med-motEDS

Direktlänk till inlägg 30 september 2016

September 2016

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-)

Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!


5september ringde de i min mobil, en tösabit som hade huvudvärk o mådde illa. Bara o åka o hämta. Fler i klassen hade haft huvudvärk osv så ja trodde på nån flunsa. Vi satt först ute en stund o hon fick i sig en macka o så. Ja o givetvis en alvedon. Hon fortsatte ha lite ont i huvudet även 6september så hon var hemma tom 7september.


6september skulle ja hängt m mannen till arytmimottagningen på årskoll av hans hjärta, men med en tös hemma m huvudvärk så blev även jag hemma. Mannen vabbade resterande dag, alltså mådde nog inte jag så bra.


7september fotografering för donnan i skolan.

På kvällen fick mannen fara till skolan för uthämtning av i-pad till dotra o sen hem o va hemma m henne efter ridningen.

För min del blev det Ridningen o sen direkt hem o ta e snabbdusch för o fara ut på f- möte på fotbollen. Ett möte som blev väldigt trist! Från att ha skullat diskutera pengainsamling/ försäljning till att få veta att ena tränaren tänker lämna då han blivit påhoppad o fått höra att han gör massa fel. Fruktansvärt tråkigt.

 

9september skulle jag äntligen fått påbörja min nya akupunktur av käken, tyvärr vaknade jag med 38,7 i temp o fick avboka.

På kvällen gav vi oss iväg söderut med husvagnen o testade en för oss ny liten camping för helgmys.  Detta var planerat sedan ett par veckor tillbaka då jag hade bokat in mig o dottern på islandsridning på söndagen. Så fick vi förfrågan under veckan om sonen kunde stå för 02:orna på lördagen, så vi roddade om i planerna o fick i sista stund innan vi förverkligade dem veta att motståndarna ställt in matchen…

På lördagen tog vi en runda o körde runt i trakterna o ut i skogen för o hoppas på svampplockning, men tji fick vi, inte en ätbar svamp i sikte! Tillbaka i husvagnen ville ungarna samla pokemon så vi körde iväg dem o undertiden så pluggade mannen min till tenta. När vi hämtade upp dem ville dottern ta ett dopp! Ja hon badade i havet den 10 september!

11september red vis å då våra islänningar, o vilken runda! Dottern fick uppleva en av sina hästdrömmar- rida i vattnet o lyckan var total!!


12 september var jag hos tandhygienisten o fick veta att de va sista gången jag var hos henne, hon väljer o gå i pension i december för o slippa de sista mörka månaderna innan sin egentlige pension- vilken klok kvinna. Men väldigt tråkigt för mig!

På em kom dottern o klagade på huvudvärk som bara blev sämre o sämre. Bäddade ner henne i sängen i mörke ro tystnad då hon även mådde illa. Hon kom inte till ro utan va hela tiden rädd för o kräkas. 400mg ipren o sen for ja ner på apoteket o tänkte köpa postafen till henne, men apotekspersonalen råddemiga tt ge av hennes andra åksjukemedicin annars. Köpte nya seaband o de fick hon på när jag kom åter. Hon mådde en aningens bättre nrä jag var tillbaks. Det hela pågick mellan 15,30-18,30 sen va hon trött men annars sitt vanliga jag o orade till o med bort till farmor en stund på kvällen. Nu e ja säker på att de e migrän hon drabbats av den lilla stackaren! Troligtvis det även 7 sept men då fick hon alvedon o de tog antagligen inte anfallet fullt ut utan drog bara ut på de.


13september tid hos ögonläkaren o jo det visade sig att hon behövde annan styrka i sina glasögon.

De droppade i ögonen så hon fick vara hemma hela dagen, inte förrän dagen efter hade hennes pupiller återgått till normal storlek  

På kvällen var det dags för storebror att få feber-38* så ingen fotboll.

Själv åkte jag på samråd på sonens skola o blev bjuden på superfin räkmacka o ett toppenbra möte. De verkar verkligen lysssna på ungdomarna där de går att göra det. Ta o ge principen verkar gälla, ja gillar deras tänk o sätt att arbeta med eleverna!


14september fick ju sonen va hemma med förkylning o feber, jag var hos naprapaten så den stunden va han själv, vilket han tycker e sjukt tråkigt.

På em beställde vi glasögon till snäckan! Supersnygga!

På kvällen hade mannen min möte med jobbet så vi hade väl en mysstund här hemma barnen o jag skulle ja tro.


15september fick jag sällskap av 2 förkylda kids, så ingen ridning eller fotboll här inte.


16september fick kidsen klara sig själva en stund då jag äntligen skulle få min första akupunktur på nya stället!


17september åkte vi ut till fotbollsplanen o kikade på 02.orna som sonen stod för


20september dags för camping!! Slängde in ungarna i bilen o kopplade vagnen o susade iväg. Massa vägarbete o grejer längs vägen o avstängda vägar osv, men jag klarade det! Stärkte mig enormt att veta att JAG KAN!! Körde in o backade vagnen på plats också innan mannen kom!

 


21september o studiedag

22september, studiedag mannen åkte från vagnen till skolan o vi andra mös en stund i vagnen o ja ungarna plockade ju så klart pokemon… innan vi kopplade o körde hemåt. På hemvägen fick vi köra inom 2 ridsportsbutiker då donnan glömt ridbyxor o ridstrumpor hemma….  Lämnade av sonen till mannen på en rastplats o så susade jag o donnan med husvagnen som sällskap till ridningen. Där e ju så fint med plats nu att de inte är några problem o ha vagnen med där.


24september var en dålig dag för mig, men sonens lag skulle möta ett lag där vi visste att vår fd granne spelat tidigare, så därför pallrade jag mig med dit. Tyvärr spelade han inte längre där. Sonen va utespelare o fick för första gången ( i detta lag?) spela anfallare, vilket gjorde honom nervös.


25september dags för STU dag 4 för sonen.


27september dags för akupunktur gång 2


28september skulle jag o vännen M lunchat i deras nya hus, men deras lilla stackars F fick magsjukaL

30 september va donnan lös i magen på morgonen o fick stanna hemma. Men de blev inget mer av det o hon åt som vanligt. På eftermiddagen fick barnen påminnelse om vinterns resa då det var dags för påfyllnad av vaccinationen. Å andra sidan slipper de den vaccinationen på minst 30 år, kanske tom livstid nu!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 23 september 2016 10:28

…inlägg från septembers ljuvliga dagar. En september med härlig värme o massor av sol!   Sjuka barn 5:e,Skolsyster ringde o ”väckte” mig o sa att donnan va där o Ville ha Alvedon för huvudvärk. Knappt en timme senare ringde...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards