med-motEDS

Alla inlägg den 21 november 2014

Av med-moteds - 21 november 2014 20:36

17november

Äntligen dags för läkarbesöket m donnan. Det blev ju tyvärr uppskjutet från den 11e då AA fick vabba. Även doktorers barn kan bli sjuka.


 Lämnade barnen i skolan på morgonen o hämtade sen hem snäckan på lunchrasten så hon fick i sig nån lunch. Blodkorven i skolan hade visst inte halkat ner i magen. En postafen fick följa samma väg som lunchen innan vi for till läkaren.

Jag valde att köra för att fokusera på något annat än min oro. Mannen min kan släppa de på ett helt annat sätt, så pass bra så att han somnade i bilen på vägen dit….

Som vanligt ett bra besök där. De känns inte som att man är hos en läkare direkt. Blir ett par remisser, skriver mer i ett privat inlägg för o inte outa donnan för mycket o vill nån veta så hojta!


Via mc donalds på hemvägen o så när vi kom hem så gick bara all luft ur mig. Orkade ingenting.

De va all min oro som släppte!

Älskade tös! Älskade mammas lilla flicka va ja önskar att du slapp va så lik din mor!!!



18november

Min första träning på gymmet m sjg sen veckan innan smärtrehab!

Gick bra men va tungt med vissa saker.

Somnade en stund på soffan på em. Satte klockan på 20 minuter men ja va inte riktigt med sen på kvällen. Tungt o tröttigt i hela kroppen. Tror de e sista veckan som gör sig påmind!

Tränade även en del av de övningarna som ja fått på rehab.



19november

For iväg till närmsta stan på fm. Ja egentligen va ja grymt trött, men pga en speciell anledning behövde ja utföra vissa ärenden just denna veckan.

O ja torsdagen är ju riddag o mannen kan inte följa med denna veckan= större ansvar på mig o då vore de dumt o åka iväg innan på dan o fredag har vi utvecklingssamtal m sonen på em o dumt o skjuta upp till sista dagen, så bara o bege sig iväg.

Grått, Ruggigt o kallt var de ute men ja skulle ju springa in o ut i affärer så ja tog höstjackan o en scarf.

Donnan valde faktiskt sin extra vinterjacka till skolan idag! 4* visade termometern i bilen.

For hur som helst iväg o fick bytt en list på bilen, handlat julklänningar till mig o snäckan, vi ska matcha varann i år om ja får plats i min vill säga. Har inte testat den ännu! Blev shoppat på Lindex i år o lånat bilder från

www.lindex.se



   

Lite zebragrejer som skall gå till #fight for EDS projektet  

Ljusmassa till kommande ljusstöpningar o så självklart mjölkfri nougat till ungarna!

Hem o mötte upp donnan här hemma o mös i soffan.

Fick ett knäppryck, ja hade ju gjort en massa under fm så då ska ja ju fortsätta tycker min hjärna trots att kroppen skriker av vilobehov o smärta… så då bakade ja en ca 80 kolasnittar till sonens klass som de ska sälja på ett musikarr…

Men sen blev ja faktiskt i soffan resten av kvällen- duktig tös! *klappar mig på axeln*

På kvällen kom sonen o visade sina totalspruckna fotbollsdojjor så bara o börja surfa efter nya...


20november

 

Somnade i soffan på em, hjälp va trött ja var! Men det var ju ridning på kvällen o bara o rycka upp sig o klä sig varmt. Kyligt ute. Stora hästen med hoppning idag oxå, gick bättre denna gången! Ja lyfte upp sadeln o nrä ja sen satt i ridhuset kände ja smärtan i vä axel o skuldra. Försökte röra på den, men de släppte inte. Kasade ner sadeln efter lektionen o kände att nåt inte stämde i min axel! Soffan frusen o smärtor på kvällen.




21november

Fredagmorgon, lämnade i skolan, körde inom netto o handlade lite frukostmat o lite pyssel till kommande adventspyssel.

Hem o bakade muffins    o fick sedan frukostbesök av goa gravida vännen A.

Vi mös i sofforna i 3h o snacka både allvar o skit  

Hämtade hem donnan o fick i henne mat o testat hennes vinterridskor o så dags o plocka upp sonen o åka för o prova fotbollsskor. Där mötte mannen upp oss o sen blev de bråttom då vi hade utvecklingssamtal för sonen. Kom 10 min sen men höll å andra sidan på i 75 minuter sen... Ja de va fröken som pratade mycket o hon är ny för oss så mycket intressant.

Sonen kommer få svårare uppgifter i felra ämnen då han är så långt fram. Sen fick han en annorlunda utmaning: att bärga sig o inte alltid räcka upp/svara på allt utan låta fler komma till tals;-) Men sa hon fortsätt visa att du kan även om ja vet att du kan;-) hahah

Blev köpemat till kvällsmat o soffslapp, Min axelsmärta sitter i ännu o krånglar till de en del.

Svårt o somna på kvällen med smärtor i axel o benen o ryggslutet. Blev lite knäpp där ett atg av o inte kunna somna efter några timmar i sängen. Men tillslut så...

Av med-moteds - 21 november 2014 20:23

Snabbresumé en vecka efter…


12 november

Hade tid hos min sjg för min axel, typiskt nog eller va ska man säga så var axeln mycket bättre idag, nu hade de mer krupit ner i skuldran där ja brukar få ont o pirrningar när ja jobbat med min högra arm.

Hon töjde i alla fall o masserade o de blev helt klart bättre efter det. Fick order om o fortsätta töja då hon tror att den är överansträngd. Hon vill inte använda ordet inflammerad. O att den kan ha subluxat nä de kan den inte enligt henne då man först med våld måste luxerat en axel för att den senare skall subluxa… Hmm inte så sjg på rehab sa. Intressant… Vem ska man tro på?

Hade donnan hemma då hon är lite småförkyld, tänkte stanna det där genom att ha henne hemma o låta henne vila upp sig!

Medan jag satt o pulade vid datorn o gjorde inköpslista o planering för kommande kalasfixdagar så pysslade hon. Va vid riktigt gott mod o vi hade en toppendag hon o jag!

Fick samtal från rehab sjg o de känns bra o prata med henne. Berätta om min axel o att ja därför inte tränat den veckan.


13november

Nu är det bråda kalastider vill jag lova!

Inte mycket tid till vila här inte!

Det har fixats fyllningar till tårta, handlats till de o grejat här hemma i stort. Ja inte för att min kropp riktigt vill detta, men vissa saker pressar man sig till o detta är en sån grej för mig. Min man är min hjälte i så mycket annat. Han finns där i vått o torrt o han fixar o donar här hemma vareviga dag efter jobbet så nu när han då fyller år vill ja göra allt ja kan för honom!

Vet att han uppskattar att jag bakar till honom o då gör ja de så gärna! Glädjen i hjärtat o glädjen i hans kroppsspråk o ögon ger mer än vad smärtan tar o då får de va värt trötthet o smärta därefter!

La i alla fall ihop hans tårta till jobbet.

For till ridningen med donnan som red den stora hästen idag också o inte vart så nöjd med hoppningen. Lite läskigt o sitta 175cm upp o hoppa va de nog allt så hon vågade inte riktigt satsa. Men till sist gick det bra.

Hem o hade mannen till att knåda 1kg sp o sen kavlade jag ut den till en rektangel på en så där 35*65 eller nåt o skulle klä en kvinnoöverdel. Tyvärr sprack hon vid brösten o på höfterna;-) Men med lite mindre snygg plastikop så blev hon hel igen;-)

Spetsen som jag hade gjort under dagen fick komma på som en BH.

 




migränmedicin



14november, the big day!

Klockan satt på 05 då ja fick fixa till de sista med spetsen. Tyvärr hade nämligen inte ena spetsen torkat till igår när ja skulle pilla ut den ut formen så de klibba ihop

Men å andra sidan fick ja pussa på min älskade o säga grattis innan han for på jobb!

Här hemma fixa o dona ja o donnan vidare o gjorde fyllningarna till kalastårtan, förberedde förrätten o efterrätten gjorde vi i princip helt klar. Donnan spritsade så fint!


For ner på intersport o hämtade ut en av presenterna som ja beställt på nätet o sen slog vi in presenter innan han kom hem från jobb. På kvällen va ja ganska slut vill ja lova o de va ruskigt skönt att beställa maten!

Dukade bordet så när som på dekorationerna.


Migränmedicin


15november

Kalastime!

Fick besök av bror m familj också o passa hans grabb en stund, eller ja passa o passa, ungarna härjade en massa ihop!

Upptäckte att möss käkat sönder kablar i armaturer som elektrikerna varit slarviga o inte tätat när huset byggdes.. grrr

Skicka ut ungarna för o hämta löv till dukningen o dekorerade sedan höstigt.

Fixade köttfaten, potatissallad o grönsallad, fixade lite där ute o tog faktiskt även någon paus. Ty huvudet protesterade återigen! Lyckades dock häva de med is o vanliga medicinen.

O så kom gästerna o vi hade en riktigt trevlig kväll ihop o de uppskattade både mat, fika o dekorationerna. Kändes roligt!

O de största av allt- Jag gick o la mig på sängen o vilade en liten stund!!


 X4    +   + blåbärscurd  + marsan + Päronmousse +grädde  =   + chokladrasp =            




16november

Oj oj nu sotar jag för veckan som gått! Men de e de värt o jag kan ta de bara lugnt idag!

Huvudvärk som inte ville ge sig med varken is, ipren, alvedon eller relpax….

Gjorde inte mycket nytta denna dag utan skrota mest omkring o pulade lite smått. Ute blåste mer eller mindre storm så dit tog vi oss inte! Även om de säkert hade varit skönt för huvudet o få komma ut o få lite friksluft.

Förberedde oss lite inför måndagens besök hos barnläkaren med donnan.


Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards