med-motEDS

Alla inlägg den 6 november 2014

Av med-moteds - 6 november 2014 08:46

Tisdag efter lovet, de e segt o komma upp på morgonen. De e mörkt o riktigt höstruggigt med regn o blåst utanför fönstrena. Nä visst sjutton önskar man hellre o kunna ligga kvar under täcket för o lite senare när man njutit klart av sängvärmen ta sig förbi spisen o fixa en varm choklad eller en kopp kaffe o slå rumpan i soffan o dra filten tätt intill sig. 

Men vänta nu- Vakna upp, så ser inte verkligheten ut, de e dags o kliva upp tjata upp ungarna, ta fram kläder till dottern fixa mackor till kidsen o tjata i dem desamma.... Tjata om att de måste klä sig, ta sig till badrummet o sen klä sig med ytterkläder o masa sig ut i bilen o helst ska detta ske så att vi kommer i tid till skolklockan som ringer 8:00 PIP


O jo vi kom i tid, men blä...

Ja tog mig vidare för o lämna in ett prov på vc från dotra o sen via konsum o hämta ut ett bokpaket till densamma som min sega kola hjärna glömt o avbeställa. tänkte då ja öppnade att ok, de böckerna får hon läsa som typ tonåring. Ja lägger undan de o resten av prylarna kan bli en julklapp. JO ja tackar ja, de förutsätter ATT man faktiskt LÄGGER UNDAN de innan donnan kommer hem från skolan o glatt ser ett paket de står Penny girl på...

* ridå ner*

Ja o sugen på o avsluta hela prenumerationen blev jag, men nästa månad verkade de faktiskt innehålla böcker som ja tror kan intressera henne så de vore ju dumt....

Får bara komma ihåg o månaden efter avboka då... för inte sjutton kan vi slänga ut 200-250kr/månad på bara någon bra bok o annat som sen får ligga o skräpa. Ja menar nog för att anteckningsboken va supersöt, men herregud, hennes skrivbordslådor svämmar över av anteckningsböcker o gemen va ju söta, ja typ så söta att man knappt vågar använda dem o då tenderar de bli väldigt dyr anteckningsbok o gem om inte böckerna är nåt o ha för en 8åring;-)

   


Hämta hem tösen o sen frös ja så in i vassen o tröttheten knacka på, så vi hamna i varsen soffa med tv´n på. Ja somna visst vilket ja inte tror dotra gjorde, sällan hon gör men gnäller däremot om trötthet destomer.

På kvällen skjutsa ja kidsen till farmor för barnvaktande då vi vuxna tog oss med kaffekorgen till dotras klassrum för terminens föräldramöte. Väldigt dålig uppslutning av föräldrar tyvärr... O inget nytt sådär direkt, men de där f-mötena ska ju till:-)

Hämtade kidsen o såg slutet av dessertmästarna hos svärmor innan det blev en sen nattning.


Morgon nr 3 denna vecka...

Släppte bara av kidsen denna morgon då vi blev lite sena o min kropp inte samarbetade så bra.

Stel i kroppen o smärta här o var o värst i höger höft.

Hem o letade en del recept på tårtfyllningar o  tillbehör till makens kalas. 

Förr har ja fixat kalasfix på nån/några dar, nu får de dras ut veckovis för att ja ska orka o förhoppningsvis kunna njuta NÅGOT på kalaset jag oxå....

Vi har ju taggat ner firandet rejält numera, o de  esååå skönt. Men så när maken o jag fyller då har vi ju "bara" våra päron o vi blir då 9 pers o då vill ja likosm lyxa till de lite.

Ja ja vet att de kanske e korkat. Men ja tycker ju att sånt e kul egentligen så de e ju svårt o släppa de helt....

Väljer då att dra ut på fixandet destomer istället.

Så jag skrev ner planering med allt som skall bjudas på, skrev handlelista ( som ja nog lär få dubbel o trippelchecka) o fixade fram recept.

Fick en energikick nånstans ifrån så ja gjorde havreflarn o även en mindre handling innan ja skulle hämta i skolan. En handling där jag åkte på avstämning- ÅHHH NEJ!! Var min tanke direkt, o inte för att ja inte scannat något utan mer för kroppen skrek av smärta ffa ländrygg o ben o stå o böja sig för o tömma en korg tillhör inte de bästa rörelserna då.

Grejerna hade ja mer eller mindre "släppt" rakt ner i korgen under handlingen...

Ja o sen blev de nästan ÅH NEJ en gång till då de visade sig att scannern inte registrerat 2 barnmatsburkar med päronpuré utan bara en... o så sa ja att jag hade en plastkasse oxå. Dessa hade ja visst inte betalt för då.

( fick kommentera sen att kassen hade ja faktiskt med mig o registrerades felaktigt  pga mitt kassa minne)

Mannen skrattade när han hörde att ja försökt "stjäla" en barnmatsburk för ca 9kr när vi inte köpt barnmat på år o dar. Nu köper jag för att de är bra o göra tårtfyllningar med hahhah

 

Skynda till skolan o hämtade hem dotter. Vi gjorde nya havreflarn ihop då jag hade för höga krav på de jag gjorde på fm. ... Hur va de nu med kraven på mig själv...

De skulle mycke väl funkat med att "bollar" flutit ut till runda kakor, men nä så dkulle jag "stansa" ut rundingar o de hanns inte med så många innan flarnen svalnade...    


O så gjorde vi pajdeg o tummade ut i miniformar o stoppade in i frysen. Skall va till förrätten på kalaset.

Kände mig ganska nöjd med mina prestationer under dagen o la mig en stund i soffan. Men fy va jag fryser när jag inte rör på mig. Försökte somna en stund men va nog för mycke uppe i varv.

 

Käkade kvällsmat o så kom svärmor hit o mannen o jag begav oss på f-möte nr 2, nu i sonens klass.

Betydligt bättre uppslutning. Både rektorn o klassläraren var där o klassläraren är ny så hon berättade om sitt arbetssätt o tänk.

Tror de kan bli bra faktiskt även om hon inte är van lärare o dessutom egentligen är gymnasielärare. O ja undrar va sonen tycker om att hon kallar de "ekorrar, skitungar, älsklingar osv" o kan pussa de i håret.... ja ja säger han nåt får vi ju be henne sluta för de ska ju inte känna de som nån förnedring eller så, men hon sa att hon gör de av kärlek för hon gillar dem så!

O de känns ju skönt att hon är positiv till dem vilket inte många varit med den klassen senaste dryga 1året så de behöver de verkligen!

Ja blev ansvarig för att baka mjölkfritt till en föreställning som sonens klass skall hålla i med fika osv.

Fick bita mig i tungan för o inte ta på mig smbandscentralsrollen i projektet när de inte va nån som nappade o sen bara en. MEN jag tänkte på rehab o att NEJ vi är SÅ många föräldrar i klassen o jag sitter redan i samrådet för klassen så någon annan akn faktiskt göra detta. Tyvärr blev de som vanligt en av de som brukar ställa upp... varför e de jämt samma personer som tar sig an de "tyngre" delarna???

Ja ja ja tog mitt ansvar genom specialbakningen så jag drar verkligen mitt strå till stacken, MEN kan planera de på när JAG mår ok o när JAG orkar, inte när någon annan kräver de o de e ju så jag ska tänka numera!

prioritera mig själv o min familj före att tänka vad alla andra säger, tänker o tycker så jag klappade mig själv på axeln efteråt.

Sa till mannen att ja bitit mig i tungan o hans kommentar var : ja väntade bara på att du skulle säga: ja tar de då, men då hade jag protesterat sa han;-)

 

Hem o sa hejdå till svärmor o kröp ner i sängen m donnan o kollade Bonde söker fru på tv4 play:-) *Natti*


Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards