med-motEDS

Alla inlägg under januari 2015

Av med-moteds - 31 januari 2015 23:30

I en annan värld som en bubbla. Så kändes de ifm o en bit in i em för mig i FLERA timmar.

Sydde färdigt sätesskyddet till bilstolen. Vi ahr skinnklädsel i bilen o bilstolen gör fruktansvärt fula märken i skinnet så ja sydde av fleece o galon ett skydd o han under.


Sen fick ja för mig att räkna på kommande inkomst vid ev sjukers inget kul konstateranfe vill ja lova. Nu känner ja mig låg o funderar på hur livet ska levas framöver. Kan vi bo kvar? Kan vi behålla husvagnen? Har vi råd m semester? Om räntan stiger va händer då???
Masa tankar o funderingar. Blääää varför pluggs ja för:'(


Bröt ihop en liten stund när ja prata m mamma. O sen sa ja till mannen att de e förjävligt att ja sätter de (familjen) i denna skiten!

 

Kollade Campa i klaveret med familjen på kvällen, mysigt. Eller ja mysigt tills huvudvärken började komma med värk i höger skuldra/axel o upp i nacken....

MEN så plingade mobilen o äntligen fick vi det efterlängtade MMS:et ja väntat på sen igår. Vi har blivit en till i släkten:-)

Av med-moteds - 30 januari 2015 17:58

Å ligger!
Soffan den e go!
Klev upp m sonen även om mannen skulle gjort de... dotter hade väckt honom 3.30 o sen va de vakna t strax innan 7. Tyckte ja kunde va snäll o låta mannen min få sova en stund.
Stack på ica o handla fransbröd o käka frukost i soffan o fick samtal från doktorn om tidigare klockslag inna ja väckte de 2.
Fixade m mina journaler, tvätta o impregnera dotras jacka o duschade innan ja åkte t doktorn.
Va rätt loj på fm o när ja satt o vänta hos doktorn kände ja nervositet o tårarna brännandes bak ögonlocken.
Jobbigt, visste ju inte hur denna doktorn skulle ta det hela. Men inte hade ja behövt känna så. Hon sa direkt att hon redan i höstas tänkte att de skulle krävas mycket av smärtrehab för att de inte skulle va sjukersättning som skulle va aktuellt
Kändes bra att hon trodde mig o på ett vis oxå att hon va på samma linje som de andra läkare osv. Men ändå hårt på annat vis att även hon tycker att ja inte har någon arbetsförmåga....
Blev fortsatt sjukskriven tills detta gått igenom. Hoppas de går snabbt!

Luften gick ur mig efter besöket!
Körde o köpte kött o sen t pressbyrån o köpte en baktidning o tog ut pengar t ungarna som inte fått sin veckopeng på länge. Tur vi har "schemat" uppsatt o kryssar när de fått pengar...

Sen hamna ja här i soffan o har blivit liggandes.
Vä nacken o skuldran jävlas e nog inflammation på g. Mannen smorde m iprensalva o sonen har masserat.
Håll tummar ja slipper skallebank i helgen...

Av med-moteds - 30 januari 2015 13:30

Ja kommer snart avsluta länkningen från min gamla adress. Nu är det
med-motEDS.bloggplatsen.se

Som gäller, så spara den o vill ni följa blir ja glad om ni dessutom lägger en liten kommentar?

Av med-moteds - 29 januari 2015 15:30

Tvinga mig upp med sonen o såg till att han fick i sig frukost o kom iväg med cyklen till skolan. Blåste rejält ute.

Gick sen o la mig o satte mobilen på ljudlöst. Tog inte lång tid att somna om kan ja säga. Ganska paff när jag vaknade vid 10.40:-O

Behövde nog verkligen sömnen, skulle lätt kunnat somna om igen, men för dotterns skull så va de dags o stiga upp om hon ska komma isäng ikväll. Hon hade visst vaknat en stund innan mig.

Kroppen gör ont, de hugger i höften/ljumsken. Vid halv 4 snåret börjar huvudet göra sig till känna.


När ja sov hade osteopaten ringt o sökt mig. 

O sen ringde läkaren från smärtrehab o precis när ja tog luren klicka de. Som tur va ringde hon sen igen. Vi pratade ikring min journal o de ändrades lite som ja tyckte va felaktigt. Skönt!

Har lärt mig att så länge journalen inte är signerad kan man ändra i den.

Ska sätta in alla journaldelar från smrätrehab i den pärmen o sen ska ja även göra en pärm med alla mina journaler precis som ja gjort till dottern. har lite mer o printa ut till henne nu oxå.

Känns skönt o ha allt samlat o enkelt o ta med vid behov!


Ringde o gratta min moster, inte var dag ja pratar m henne;-)


På kvällen kollade vi på Familjen annorlunda o därefter rakt in i hjärtat. Oj vad man blir berörd av det sista av de två...

Halvlåg sen i soffan, reste mig o svajja bakåt o höll påo ramla, lyckades sätta mig ner. Gick upp efter en studn o världen svajjade, drack vatten o fick ställa mig i dörren o få friskluft. Som hjärtat jobbade. Inte lika ont på kvällen men däremot svårt o somna.

Av med-moteds - 29 januari 2015 11:03

Ja kommer snart avsluta länkningen från min gamla adress. Nu är det
med-motEDS.bloggplatsen.se

Som gäller, så spara den o vill ni följa blir ja glad om ni dessutom lägger en liten kommentar?

Av med-moteds - 28 januari 2015 22:15

Hela dagen bestod av soffmys. Lika mycket som betades av på to do list under tisdagen, lika lite skedde under onsdagen...

Donnan o ja varierade bara mellan varsen soffa respektive o dela en soffa;-)

Pratade med en go edsvän A på morgonen en liten stund. Sen bröts samtalet o de gick inte o ringa upp. *skumt*

Mannen lagade lax potatis o holladaiesås till kvällsmaten o sen kollade vi på mästerkocken, känner ju en som är med litegrann. Därefter blev det biggest looser. Jisses som de pressas på gymet, men vilka viktnedgångar! Undra hur kosten sett ut. För vad man förstått har ju kosthållningen hos de flesta varit katastrofal tidigare.


Gick ut o tog in sonens cykel o hjälp va da blåste ute. Slog i hans styre i min sida,aj!

O sen när ja la mig gjorde höften/ljumsken så sjukt ont. Även ryggen o si leden smärtade.

O sen började högra vadmuskeln att hoppa o ha sig. Höll på o bli tokig på allvar! Mannen undra om ja tagit mina tabletter o jo de hade jag...

Som tur var så somnade ja som tur var  tillsist ifrån smärtan även om det hunnit bli torsdag innan john blund kom på besök.

Av med-moteds - 27 januari 2015 10:30

Fy fan rent ut sagt för stunder inatt!
Vaknade vid 12 av att mannen "skrek" till i sömne. Hans    troligtvis som knasat:-(
Hade sen ett helvete o somna..smärta sjukt o ryggen o höfterna. O låg ja på högersidan hoppa o smällde o knaka de i axeln o låg ja på vä smärtade hö axel. Svårt o hitta bra position. Hämtade banankudde o extra kudde o långt om länge efter gnyende, flåsande, illamående så lyckades ja visst somna ifrån de. Tack gode gud!

Vid 7 när donnans klocka ringde kom hon snorig in till mig. Fick bli hemma dag så hon somna om i makens säng.
Ja fick upp o se till så sonen cykla till skolan.
Kröp efter alvedon ner i sängen igen o försökte komma i bra position. Lyckades somna om till 10.

Smärtan e inte snäll idag:-(
I skrivande stund ligger ja åter uppbullad i sängen! Håller de på i inatt får mannen vabba imorgon så ja kan ta starkare medicin!

Väntar samtal från dotterns läkare om gastroresultat. Teletid 12-16 vilket nu passerat... men sist ringde hon 18, 6h efter Teletid. Stackars läkare som har så pressat schema:-(

Suttit m mobilen bredvid mig hela dagen.
Passat på o fixat undan saker via dator o tele.
Räkningar betalda - check
Boka om tiden makens holter - check
Kolla varför th tagit ut makens journal - check
Bokat tid till tandis t sonen på nytt ställe - check
Avbokat gamla tandis t sonen - check
Beställt saker på teknikproffset.se - check
Läst på o letat länkar som hjälp till en vän i behov av stöd i separation - check
Mailat info inför besök t läkare - check

Skönt o betat av en del o på de viset håller ja tankarna på smärtan lite på avstånd. Ja så bra man nu kan....

Sonen kom hem o fixade pannkaksmuffins som ja fick ta över när han cyklade till trummorna.
Längtar tills min älskade kommer hem o pysslar om oss  


Uppdatering om läkarsamtal. Hon ringde strax efter 18 o gav besked vi inte var beredda på. Men de förklarar hennes halsbränna. 

Av med-moteds - 26 januari 2015 15:00

Ja de kan man fråga sig med min kropp idag....

Mensen dök upp på morgonen o antagligen är den en bidragande orsak till den sjuka smärta som ja kände av mer o mer i ryggen, bröstryggen upp i nacken samt i höfterna. O för o inte tala om min högra axel som håller på o gör ont, hoppar o knakar. Subluxar nog en del:-(


Vaknade utan huvudvärk o utan feber jiiippiiee.
Körde in o lämnade mitt frågeformulär till smärtrehab. Passade på o sätta broschyrer om #fightforeds i deras infoställ.
Vidare o köpte Hänglås som dotra ska ha med till badet när hon simmar m skolan. Vet att vi har kodlås hemma men icke att ja hittar de...
Köpte oxå ny blingles t henne att pyssla med.
Hämta i skolan o Hade em me kidsen! Dottern nyser mer än på morgonen. Nog hennes tur att va förkyld.
Prata m mamma o fick veta en massa mindre kul saker.
sen kom mannen hem o hade pratat m sin nye? läkare som ville prova sätta ut medicinen.
in o läste journaler. Upptäckte att försäkringsbolaget fått journaler i dec,varför?
Läste barnjournaler oxå.
ont i höfter o på framsidan av låret djupt in i höjd m ljumsken typ när ja skulle sova.


Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards