med-motEDS

Alla inlägg den 27 november 2014

Av med-moteds - 27 november 2014 09:15

En grå trist måndag där regnet fullkomligt ÖSTE ner där ute.

Bestämde mig för o åka till min fina vän som har blomsterbutik ett par mil bort. Ja kände att ja behövde något uppmuntrande. Shoppade loss lite växter o så nu inför adventspyssel här hemma.

Men sen gick kraften ur mig o ja förblev mer eller mindre på soffan resten av dagen.

Käkade kvällsmat o begav mig på samrådsmöte i ungarnas skola. Gillar att visa att jag är engagerad o bryr mig om mina barns skolgång, men gu va lama möten många ggr o ledning som slingrar sig som ålar när något är de minsta lilla obekvämt...


Hem o fortsatte min stund i soffan, maken min bar in mitt nya symaskinsbord  


Tisdag o mycket ljusare ute när vi vaknade, vaknade dock lite sent... sonen kom in o sa mamma: klockan är kvart över 7. ops ops ja sov så gott till klockradions ljud;-)


Åkte på träningen, blä va jobbigt o smärtsamt det var o cykla idag:-( Men de andra gick helt okej:-)


Pysslade o pulade här hemma med blomsterna o allt därikring. Planterade stora julgruppen bl.a

Vilade in i mellan o när jag hade hämtat hem sonen åkte vi ut i skogen o plockade lite smått o gott. Bl.a hade vi sån tur att de hade skogat ner massor med grane så vi kunde plocka graneris:-)

Hem o vilade mig lite mer medan sonen cyklade iväg på   o dottern läste sin läxa.

Fixade lite till med blomster på kvällen o blev sen i soffan.


Onsdag

aj min arma kropp, eller mer specifikt rygg o nacke. o stela ben/bäcken.

Men ja ja måste under dagen bli färdigt med pysslandet så ja kan få undan alla de attiraljerna. Städning på torsdag o den vill ja ju ska utföras ordentligt med tanke på adventsfixet juuu  

Bara att lyssna på kroppen o ta det lugnt, massor med pauser o jobba på enbart superkorta stunder.

Går sådär. ja vet ju att ja ska pausa innan kroppen skriker stopp, men när den skriker nästan hela tiden är det svårt...

Chatta massor med fina vännen A som har de tufft i livet nu. Tipsa varandra om lite pyssel osv.

Körde till erikshjälpen o fyndade en blåvit kopp/fat för 5kr, fynd kallar ja de o så ett fat med ett hiskeligt motiv på men med en fin kant;-) för 20kr.

Körde förbi en blomsteraffär här i stan o kompletterade småsaker där innan ja plocka upp dottern i skolan.

Hem o slutförde uteprojektet o fortsatte efter soffpaus här inne. Fick inte riktigt rätt på de o blev lite irriterad. Efter en del omflyttningar e ja nu betydligt mer nöjd med det hela!!

   

Planterade ut den julros som mannen fick av mina päron när han fyllde år. Hoppas verkligen de vill ta sig där o återkommer vart år. Har lääänge velat ha en julros på den platsen så de satt perfa nu!

Barnen har gjort sina läxor o ja fick för en gångs skull hjälpa sonen med hans läxa;-) Han är så självständig o framåt när det gäller skolarbete att han oftast gjort läxan innan ja hinner blinka.

Nu fixar de på sina rum så där kan städas imorgon! Ikväll ska vi mysa till bonde söker fru   så innan dess ska hemmet va representabelt!

Mannen min är lite förkyld o har haft gjutning på jobbet idag så han kan verkligen behöva sätta sig ne ri soffan tillsammans med resten av familjen så nu ska ja lyfta arslet från stolen o köra på en stund även om kroppen så skriker!!! Min man behöver oxå lugn o ro ibland!

Tja så värst mycket tid i soffan hade inte mannen, vet ärligt inte va han gjorde under kvällen för ja hade tillsammans m barnen faktiskt fått helt ok här hemma o de sista är sparat till mig otorsdagsfm!







Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards