med-motEDS

Alla inlägg under september 2012

Av med-moteds - 30 september 2012 13:07
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av med-moteds - 29 september 2012 07:27

Redan vaken, men å andra sidan somnade jag först i soffan strax efter 20 för att vakna till i en kvart eller nåt halv 9 o vidare in i sängen!

Jag kände mig konstig igår kväll o mådde lite illa o lite halsbränna. Tempen visade på 37.9

Kom ur toamönstret kan kanske va orsak t illamåendet. O dagen gick i ett. Tror min kropp sa stopp!! 37.4 när jag la mig.

Idag hoppas jag få må brA. Blir lite nattning sv trädgården inför höstenkanske tvätta husvagnen. o framförallt se om vi kan få undan i garaget så bilen kommer in. Den e så immig nu om mornarna. Tuvärr funkar inte fjärren, blir väl en kul kostnad för reparation:-( men tvunget för min skull!!

Ska oxå baka den äpplepaj som jag påbörjade igår;-)
Trevlig lördag!

Av med-moteds - 28 september 2012 10:32

Mannen o jag e på väg till begravning. Mannens mormors man som gått bort. NU får de ses igen! 85 år, skröpplig o ensam, känns nästan bra att de nu e över. När han kom t. " hemmet" verka han slappna av o somnade in!
Vila i frid o hälsa "mormor T"

Av med-moteds - 28 september 2012 10:29

Inge bra gick träningen igår. Pinade mig igenom 2 min på nivå 1 på cyklen. O under de 2 min hann den säga paus ca 6-7ggr ..... För att jämföra cyklade jag 3 min när jag började o sista tiden 7-8 min på nivå 4-5.

Bollen körde jag som i början m armarna o de va lite svårt att lyfta benen.

Bendrag stöttade jag m handen o körde färre antal. Armhävning o biceps körde jag som vanligt men övningarna på matta vågade jag inte av rädsla att inte komma upp från golvet:-(

Av med-moteds - 28 september 2012 10:24

Av med-moteds - 23 september 2012 12:05

Jättemysigt o återupplever gamla minnen. Platsen där mannen o jag träffades, platsen där dottern cyklade 3hjuling själv första gången, där mannen friade till mig. MÅNGA minnen här:-) o nu kör vi en korvgrill innan vi vänder husvagnen hemåt igen för att komma in i verklugheten igen imorgon! Ny vecka nya tag, nya krafter o nya utmaningar! En helg i husvagnen gör gott för denna familjen!

Tyvärr har jag.ont idag o kan inte vara med o kasta gris, men njuter från min parkbänk av mina älskade 3 o skrattar med dem! Min verklighet jag tyvärr måste lära mig acceptera!! Svårt men de går framåt!

Av med-moteds - 21 september 2012 20:15

Varför upptäckte man inte den när de undersökte dig som barn?


Ja jag hade ju inte sådana problem som barn, men sen som vuxen har de ju kollat mig på flera sätt men mammas sjukdom ( ehlers danlos syndrom) är ovanligt o inte så många doktorer som kan så mycket.
Funderar du ofta på det?

Ja ibland

Va tänker o undrar du då?

Om jag kan ha den eller få den typ.

VAD SVARAR MAN EN 9 ÅRING PÅ DE????
De tror jag o hoppas jag verkligen inte.de verkar inte så (men tyvärr ev för din lillasyster men de säger jag inte) tycker inte du ska va rädd för de, vad som händer framåt vet vo de finns i ju inte o de finns ju så mycket annat som kan hända

Ja som typ cancer

Jo men andra saker oxå.

Mm men jag tror inte heller jag har den för jag har nästan aldtig ont i huvudet o jag kan springa, de kan ju inte du o du har ofta ont i huvudet


Jo de e sant!
Men älskade, jag e glad att du pratat med mig, frågar o så om de e nåt du tänker på eller undrar. Älskar dig!

Mm


Ja de va både jobbigt, fint, skönt osäkert att få detta samtal medan vi packade ut i husvagnen för en helg m den.
Sista helgen m familjen för denna säsongen?! På platsen där kärleken blomstrade för första gången mellan en 18 årig tjej o 21 årig kille som numera, drygt 13 år senare e herr o fru, mamma, pappa, faster farbror o ingifta moster o morbror. Husägare osv. Herrejisses de kunde vi väl aldrig tro där i bakfylle o fylleångerna midsommardag 1999!
Älskar mitt liv eller ja inte sjukdommen som förstör så mycket, men min fina familj! Vill rädda er från allt ont, vill verkligen inte ha lämnat vidare denna skit o har jag de hoppas jag verkligen forskningen gör framsteg o kommer med åtminstone bättring men helst bot!!!

Av med-moteds - 20 september 2012 20:51

Kl 20.47 la jag min trötta kropp i sängen. Nu blir de lite läsa tidning o sen förhoppningsvis sova gott till 06:30 :-) godnatt!!

Ps tog en p.n Vid halv 1 idag på 15 min sen ringde mannen o väckte mig. Lika bra de ja blir så seg om jA Sover länge mitt på Dan

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards