med-motEDS

Direktlänk till inlägg 21 november 2014

Vardagar vecka 47

Av med-moteds - 21 november 2014 20:36

17november

Äntligen dags för läkarbesöket m donnan. Det blev ju tyvärr uppskjutet från den 11e då AA fick vabba. Även doktorers barn kan bli sjuka.


 Lämnade barnen i skolan på morgonen o hämtade sen hem snäckan på lunchrasten så hon fick i sig nån lunch. Blodkorven i skolan hade visst inte halkat ner i magen. En postafen fick följa samma väg som lunchen innan vi for till läkaren.

Jag valde att köra för att fokusera på något annat än min oro. Mannen min kan släppa de på ett helt annat sätt, så pass bra så att han somnade i bilen på vägen dit….

Som vanligt ett bra besök där. De känns inte som att man är hos en läkare direkt. Blir ett par remisser, skriver mer i ett privat inlägg för o inte outa donnan för mycket o vill nån veta så hojta!


Via mc donalds på hemvägen o så när vi kom hem så gick bara all luft ur mig. Orkade ingenting.

De va all min oro som släppte!

Älskade tös! Älskade mammas lilla flicka va ja önskar att du slapp va så lik din mor!!!



18november

Min första träning på gymmet m sjg sen veckan innan smärtrehab!

Gick bra men va tungt med vissa saker.

Somnade en stund på soffan på em. Satte klockan på 20 minuter men ja va inte riktigt med sen på kvällen. Tungt o tröttigt i hela kroppen. Tror de e sista veckan som gör sig påmind!

Tränade även en del av de övningarna som ja fått på rehab.



19november

For iväg till närmsta stan på fm. Ja egentligen va ja grymt trött, men pga en speciell anledning behövde ja utföra vissa ärenden just denna veckan.

O ja torsdagen är ju riddag o mannen kan inte följa med denna veckan= större ansvar på mig o då vore de dumt o åka iväg innan på dan o fredag har vi utvecklingssamtal m sonen på em o dumt o skjuta upp till sista dagen, så bara o bege sig iväg.

Grått, Ruggigt o kallt var de ute men ja skulle ju springa in o ut i affärer så ja tog höstjackan o en scarf.

Donnan valde faktiskt sin extra vinterjacka till skolan idag! 4* visade termometern i bilen.

For hur som helst iväg o fick bytt en list på bilen, handlat julklänningar till mig o snäckan, vi ska matcha varann i år om ja får plats i min vill säga. Har inte testat den ännu! Blev shoppat på Lindex i år o lånat bilder från

www.lindex.se



   

Lite zebragrejer som skall gå till #fight for EDS projektet  

Ljusmassa till kommande ljusstöpningar o så självklart mjölkfri nougat till ungarna!

Hem o mötte upp donnan här hemma o mös i soffan.

Fick ett knäppryck, ja hade ju gjort en massa under fm så då ska ja ju fortsätta tycker min hjärna trots att kroppen skriker av vilobehov o smärta… så då bakade ja en ca 80 kolasnittar till sonens klass som de ska sälja på ett musikarr…

Men sen blev ja faktiskt i soffan resten av kvällen- duktig tös! *klappar mig på axeln*

På kvällen kom sonen o visade sina totalspruckna fotbollsdojjor så bara o börja surfa efter nya...


20november

 

Somnade i soffan på em, hjälp va trött ja var! Men det var ju ridning på kvällen o bara o rycka upp sig o klä sig varmt. Kyligt ute. Stora hästen med hoppning idag oxå, gick bättre denna gången! Ja lyfte upp sadeln o nrä ja sen satt i ridhuset kände ja smärtan i vä axel o skuldra. Försökte röra på den, men de släppte inte. Kasade ner sadeln efter lektionen o kände att nåt inte stämde i min axel! Soffan frusen o smärtor på kvällen.




21november

Fredagmorgon, lämnade i skolan, körde inom netto o handlade lite frukostmat o lite pyssel till kommande adventspyssel.

Hem o bakade muffins    o fick sedan frukostbesök av goa gravida vännen A.

Vi mös i sofforna i 3h o snacka både allvar o skit  

Hämtade hem donnan o fick i henne mat o testat hennes vinterridskor o så dags o plocka upp sonen o åka för o prova fotbollsskor. Där mötte mannen upp oss o sen blev de bråttom då vi hade utvecklingssamtal för sonen. Kom 10 min sen men höll å andra sidan på i 75 minuter sen... Ja de va fröken som pratade mycket o hon är ny för oss så mycket intressant.

Sonen kommer få svårare uppgifter i felra ämnen då han är så långt fram. Sen fick han en annorlunda utmaning: att bärga sig o inte alltid räcka upp/svara på allt utan låta fler komma till tals;-) Men sa hon fortsätt visa att du kan även om ja vet att du kan;-) hahah

Blev köpemat till kvällsmat o soffslapp, Min axelsmärta sitter i ännu o krånglar till de en del.

Svårt o somna på kvällen med smärtor i axel o benen o ryggslutet. Blev lite knäpp där ett atg av o inte kunna somna efter några timmar i sängen. Men tillslut så...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards