med-motEDS

Alla inlägg under september 2013

Av med-moteds - 30 september 2013 12:42

Orken, tiden, kraften o energin har inte funnits hos mig sedan maken blev sjuk med hjärtat för 10 dagar sedan. Vid flera tillfällen har jag känt att nu borde jag blogga, men har som sagt inte orkat.

Nu har jag försökt blogga tillbaka i tiden o även gjort ett tydligt inlägg med info för oss själva om hans hjärtproblem/ besöket på vc/akut osv. Dock har jag satt lösen på de då det handlar om maken o inte mig, de e jag som valt blogga inte han!


Så ni som kommer in o läser detta inlägg, ni får bläddra bakåt o läsa ikapp flera inlägg om ni vill få helhet i allt som hänt oss under sista tiden.


Ha en underbar dag!

Av med-moteds - 30 september 2013 12:18

Kände mig lite hängig/ risig/trött på fm så jag lalla mest runt vid datorn.

På em kände jag mig piggare så vi kom oss ut, dottern hade  klasskompisen F här o de verkade ha riktigt roligt o fick picknickkorg på lekan. Sonen cyklade runt m vänner o spelade sen boll en del.

Vi vuxna klippte klart gräset, dressade, stödsådde, grävde upp o ur en grästuva så den kom i rätt nivå. påbörjade projektpooltömning/städning, Rensade lite i en rabatt, grävde ur mer jord ur varmbänken, klippte ner hallonen o en del av corallcornellen.

Ljumsekn känns idag också men bättre o så lite ipren;-)

Låter kanske som vi gjort massor, men njae de mesta var påbörjat o bara inte avslutat.

Skönt o få en del gjort. Sen va vi trötta på kvällen o la oss som vanligt sista tiden tidigt!dressostödsådd29/9-13   pooltömning   hörnrabatthöst   varmbänk  

Av med-moteds - 30 september 2013 12:15

Seriernas sista matcher för grabben på hemmaplan. Tyvärr en oavgjord o en förlust vilket ger dem en 4.e o en 5:e plats. Snöpligt men samtidgt skitbra efter som de haft 7 vinster, 5 förlorade o 2 oavgjorda mot förra året då de loosa alla….

Jag gick ut för o klippa gräset kort o hoppas på dress denna veckan istället. Men fy fasen va tungt gräset var o gräsklipparen vägra samla upp allt ås jag gav upp. På kvällen fick jag såå ont i högra ljumsken, Har haft klödd m den förr o va ett tag rädd för bråck. Men nä jag tror egentligen nåt muskulärt/ sena?? Så ipren o kudde mellan benen fick de bli o hade en del ont på natten också.

Av med-moteds - 30 september 2013 12:14

Fredag 27 september åter dags för vc med mannen….

O så vidare in på sjukan o lämnade åter 24h ekg o så in en sväng till mannens jobb, hans chef ska va borta nästa vecka o hade/ skulle delegera över en del jobb på maken min.


PÅ em köpte vi vinterskor till barnen o innegympaskor till vår storfotade påg!

Ja hoppas nu att dessa kängor ”duger” åt sjukgymnast o ortopedtekniker… o att vi kan få ett par sulor till just vinterskorna från ortopedtekniska så hon slipper få ont i hälarna igen dotra vår! O inte lätt o göra sulor utan skor o inte lätt o köpa skor utan sulor att prova med. Ja ja vi gjorde en chansning o kan lämna åter inom 30 dagar om behov finnes!

man är ju dum om man inte passar på när det är nedsatta priser o man dessutom har 20%rabatt. Skor som skulle gått på 2400kr för knappt 1300 känns ok i en plånbok som bara näppeligen fyllspå från fk o akassa...

vikinghemsedal39superfitcross33innesko


Min axel blir nog sakta men säkert?? bättre (hoppas jag)


Kvällen blev lugn o skön! Så skön den nu är med smärta o hjärtbekymmer mm men men;-)

Vi tillagade kantarelltoast till förrätt o bakpotatis med finkackade grönsaker, lövbiff o bea till huvudrätt samt nybakade småkakor till efterrätt

har laddat hem en app till mobilen där man ska kunna göra collage, detta är nåt av mina första försök så ha överseende med mig;-)          

Av med-moteds - 30 september 2013 12:13

Torsdag 26 september var jag åter chaffis åt mannen, e ju snart värsta taxichaffisen o kan hänga på deras hak;-) Inte de bästa för mig o köra en massa bil, men ibland har man inga val här i livet! O ibland får man bita ihop o offra sig o ta smällen sen! Tacka vet jag rövavärmen i sätet o eljusterbart säte så jag kan ändra position under körning o värmen lindrar smärtan o domningarna.

In till sjukan igen o kopplade 24h ekg på honom o så lämna honom på jobb.

PÅ kvällen fick jag sen hämta hem honom igen.


Av med-moteds - 30 september 2013 12:12

Onsdag 25 september hade jag möte med  AF, jag mailade ju den den 20e o bad om hjälp.

Vet inte hur mötet gick. Blandade känslor kan jag känna, men jag pallar inte bry mig nu. Låt de kolla vad jag fixar o låt mig sen få sjukersättning eller va sjutton de heter på resten så jag kan få slippa en del av allt klödd i alla fall.

PÅ kvällen fick svärmor skjutsa man o son till HIF-MFF matchen.

Av med-moteds - 30 september 2013 12:10

Tisdag 24 september Körde en favvo i repris från igår.  O sen tog jag mig till träningen, inte direkt sugen på de dock. Axeln krångla o nån jäkla magknip fick jag med innan jag ¨åkte. Men iväg kom jag o tränade gjorde jag, eller ja om man nu kan kalla de lilla för träning…

Tvingade mig själv till att cykla 3 minuter. Bendragen var väl de som funkade bäst o så stod jag på studsmattan, ja jag tog paus imellan o när jag kom ner på golvet va de sjögång i mitt huvudL

Pratade med sjukgymnasten om min axel o fick lite nya små trix på övningar för o hålla igång den så den inte stelnar. Jag får knappt armen bak ryggen o jag som i vanliga fall e så rörlig att jag kan klia hela min egen rygg liksom. Kör på med ipren o vetekudde.

Sjukgymnasten kommenterar att jag inte varit kass så här lämge förr o hon har ju grymt rätt...


På kvällen åkte vi till ridningen, ja vi 2 halta lytta föräldrar har tur som har en så redig tös som fixar mycket själv nu! Hon red gammeltanten o gjorde det riktigt snyggt. Ja de går ju inte fort, en inte så värst många skritt avbrytningar o fina hörnpasseringar o bara en bom som hon smet förbi när de hade cavaletti.

Av med-moteds - 30 september 2013 12:08

Måndag 23 September upp o fixade iväg ungarna sen åt mannen o jag frukost gemensamt i lugn o ro.   velade fram o tillbaka om vi kanske borde åka tllbaka tilla kuten, emn vi vill ju heslt inte de nån av oss. Har sen i fredags hela tiden sagt att om de  inte e bättre då o då så åker vi liksom....

Hämtade hem barnen o försökte ta de lugnt. Fortfarande rejält ont i axeln

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards