med-motEDS

Alla inlägg under januari 2014

Av med-moteds - 31 januari 2014 12:00

Inte alls sugen på o stiga ur sängen imorse. Tur de bara va sonen som skulle iväg. Han klär sig o äter snabbt, till skillnad från sin syster som man får tjata  o tjata på för något ska hända så på morgonen.


Låg i sängen o tänkte om jag varit vaken något på natten, men nä jag somnade nog som en stock där i gårkväll o vaknade först av klockan när den ringde.


De hade inte snöat under natten men på fm tog det åter fart igen. Svårt o visa på bild men de va VITT i luften

snö31jan14   snöfall31jan14


Dotran är hemma med mig, lite nysig men pigg o glad:-) Hon har pillat mig i håret, borstat o sprayat vatten mmmm mysigt! Hon är nog mysdrottningen nr 1 den tjejen. Jisses va hon gillar o mysa:-)

hennes blåmärke på vänster sida ser ut så här idag 

                                                                    oohhh varför lägger sig bilden??  Måste få rätt på att vända dem!!


Jag har tyvärr känningar från den huvudvärken på v sidan idag oxå tog½ citodon på fm. O tänkte skönt, dags för osteopaten på fredag, men upptäckte nyss att jag är en vecka fel på de:-( fasen oxå!


Skulle egentligen tränat idag, men avboka pga huvudet o allmän trötthet i kroppen o så va donnan hemma med mig.


Mailade fk o nu kan jag tydligen scanna in mitt sjukintyg till min handläggare direkt, smidigt för sånna som mig som glömmer men även pga att posten har en tendens att slarva bort en del post elle rom det är fk som inte får in allt i sitt system. Fick veta att hade han mitt intyg innan 13 så skulle han fixa mitt ärende idag. Skicka in intyget o bara en kort stund senare kom ett mail: 4 dagars ersättning är på g, resten kommer som vanligt i slutet av nästa vecka. Min dimhjärna fatta inte varför jag skulle få 4 dagar. Fick maila åter o fråga o jo en karensdag så klart o sen varar ju deras månad från 21-20 inte kalendermånad ju, så de va ju helt rätt när ja bara fick de förklarat så visste jag ju de egentligen;-) Tur min handläggare har förändrats o nu känns jättebra!


Fått remissen till ortopeden till donnan för hennes fot oxå. Där gick de undan! Prata med läkaren för 1½ vecka sen ju. Dags o dit om 2 veckor. Hm ska jag ringa o se om vi kan få en tid en onsdag morgon istället, så de kanske kan få se en blå fot?? ja de tål o funderas på tills på måndag.


Softat hela em. Kom precis på att sonen igår bad om att vi skulel ha semlor till mellofikan. Sa då att vi kunde baka släta bullar som idag. Men de har ja glömt eller förträngt idag. eller ja jag har nog helt ärligt glömt de, teflonminnet e med mig lite väl ofta nu.

Fick samtal av maken, på måndag börjar sonen o spela trummor, kanon. Sen körde ja o hämtade sonen o han ahde lapp från tösens fröken: utvecklingssamtal måndag, okej tänkte jag fine...

Jag hade alltså glömt att sonen på typ samma tid hade trummor... Tur svärmor rädda oss o hämtar sonen. Stackaren får ju va där själv typ nästan hela lektionen, ja ja hela o hela den varar 20 minuter, ingen heldag direkt. De fixar han.

ja just de jag skrev om semlorna ja, glömde nästan. Ja antingen får vi väl baka släta bullar imorgon eller så köper vi färdiga helt enkelt. Semlor ska han få semleälskande sonen!


För va vi gör imorgon beror inte bara på min ork utan så även på vädret. 

Snö o sol eller åtminstonde uppehåll o helst lite vindstilla så blir det stallet o eventuellt rida för donnan.

Lite pulkaåkning kanske. Hade ju önskan om skridskoåkning, men bär isen? tja ingen aning. Snön isolerar ju liksom.. o snön kan ju oxå ställa till ytan... så nä nåra skrillor blir de nog tyvärr inte denna helgen.

Kanske tur för maken som fick nya skrillor av oss i november o sen dess inte fått tummarna ur o ta med raggisar till jobbet som just nu råkar ligga granne med stadium o prova en strl större... o nu va de slut= vi får chansa o köpa hem en strl störra via webben o så får han prova i lugn o ro hemma.


Under em tog sig ungarna ut o lekte i snön. Kul o kunna busa i snö!


Nu är det dags för fredagsmiddagen hos denna familjen, med en mamma som lever på skonkost light så är de lite trist o enformigt för närvarande.  Kör favvo i repris bakpotatis med fläskfilé o mannens finhackade grönsaker. Saknar dock en del sås, drar ner på den o sen saknas rödlöken i salladen o mängden sallad... men men må magen fortsätta bättra på sig så får de va värt dessa veckornas tråkmat.


note to my self: smutta INTE på makens öl, inte värt halsbrännan!


trevlig fredagskväll på er kära läsare!

Av med-moteds - 31 januari 2014 11:03

Upp med bara sonen på morgonen. Dottern fick sussa vidare. 

Hon har ont på sina blåmärken o nyser lite men vid väldigt gott mod. Myssugen oxå så vi låg i soffan  i omgångar tillsammans under dagen.


Halv 10 orkade inte min kropp mer, hade varit vaken sen halv 6 när maken diskuterade väglag etc m mig, o dessutom hade jag surat de timmarna oxå för tat han va så dum att han åkte. Han kunde varit hemma med dottern, men nä de lämna han till mig o körde trots varningar till jobbet.

Fick senare sms att han skulle köra hem nån timme tidigare- alltid något...

Ja ja donnan va inga problem o orka med, hon får leka med mig i o runt soffan så går de hur bra som helst när de inte är sjuka på riktigt så att säga.


Hämtade hem sonen o fortsatte mysa i soffan. Förhörde honom på rättstavning också. Det är nog det han haft svårast för i skolan, men de går super nu!



På kvällen kom känningar i vänstra sidan av nacke o upp i huvudet igen ( början av så det var under lördagen) tog ½ citodon direkt o sen hoppa jag in i duschen m maken;-) Körde ut honom efter en stund o drog på massagestrålen rejält i nacke o rygg.  Gjorde riktigt ont  på sina ställen, men samtidigt skönt. Stod där en rejäl stund innan ja hoppade i morgonrocken o la mig i soffan för tv titt. O vem kom då, jo dottern o fråga om hon fick ligga hos mig:-) De kan man ju inte säga nej till!!

Ja jsut de, vi fikade på glass i strut till em ja o barnen o sötsuget va grymt på kvällen så då köpte maken kanelbullar som vi fikade på. Hoppas magen accepterar det nu!


Läste o pratade med mannen innan jag somnade!




Av med-moteds - 29 januari 2014 12:55

Söndag 26 januari

Oj aj huvudet gör fortfarande ont, inte liks som igår men det känns! Upp o tog ½citodon o la mig igen en stund.

Försökte varva soffan med att vara uppe. Min nacke blir inte direkt bättre av att vara liggandes. O i detta fallet misstänkte jag ju att något var i kläm i nacken/skuldran. Citodan typ var 4e-6e timme hela dagen.

Livrädd att de skulle gå över till migrän eller komma lika intensivt som på kvällen innan.


Måndag 27e, inplanerat vc besök men minnet är ju som det är o lappen med tiden var borta, puts väck. Ligger väl där läkarintyget o mannens sista lönespec ligger...

Fick så snällt släppa av barnen vid skolan o köra ner o fråga hur dags jag hade tid. Halv 2 var ja välkommen.

Hem o åt frukost, sen va jag ju redan klar. Tog mig till ett köpcenter o gjorde lite ärenden som samlats på hög nu nrä jag inget orkat! Minns inte när jag va iväg så här.... måste varit innan jul. Har inte orkat!


Oj så trött ja var när jag kom hem, inte smart o göra detta när jag skulle till vc samma dag...


Ner till vc o väl där fick ja sjukt ont i ryggen uppe vid skuldran på vänster sida. gjorde så ont att andas ordentligt o de sökte mig. Visste inte hur jag skulle sitta eller röra mig.

Chatta med en fin eds vän så jag höll tankarna på något annat iallafall.

Fick komma in till DR UG. Hon är jättebra o trevlig men jisses så fort de gick. Sökte ju egentligen för ett antal symptom som ja vill utreda om de tillhör eds eller ej. Men focus fick ju ligga på min mage nu oxå. Fick ny medicin esomeprazol istället för omeprazol o så la hon till rantidin eller nåt liknande i kapselform. Hon sa att sen får vi avvakta gastron o se vad den säger.  kände på buken o den kändes mjuk. Hon va inte alls så hårdhänt som Dr D var förra gången o hon gjorde inte som DR A sa att det var tvunget, ingick i en rektal undersökning.  Skönt o slippa de


När jag körde hem kom jag på att ja inte fråga om de kunde va svamp, ja fråga inte om de även ser svaljet på gastro eller om de krävs annan röntgen för de. Jag glömde fråga om man ser ev svamp via gastro eller annat prov osv. Blev oxå paff att ja va röd i V öra o fråga aldrig vad ja kunde göra åt de för o kasnke slippa lite av mitt örononda som kommit sista dagarna (veckan)


Men att ringa o få en ny tid e ju typ omöjligt, så ja får väl va ovetande...


Somnade en stund i soffan på em.

Barnen hade knallat hem själva då jag var på vc. Mannen kom hem lite tidigare då han hämtat upp ett nytt ekg som ska kolla vart i hjärtat hans fel sitter.


Sista intag av citodon pga huvudet idag.


Tisdag 28


Tränade på fm, lite lugnt o försiktigt. Men kunde cykla bättre idag. Nivå 7 i 4½ minut o sen 5 minuter i slutet. 

Klarade o göra 3 bendrag *2 i sidled.


Somnade på soffan på em innan dotterns ridning.

Idag tog hon fram sina grejjer utan att ja behövde tjata;-) Även idag fick de rida barbacka, va inte ridlärarens tanke, men min dotra o en annan tjej ville så gärna så ridläraren gav med sig;-)

 


Nu är dottern uppskriven till sin första tävling! Caprilli på sportlovet:-) 3 hästar att välja mellan skulle skrivas upp. Lille svarte, nye vita o den lille vite skrev dottern upp:-)



Onsdag 29


Vilade o tittade ut på snön som vräkte ner o for rundor i den kraftiga vinden


Hämtade hem tösen från skolan o hon åt, så skulle hon värma nästa portion mat o ställde sig på en barstol o lyckades vända eller nåt som hon for i golvet:-o hjälp va hon skrek o som ja sprang:-o

Såå rädd jag blev när hon tjippa efter andan o hon sa att de gjorde ont i magen:-( Men ja jag e stolt över mig sjävl för ja behöll lugnet utåt o kunde lugna ner henne o klappa henne på ryggen. Knäet gjorde ont så hon först inte ville röra sitt ben. Den stackars vänsterfoten fick sig oxå en kyss:-(

Där satt vi på köksgolvet o hon grät o ja försökte trösta. Tog oss upp i soffan, något bekvämare för mig o min onda kropp. Men ja jag hade inge val i o komma ner på golvet till henne.

Fick titta på henne o såg redan blåmärke på knä o ett rött märke typ över magsäcken. Mjälten hur sitter den, tänk om den e skadad. Hon bubbla i halsen o ja könde luft i magen oxå o sen börja hon rapa.. Ringde maken o bad honom komma hem! Plötsligt behövde hon bajsa. ja tarmarna hade nog fått chock av denna smäll.

Som tur var så blev hon sig själv fort igen bortsett från smärtan runt blåmärkena typ.


Ja jag tänkte ju ringa o försöka få en teletid till doktorn på vc enl påtryckningar från flera. Passa på nu o tänkte även rådfråga om tecken vi skulle av uppmärksamma på o åka in för. Så ja ringde o knappa in mitt nr, fick en automatisk röst som talade om att de skulle ringa mig "omkring 16:10 i eftermiddag" tryckte 1 för o godkänna tiden.

Satt här hemma o hoppades att det INTE skille va sköterskan K som ringde, emn vem tror ni ringde, jo just de sköterskan K. Ja har henne som sköterska på en annan klinik så jag vill helst inte bli ovän med henne. För live e hon bra o förstående, i telefon e hon kaos! Tyvärr gick int emitt humör att fullt ut hålla i styr idag... När jag bad om en teletid på en onsdag o kan få en tid nästa fredag, tycker inte de e ok när man förklarar att jag skulle vilja kompletteirngskolla lite ang. vårt möte i måndags. Men jo de va ok. O när ja sen ville boka en vanlig tid fick jag återigen veta att jag fick ringa nästa vecka när deras nya system var igång. Hon berätta för mig att bara för att jag ansåg något akut så va de inte de, nahä nä de e möjligt. MEN att hon står o säger till mig att jag skulle haft mer ont om jag hade haft svamp invärtes som jag frågade om, hur ska HON veta hur jag mår? Jo just de hon läste ju i journalen. o I den läste hon oxå att ja fått lugnande besked runt mitt öra. ehh jo angående att där inte stod vätska som orsakade mitt sprakande, lock o pip. Men den där rodnaden som hon upptäckte o de faktum att jag faktiskt har riktigt ont i örat till o från sen nån vecka, de kom vi liksom inte klart runt då allt gick så kvickt. Men just de  ja va frisk enl. sköterskan som läste journalen... Men om man nu avgör aker genom o läsa i journalen vore de bra om läkare antecknar ordentligt i journaler. Halva läkarbesöket på måndagen gick ju åt att korrigera o förklara runt journaltexten en annan läkare hade skrivit nåra veckor innan. jisses.

O när ja nämnde att de va slöseri att tiden går åt till att lära läkarna vad eds är så förklarade K att det är läkarnas jobb att läsa in sig på diagnoserna, det finns så många olika diagnoser att de itne kan kunna alla. Namän grattis, kan de inte?? Men jag känne rändå inte att de har koll o för den delen är vi alla ändå ganska olika vilket då hade varit bra om man haft en läkare som DELS läst in sig på eds o dels läst in mig o mina kunskaper, bekymme ro erfarenheter för att få en samlad bild. Hr varit hos Minst följande Doktorer på 2 år bara på vc. O då ahr jag haft dem från en till ett par ggr med återbesök inräknade Dr L.U, DR F.H,  DR M.F, Dr D. ,Dr A,o nu Dr UG. ja o sen 2 andra vid infektioner men där bryr ja mig inte på samma vis, halsfluss om halsfluss även om de hade varit bättre me samma läkare där m tanke på medicin o så oxå såklart.

Ja detta känns inte ok, vet att jag har haft betydligt mycke mindre problem i vården än många andra, men detta känns ändå inte ok. Komme rbli ännu ett brev till verksamhetsansvarig på vc o förklara läget ur en patients synvinkel. Men funderar på att avvakta eds förbundets utskick som skulle komma nu i slutet av månaden enl. info. Tänkte om där finns bra info rörande mig scanna in de o skicka med. De va ju ändå läkarens jobb o läsa in sig.....

Ledsen o faktiskt lite kränkt kände jag mig när ja la på efter att fått lite råd ang dottern oxå. Skulle hålla koll på urin o avföring så hon inte blödde, då skulle vi åka in. tempen kund eoxå höjjas för då läker ju kroppen osv.

På kvällen kollade vi o fotade ( m mobil) Sen blev hon lite trött o gnällig o fick somna i min famn.

*mammas lilla tös*

      

Av med-moteds - 27 januari 2014 09:30

Tjihoo

Vaknade upp med maken bredvid mig o en dotter som kröp ner o mornade sig!

Upp o åt frukost i lugn o ro. Saknar mitt frukostkaffe!! läste lite tidning på ungarnas plattor.

Fixade dottern klar inför kalas som hon skulle på. En klasskompis som hade lånat lokal, så ja skjutsa ut henne o en kompis. Via apoteket på hemvägen. Skulel ha ut lite recept, beställa nån medicin o köpa dosett o flux. Men jisses m folk o ingen i kassan så jag la mina grejjer o åkt hem.

Pillade runt lite här hemma, sorterade lite papper o så. Dottern kom hem o vi åt lunch.

Då kröp huvudvärken på mig. Halv3 la jag mig i soffan. Fatta halv3, vet inte när jag varit uppe så länge sist!! underbar känsla, va gör väl lite skallebank nu tänkte jag. Tänk idag njuter man av de lilla. Tacksamheten över att jag orkat va uppe från ca 9-14.30



Softade i soffan o barnen bakade ljus + mörk rulltårta. Den ljusa blev tyvärr döbakad, men de e inte lätt m rulltårtor.


O säg de goda som varar. Huvudvärken eskalerade lite på kvällen, när vi skulle äta fick jag panikont i huvudet. Gick på toa o där inne satt jag o gnydde o kallade på mannen om o skynda sig med citodon. Höll om huvudet. Va rädd vi skulle behöva åka in. fy sjutton va de gjorde ont. De som skrämde mig var att det var vänstersidan o mer bak i nacken. samtidigt lugnade de mig med att de va nacken då de gjorde ont i nacke /axel oxå.

Vetekudden va på konstant. Svalde min citodon o fick hjälp av barnen o klä mig o få nåra mariekex o en flaska vatten med mig. så gick ja o gubben ut en liten runda. f y sjutton sååå kallt. 7minus + en massa snålblåst. 
Huvudet va så tungt att de va va jobbigt o hålla styrsel o hålla de uppe. När vi kom in igen tog jag en ½ citodon till o höll huvudet bara rakt fram. Vände jag de främst t vänster ilade smärtan igen.

la mig vid 9 o somnade

Av med-moteds - 26 januari 2014 17:57

Ja kanske kan man se de så??


Kom iallafall fram till ja o maken när vi pratade om åren som gått: att ja vi är otroligt glada för min diagnos. 

ja hade ju knappast mått bättre utan diagnos. Snarare hade jag antagligen varit sämre då jag troligtvis inte hade tränat då de inte funkat förr. J har bara blivit sämre.

Jag hade säkert stretat emot o tvingat mig själv till saker för jag inte vetat att kroppen behöver vilan, att det inte bara är att vänja sig.

Jag hade säkert haft de tuffare på af o i vården. Had ejag ens vågat säga att jag ena stunden har ont i knäet, nästa i höften för en tredje stund ha ont i nacken. nä ja vet faktiskt inte! Man har ju blivit misstrodd förr liksom...


HUr som helst så åkte jag o tränade o vilken skillnad från sist. Försökte ta de lite lugnt iallafall för o inte chocka kroppen. 6 min cykel på nivå 5 o sen 5 min på nivå 5. stor skillnad sen sist!


Hämtade hem dottern o mös med henne.


När maken kom hem tvinga ja mig upp ur soffan o åkte på stan o köpte hockeyhjälm t sonen, present till pågen som ska ha barnkalas i helgen.

Sen hade jag lovat dottern att baka mini cupcakes, kanske inte det smartaste draget av mig... men lovat är lovat så de fick jag hålla. Tur de var enkelt!


Fikade på varsen på kvällen. Synd vi missade vanlijpulvret, vi fick ersätta med florsocker överst.

       



Av med-moteds - 24 januari 2014 08:45

2år! 2år har jag vetat.

Vetat att det i min journal numera står Q79.6 som sällskap till G43

 

Q79.6 kändes ungefär lika skumt o okänt som Ehlers danlos syndrom gjorde då jag för första gången stötte på det när jag googlade ”bindvävsproblem, bindvävssjukdom” osv. där i slutet av november 2011 när jag kom hem från läkaren.

 

 ” ja tror det är något med bindväven” ekade i mitt huvud.

Letandes efter nån bra övning för o bli bättre i kroppen.

Ja skrattretande idag att ja hade noll koll på vad bindväven var/är. Men ja precis så var det.

 

Tills den där Onsdagen 24 Januari 2012 när jag skrattande satt o tog emot min diagnos, skämtande o leende.

 Lite mer samlad men fortfarande leende men givetvis i en chock pratade om att mina barn kan ha ärvt det.

Även där o då var den där masken där, om jag så vill eller ej så tar leende, skämt o skratt över i jobbiga situationer.

Eller så rör det mig så mycket att tårarna forsar.

Svart eller vitt. Skratt eller gråt. Mellanläget, var finns de?? Saknar det ofta i offentliga sammanhang.

 

Tummen upp, kommer aldrig glömma den gesten mot min fina vän P som satt där i väntrummet. Kan fortfarande inte fatta att ja inte hade henne med inne i undersökningsrummet.

 När vi under snack går till fiket.

 När jag rent mekaniskt ringer min man o säger: de var som vi trodde. Pratar mer sen. O la på.

 Hur jag inte våga ringa till mamma på vägen hem.

 Hur jag kramade mannen när jag kom hem o skulle försöka berätta.

 Sms:et från brorsan när han skrev EDS? När jag bara nyttjat de tre bokstäverna i smset till honom då han undra hur de gått.

 Hur ja fick berätta för barnen att mamma är sjuk, men att jag inte skulle dö.

 Hur jag rasade ihop o tokgrät, tjippa efter luft o bara ”dog” en bit inom mig där o då.

K.O.M.M.E.R  A.L.D.R.I.G  G.L.Ö.M.M.A   24 JAN 2012    A.L.D.R.I.G

 

De blev både kaos o lugn efter diagnosen, även om lugnet tog sin lila tid på sig att infinna sig.

 

 

2år, lång tid, 2 år kort tid. Ja de beror på hur man ser det.

Vad har hänt? Ja jag har ju bloggat i princip hela tiden för den som vill läsa djupare,  men i stort har jag haft mina djupa dalar, flacka slätter men även mina toppar.

 Dalarna blir grundare o lättare att kättra upp ur allt eftersom tiden går, allt eftersom min acceptans infinner sig i de olika situationerna. Men de finns där ännu, o kommer nog alltid att göra det mer eller mindre. Topparna blir längre o fler o de får gärna fortsätta så.

 

Jag har gråtit så tårarna sprutat, jag har skrikit så stämbanden bågnat, jag har betett mig illa mot mina nära så jag fått vekna o säga förlåt, jag har deppat så solen vart grå men så har jag också skrattat så magen har krampat!

 

Jag har fått hjälp i vården o jag har fått stånga mig blodig för min rätt, jag har haft jobbiga samtal med fk, men även stöd o förståelse.

 

Jag har gått från arbete till arbetssökande i kombination med sjukskrivning, via arbetsträning till hel sjukskrivning.

 

Jag har följt mina 2 barn genom avslut på förskola till att gå i 1:an.

 Från lågstadiet till mellanstadiet.

 Fått vara med om allt vad som rör barnens utveckling o humör precis som alla andra. Men framförallt har jag fått njuta av mycket tid med familjen. Tid med min älskade familj som betyder mest av allt i hela världen.

 De som finns o stöttar mig genom eld o vatten, eller i nöd o lust som maken påminner mig när jag tycker att de är för tufft!

 

När jag har ont, när jag är ledsen, när jag är trött, då finns de där o stöttar, om så ”bara” med sin närvaro så vet jag att jag alltid har dem! K:Ä:R:L:E:K!!

 

Jag har jobbat för att försöka få ut info om min diagnos, få folk runt om mig att förstå. Förstå det jag delvis inte alltid själv förstår. Dvs, det är inte lätt att förklara alltid för andra, men jag försöker. Samtidigt vill jag inte blotta mig totalt.

Min blogg sker anonymt. Med för o nackdel. Kanske skulle de varit bra om släkt o vänner fått läsa, men samtidigt vill jag kunna skriva saker där utan o blotta mig.Inte känna mig gnällig. 

 Konstigt tänkt för i en blogg blottar man sig, vet inte vem som läser osv. Men några av mina vänner har fått adressen, några vet jag läser, andra gör nog lite sporadiskt, eller kanske en gång sen aldrig mer.  Ja de där var mest flum …. ( men ni som läser, kommentera gärna)

 

På fb slänger jag ut lite info både om måendet ibland o om Ehlers danlos ibland.

Kan känna ibland att folk inte bryr sig, fåtal kommentarer, men förhoppningsvis är där NÅGON som tar till sig infon, som kanske har nytta av den i framtiden.

För att EDS skulle av så ovanligt som de idag sägs, de tvivlar jag på helt ärligt.

Men otroligt dålig kunskap i vården, de gör nog att många går fel eller odiagnostiserade.

Ibland önskar man att man haft mer stöttning/förståelse från vänner, men ja har nått fram bra mycke längre hos släkten idag o de e ja nöjd med!

 

Ja kämpar på med både smärta, trötthet, o andra bekymmer kombinerat med att få ut kunskapen om EDS

 

Ja ger mig inte, EDS får inte vinna över mig. Får inte förstöra mer än den verkligen gör. Måste fortsätta hitta de positiva med det här, ja de är inte många positiva bitar, men de måste fram, få bli stora o viktiga.

Fortsätta kämpa för o kunna göra de viktiga i livet.

Finnas här med o för min familj!

 

 

 

 

Pst: G43 är migrän

Av med-moteds - 23 januari 2014 21:56

Magelände! 

Igår va den bra min lilla stora mage, idag kände jag av den redan på morgonen. men mest som en halsbränan.

Va åt ja annorlunda igår? mindre nyponsoppa, mindre mariekex o 2 digestivekex. De e vad som e skillnaden mot tidigare dagar. Ja just de ja lyxa till de m fransbröd istället för rostebröd...


Åt nyponsoppa o 2 rostemackor även om aptiten lös m sin frånvaro. 20mg omeprazol som senare fick sällskap av 10 till.

Lunch blev 2 rostemackor vid 13.30 men nyponsoppa rann ner under fm.


Städerskan kom idag. sist påpeka hon att soffbordet inte blev rent, sa att vi skulle ta atg i de själva o idag fick ja för mig att göra de. körde allt från vatten, diskmedel till såpa o inser att bordet med största sannolikhet inte varit en genomfärgad granitskiva utan den måste varit infärgad. Sp de vi trott varit smuts som begat i, är i själva verket där färgen är borta. elle rja ja vet inte, men snygg e inte skivan nu iallafall. Körde på stentvål oxå så skivan mättades o slutade att färga av sig. Får kolla om de finns någon återinfärgning/impregnering.

 


Att ta tag i soffbordet så var inte jättesmart, kraften tog slut, tog stopp så sen orka ja knappt sitta upp tills städerskan lämant oss. Då blev de platt fall i soffan.


Kvällsmaten potatismos o ugnsbakad falukorv. Lite ont i magen men ja kunde äta ordentligt.


till kvällen som vanligt 20 omeprazol igen.


Nu godnatt! Imorgon är en speciell dag. värd att fira?? nä ja vet inte de.

Av med-moteds - 22 januari 2014 17:41

Vaknade med älskade mannen bredvid mig idag! Underbart! Tyvärr hade jag oxå sällskap av mr huvudvärk så mannen min smorde med iprensalva o lät mig ligag kvar o så fixa han ungarna. Han skulle på kurs idag, därför han ahde liet senare morgon. Tog mig upp först halv8 o då va ungarna nästan klar för o åka till skolan.

Kände för o bara släppa av dem, MEN igår fick vi omvägar veta att vissa var kallade på möte om kaoset i klassen o andra verka inte kallats. Så jag gick o presentera mig för en av sonens nya fröknar o kolla läget. Det stämde att vissa skulle inte kallas. I detta läge är ja grymt nöjd med att vara en av dem som inte kallats... Utan o säga för mycket ,....


Behövde tanka o hela vägen ner hade jag en härlig känsla i kroppen över att slippa detta möte. Inom på ica för nya favvodrinkinköp o lite fransbröd, ja menar ombyte förnöjjer;-) hahah fransbröd eller rostebröd liksom;-)

Åkte hem o svepte min nyponsoppa o några mackor. slösurfa, o koppla upp radion via datorn. hahah vilken smidig sak, varför har ja inte gjort detta förr. ja alltså ja behöver ju ofta tyst o runt omkring mig, emn lite radio är ganska harmlöst in i mellan. Sen kolla ja mina standard bloggar;-)

ja sen hux flux va klockan 13:09 HÖG tid o köra o hämta dottern.


Hamna i soffan, öppna all post som kom idag. Kallelse till nytt läkarbesök hos eds läkare som ja fick ringa o omboka klockslaget på. 

Läkarintyget kom igen, hm undra om de e en kopia eller om han ändrat något... måste undersöka de innan ja skickar in de till fk, fick ju en påminnelse från min handläggare på fk igår att han ville ha in det.


Plocka lite här hemma in i mellan. Städerksan ska ju komma imorgon.


Tvslapp ikväll. o nu kommer dottern upp ur sängen 21.26 O vi har missat hennes läs o skrivläxa till imorgon.. ops. så ses imorgon!

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards