med-motEDS

Alla inlägg under juni 2012

Av med-moteds - 30 juni 2012 17:49

SNAAAART kommer uppdatering om senaste veckorna. Det kommer vara en hel massa text då jag skrivit lite dagbok under hela vår 3½veckor långa/korta semester tripp. Mne som sagt de får nog delas upp lite o lite bilder skall sorteras för att få komma med i bloggen, så håll ut:-)

Av med-moteds - 6 juni 2012 08:36

5juni vaknade med huvudvärk(som vanligt) men lite mer tveksam till om de inte var migrän på g...

tränade

packade

tog ipren var 4e timme

va med dottern i stallet, hon red som en gudinna, va verkligen värt den plågan kropsligen för mig! tom cavalettibom!

packade lite till

storhandlade

o på kvällen blev de relpax

vakande 1 o av ganska pigg men ont fortfarande vaknade 4 o va pigg o huvudvärken borta vaknade igen 8 med lite ont igen o lite bakis känsla, bara upp o packa o röra på sig!

Av med-moteds - 6 juni 2012 08:36

5juni vaknade med huvudvärk(som vanligt) men lite mer tveksam till om de inte var migrän på g...

tränade

packade

tog ipren var 4e timme

va med dottern i stallet, hon red som en gudinna, va verkligen värt den plågan kropsligen för mig! tom cavalettibom!

packade lite till

storhandlade

o på kvällen blev de relpax

vakande 1 o av ganska pigg men ont fortfarande vaknade 4 o va pigg o huvudvärken borta vaknade igen 8 med lite ont igen o lite bakis känsla, bara upp o packa o röra på sig!

Av med-moteds - 3 juni 2012 08:46

Vaknar man 6:47.... lyckas somna om till strax innan 8. Gick upp o starta en maskin tvätt, la mig på sängen en stund men gav upp snabbt igen, blir bara tröttare.

Satte mig vid datorn för att uppdatera bloggen lite o har utsikt över vår trädgård.

En trädgård som igår fick en genomkörare! Gräset luftades, gräs samlades upp o jord o grus lades ut i de stora gropar vår gräsmatta lagt sig till med under de senaste 8åren;-)

Vattenspridare till nya bokhäcken o trädgårdslandet testades inför programering av bevattningsdatorn, sååå smidigt att ha de alltså! ja den nya fördelaren kom oxå på plats.

Resterande del av trädgåren fick en trimmning o klippning. Trädgårdslandet lukades.

Men fösta av allt lördag morgon efter familjefrukost begav jag mig till stan för o köpa på mig lite fler trosor o ipren bl.a Lånade även några böcker till barnen:-) Mötte upp familjen på idrottsplatsen o tittade nrä mannen coachade sonens lag genom en tuff match som vårt lag ägde men inte lyckades vinna trots allt:-( Inte ett mål gick in för deras del men motståndarna lyckades m 5:-( o en son som ble sparkad på vaden o grät på plan:-(

Idag söndag ska vi väl packa ut i husvagnen, de som är tvättat, maskinen lär gå på högvarv idag för att tvätta upp allt som kan tänkas behövas:-) SEn ska jag kratta upp de jag lukade loss igår o kupa runt potatis o lök.

ANVÄNDE Handledsortoserna när jag kratatd eo lukade, skönt för handlederna, men tryck på framförallt vänster tummen:-(


Tyvärr kunde jag ju som vanligt inte inse mina begränsningar utan när jag satte mig för kvällen hade jag riktigt ont i rygg,, axlar, knän o fötter. Fötterna sprängde upp i smalbenen:-( SEnare på kvällen kände jag träningsvärk utsida låret nere vid knet ungefär. Sån smärta e skön att känna, den andra önskar jag dit pepparn växer. Tog en ipren som plockade lite av smärttoppen iallafall.

Så här på söndagmorgonen sotar jag fortfarande med en stel bröstrygg, ont i ländryggen, knäna, smalbenen o fötterna, så idag ska jag försöka att inte arbeta lika kroppsligt, men en ipren får sköljas ner m morgonkaffet!

Blir ett besök hos svärmor oxå idag, hämta o lämna lite grejjer.

Vädret e tyvärr inte de bästa trots en juni.... grått, trist o blåsigt, gissar på ca 10grader för de e väl mellan 10-15 vi haft senaste dagarna....



Höll ju på o glömma uppdate om fredagen:-o Upp o köra till ica, köpa solhavre till barnen, hem o göra pannkissmet, steka pannkisar, packa utflyktsväskan (inklusiver regnkläder o extrakläder:-)) Lämna sonen i skolan, hem o slöa lite sdotterna vaknar  steka nya pannkisar o äta frukost o postafen. Klä på oss köra till lund o reklamera kamera som de skulle ha 500 kr bara för att titta på, lönt när de e va kameran kostar= de kan ju säga att de inte är garanti o då får vi betala 500 för kollen + 500 för ny kamera tack för den MEDIA MARKT.... blev inegn reparation, hoppas på en händig plastsväris som kan pilla kamera. Vidare till plantagen, jula, beijer utan att hitta den gardena koppling jag behöver för o ha så högt vatten tryck som möjligt i min trädgård. Fick bli hornbach som fick besök o där lyckades jag. Hem o hämta sonen i skolan, äta lite mellis, viadre med dottern till vc o visa upp ögat o där möttes vi av BÄSTA skötorskorna, ja 2 st mötte upp oss, den bästa fårn vår förra bvc som slutade o blev skolsyster på annan skola o den nya på denna vc som oxå e riktigt toppen, de visa sig att vår första bvc sköterska ska ta över på nya vc efterosm den nya sköterskan itne fick tjänstledigt längre:-( Ja ja liak glada e vi för de. Nyttjar ju inte bvc direkt men en distrikssköterska stöter amn ju på ibland. o ja sen va de nästan kväll hahha, snabbresumé!!

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards