med-motEDS

Alla inlägg under juli 2013

Av med-moteds - 29 juli 2013 11:20

Måndag 20 juli

Fick kaffebesök av mannens kusin A, skulle bli ett kort stopp, men de varade i flera timmar. Längesen vi träffades o snacka skit, då blir de så!

Tömde klart på sonens rum


Tisdag 21 Juli

Tog bilen o åkte för o köpa lack till sonens golv. Gick mindre bra, men skam den som ger sig. Fick dock åka till en butik där jag helst inte sätter min fotL Hämtade en golvslip o gjorde en massa andra ärenden, men ogjorda ärenden på flesta butikerna.

Surfat runt efter recept, tillbehör, vinterskor, höstskor o höstjackor på kvällen. Mannen slipade o lackade golvet.


Onsdag 24 Juli

Tvättar upp barnens vinterkläder…De hade bara åkt in i garderoben. Tänkte fota dem sen o förbereda för o kunna lägga ut på nån annonssajt. Kommer även göra desamma me deras höst& vinterkängor.


Samtidigt har jag provat på att göra marrängbottnar o tänkte prova göra olika lime o citronkrämer. Jag har ju fått för mig att göra en lite annorlunda tårta till dotterns födelsedag!


Surfat runt efter recept, tillbehör, vinterskor, höstskor o höstjackor har jag också hunnit med!

  spritstyll  


Torsdag 23 Juli

En sväng m mannans kusin A till shoppingcenter C.  Köpte skolväska till sonen på rea *gillas* Sen orka jag inte mer, helt slut!

 


Fredag 24Juli

Vila vila vila o telefonsamtal o surf, nätshoppa jacka till sonen o sen fixa jag till mig o tog buss o tåg in till the big city.

hh  

O nu förstår jag varför läkaren sagt o skrivit i mina intyg att jag inte skall åka buss/ tåg. Ja förutom alla dofter då. För alla vibrationer, skakningar o hopp fortplantar ju sig rakt upp i mig o de rycker o kränger till utan att jag kan parera/ rätta till de.

Vi gick i alla fall på restaurang då vi fått en smartbox med mat i julklapp av svärmor. Trevligt. Mycke gott var det o sen åkte vi ut i hamnen o tog en promenad, eller ja en liten en m lång paus på brygga. Kolla in en camping på hemvägen. Uppfräschad rejält sen sist! O vilket väder, vi blev riktigt avis på de som campade!! 12dar ifrån de när de e sånt väder e 12 dar för mycke….

Hem o bara vilade oss i soffan. Jag hade tagit ut mig för mycke:-(


Lördag 25 Juli

Kände av gårdagen o ändå trotsa vi de o åkte till loppis. Jag var på jakt efter springform modell mindre . Barnen får ju en egen tårta o formen jag har till dem nu är i minsta laget. O så tårtfat, gjärna på fot o ett STORT så man kan göra en stoor tårta. Vi blir ju ofta många på kalasen.

Mannen sökte stephen king böcker. Vi kom där ifrån med varsen korv o läsk i magen o 2 kakformar varav den ena var vändbar!

      

den sista är STOR-27cm diameter!


SEn mös vi mest hemma. Jag fick ett ryck medan mannen satte tillbaka lister på sonens rum börja jag röjja o slänga, sortera o städa ur på dotterns rum. Blev jättefint!

Mitt i när jag draigit fram alla dockkläder o sorterade skicka jag ett mms till min pappa- Pratade sen m dem i telefon nrä han visa bilden för min dotter. hennes reaktion* VEM hars tökat upp så på mitt rum*??? för så hade inte jag det!!

Hihi ganska kul o höra!

Av med-moteds - 29 juli 2013 11:18

Fredag 17Juli


Teflonminne....


Lördag 18 Juli

Mannen o sonen byggde landhockeymål.

Åkte o hälsade på svärmor o hennes man en sväng, de kom från sin 4 v långa utlandstripp igår.


Söndag 19 Juli

Åkte till mina föräldrar o sen åkte vi till glassbåten o käka glass. När vi körde därifrån åkte barnen m mormor o morfar hem för lite semester. Jag är ju igång m arbetsträningsplatsletandet igen så de e ju inte jättekul för dem o så brukar de va ca en vecka där på semester, så de passar ju bra

På kvällen tog vi mest de lugnt o satt på altanen o läste mannen o jag!

Av med-moteds - 29 juli 2013 11:12

Torsdag 16 Juli

Sonen ringde efter en kompis o dottern försökte också, men ingen hemma. Stor besvikelse. Men så lockade jag med henne till ikea. Tyvärr åkte vi hungriga, skulle luncha där. Men de funkar uppenbarligen inte längre för donnans mage. Hon känner de som att hon ska kräkasL fick snabbt stopp på bilen o ut m henne i friskluft o sen in o äta, o som hon åt! 8köttbullar m pasta!

blåsa     Jag la mig till med årets skavsår i mina lågskor. ajaj aj . fick bli öppna skor måånga dagar därefter.

Av med-moteds - 29 juli 2013 11:10

Onsdag 15 Juli

Hämta hit svärfar på em efter vi varit på tippen en runda. Grillade o satt ute o snacka. Sen kokte jag jordgubbssylten.

   

Av med-moteds - 29 juli 2013 11:06


Åkte till vårt favvoställe o skulle plocka jordgubbar, men de hade stängt för säsongen. Fick köra 2 mil o plockade ca 16 liter där-238kr.

Hem o kokte saft. Blev väl en ca 8 liter till ungarnas glädje. Så spara jag lite bär också till o görs sylt. Undertiden jag kokte saft gjorde ungarna kanelbullar:-)

       


Jag sitter ne ri landet när ajg plockar o så flyttar jag mig bakåt liksom efterhand som jag plockat. De e de sätt som senasteåren funkat för mig. förr låg ajg på knä eller stod böjd, men nej jisses de går inte längre.

Att göra denna saft tar totalt slut på mig, men ungarnas förtjusning o lycka över detta att plcka jordgubbar o göra saft, gör de hela värt det med råge!

Av med-moteds - 29 juli 2013 10:55

Onsdag10 juli

Körde från Ullared innan lunch o körde till falkenberg, vårt sista stopp på semesterrundan!

Körde inom på Hallands camp o köpte toamedel o en ny dörrstopp. Ringde campingen som då sa att jooo nån plats fanns väl kvar typ, ville vi boka?. Nä vi är hos er på 10 minuter så vi chansar. O när vi kom fram fanns de flera lediga platser. Fick en plats på ett nytt område, stora fina tomter med vatten o avlopp. Nu har vi ju ingen direkt nytta av det då vi inte hade nån avloppsslang med oss o inte har cityvattenanslutning. Men visst skönt o ha nära när man hämtar vatten o häller ut spillvatten. Toatömningen var också ganska nära!

E liten bit bort bara så var där en stor hoppkudde till barnens förtjusning.

Grabben körde en del med sin nya radiostyrda ”3hjuling” också.

Slog upp förtältet o sen tog vi de bara lugnt, eller nä vi åkte o storhandlade för de dagar vi tänkte ligga där. Så skönt o ha grejjer i kylen o veta vad man har o välja av.


Torsdag 11 Juli

Packade ihop oss o begav oss till stranden.

Härliga timmar där men tyvärr fick tösen soleksem!

På kvällningen så var de bamsegympa på campingen så jag satt på en bänk o tittade när lilla dottern gympade! Undertiden tog de andra två sig en löparrunda.


Fredag 12Juli

Fick vi sätta klockan, det var Ponnyridning kl.10 så jag o tösen knata dit, efter kom mannen med kameran- som la av när han kom fram..;-)


In till Falkenberg för o köpa uvtröjor till barnen. Hade turen på Kappahl att jag hade två olika 20/25% så vi kom billigt undan för 2 uvtröjor!

Ja vi körde förbi Siaglasshuset också o käka glass. Dåligt av dem att ha sååå stort vanligt sortiment o såå lite laktosfria o mjölkproteinfria. De e ju sia som säljer oatlys glass t.ex o dessutom så har siaglass ett av de godaste laktosfria sortimentet! Fick ta citron eftersom de hade citron, lakrits o smutron o de andra gillar jag ej. Premiär med citron men den var klart godkänd! Barnen tog varsen kula choklad o så testa de lime sorbet. Den var väldigt frisk o god i smaken men innehöll tyvärr skalbitar som man störde sig på!


Hoppade över stranden idag, men donnans bebis fick bada i en kasse;-)dockbad  


På kvällen var det radiostyrdbilkörning o det på tid;-) Ibland ska man ha tur, de var en likadan fjärr som sonen har till sin 3hjuling. Den styr tydligen ganska mycke annorlunda mot vanliga radiostyrda bilar så det var många skratt o många snurr på bilen. Som vinnare gick sonen!

  

Dottern blev jätteledsen för han vann en glass. O så var den där fruktansvärda orättvisekänslan igång igen. Jag blir T:O:K:I:G!!! Jag gick i princip flera meter framför henne när jag tvingade med henne hem. Vet inte hur vi ska få dem att fatta detta med rättvise grejjen, de ka ALDRIG bli exact lika i vad de ska göra, kan göra, vill ha, kan delta i, får, köper, vinner osv…. Det skiljer 3½år mellan dem o de är kille o tjej o framförallt är de INDIVIDER med egna åsikter o önskemål. Vi försöker verkligen ge de lika möjligheter, men precis likadant blir de aldrig!

Fick bli ett rejält snack om de sen.


Lördag 13 Juli

Beachen denna em också o då gick jag med ut vid ön o bryggan, men badade först på vägen in igen. Skulle tramsa o visa mig för mannen så jag dök ner i vågorna, MED solglasögonen PÅ!! Mindre smart då man är beroende av solglasögon för o skona huvudet från huvudvärk för ja givetvis for de ju av o försvann i havets djupL


Söndag 14

Blåste friskt idag så sonen skulle spela boll m sin pappa o dottern o jag ta en strand promenad. Dock var där redan pågar på planen så sonen hoppa med där i matchen o vi andra tog strand promenad. Jag fota en del:-)

     

Packade ihop vårt tält


Måndag 15 juli

Packade ihop oss o begav oss hem. Anlände vid 2tiden med blandade känslor men med chock över hur grön gräsmattan var!

Tog en runda i trädgården o förundrades över hur allt hade vuxit! Trädgårdslandet var också fullt av ogräs…

     

Av med-moteds - 24 juli 2013 16:26

Söndag 7  juli

Som skrivit gick vi in på lager157 på morgonen, sonen hittade en t-shirt han gärna ville ha, mannen hitta en kofta o jag letade efter demi curve jeans från levis, men de hade de inte. Hitta mig en röd kofta för en hundring. Ja min, gubbens o sonens tillsammans vart billigare än den kofta dottern valde… eller ja jag hjälpte till o välja för den var bara sååå bedårande söt& fin!

 


Ja vi kunde säkert fyndat mycke mer än så, MEN vi var ju på väg till ULLARED!!!

Så vi packa ihop oss o kom på att dottern missat få sin åksjukepilla, bara o ge o vänta en timme o sen körde jag. Det var ingen bar idé för trots att ajg kände mig pigg o okej i kroppen så tog de sen fart o de börja me o sätta sig på humöret. Så när mannen min inte var tillräckligt tydlig i vägbeskrivningarna o dessutom skratta till en gång, ja dåå satte mitt dåliga humör igångL

Så framme vid incheck steg jag ur bilen o lät honom ta över ekipaget o sen satt mitt humör i…

Ställde upp o långt om länge gick vi in en runda på gekås, emn jag blev tokledsen/arg så jag gick ifrån familjen en runda. Packade lite saker i en egen korg, vilken jag sen i min förvirring glömde inne i butiken.


Måndag 8 juli

Hömöret är bättre, men lite huvudvärk. Inne på gekås ett par rundor. Varav den första gick jag o sonen in själva så kom de andra två nåra timmar senare. Mysigt o få den tiden med bara sonen vill jag lova!

På em badade barnen o jag låg o läste.

Tack gode gud för den keps som  jag köpte på stadium outlet i Örebro. Tror bestämt den räddat mig från en hel del huvudvärk! *SKÖNT*


Tisdag 9Juli

Hade väldans huvudvärk igårkväll ju men ingen migrän så vi bestämde oss för o ligga kvar o ta de lugnt. Va inne nån runda o sen var vi vid sjön.


Onsdag 10 Juli

Åkte ifrån ullared strax innan middag. Skulle bara in o ha chokladformar så de andra skulle stanna till o släppa av mig va tanken. O jo tillsist gick de ju…

ALDRIG sett sååå många bilar vid affären. De parkerade längs vägen ända bortifrån ”restaurangdelen” hela vägen runt ner till husbilsparekeringen.

O sen nrä vi väl körde vidare så hade två killar som stod varselklädda o vinkade in folk på extra p platsen strax innan incheckningen.

TUR man itne skulel handla mer den dagen!

Söndagen va hellugnt m folk, måndagen var också lugnt, tisdagen betydligt mycke mer, men inga problem, men onsdagen…

De märkliga var att campingen var absolut inte fullbelagd.

Av med-moteds - 24 juli 2013 16:23

Lördag!

Vaknade o körde till parkeringen utanför skara sommarland.

Där fixade vi till både pastasallad och tonfisksubs. Dessa två olika luncher brukar vi välja mellan på utfärder, då det alltid äts ordentligt av dem från barnens sida! Idag tog vi bägge delar då vi skulle vara inne hela dagen.

Gick o köpte biljetter o stod i kö.

Gick in i parken o kom upp vid stället där barnen kan åka kasebana osv. Råkade hända en liten fadäs där så de var bara för mig o knata ut i husvagnen igen o hämta extrakläder. Mindre kul varken fadäsen eller min extra promenad, men tyvärr sånt som kan hända!

Jag fick ta de så lugnt som möjligt o mannen drog vår kärra m packning hela tiden som han var med. Jag hade den bara när de åkte något i princip.

Jag åker inga karuseller längre o när de andra åkte försökte jag luta mig mot något alternativt hitta nånstans o sitta.

en av karusellrna  

Sen blev det badlandet, o egentligen gillar jag o bada… Men jag har blivit mycke känsligare för vattentempen nu för tidenL o nä jag var inte helt i stöt efter alla timmar så visst baddräkten kom på men jag kom aldrig i vattnetL


Glömde ju skriva innan att baddräkten är ganska snäll mot figuren!


På väg ut spelade vi några ”spel” bl.a tog vi varsen bricka med nr i godishjulet o jippie tjihoo Dottern vann! Så en STOR förpackning med ahlgrensbilar kammade hon hem! *LYCKA*vinst  

Fast inte hos storebror som släppte tårar… Ty donnan hade för sina 30kr de fick spela för valt en variant med * du vinner alltid* o fått ett nyckelband. Sonen hade då inget fått… så 30 kr fick han ha o så satsa han också i *du vinner alltid* o fick ett litet gosedjur.

Nu är väl lyckan total??!! NÄÄ vet ni, då vill lillasyster ha ett gossedjur:-)o

Jisses koss alltså…. O mitt humör, min ork näää ut till husvagnen innan de går tokigt!


Då vi inte hade ätit våra subs inne i parken tog vi dem när vi kom ut i husvagnen, värmen gjorde väl oss mindre hungriga.


Så körde vi vidare för o hitta nån sovplats. Bestämde oss längs vägen att köra till Gällstad. Där har vi stått nåra ggr förr så kan man gå in på lager157 på morgonen o fynda;-)

O de gjorde vi så klart!


Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards