med-motEDS

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2016

Oktober 2016

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.


2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk har krav- de ska va typ nytt o inte kosta nåt. Sen bredvid oss sålde folk skor som jag hade slängt för längesen… men folk köpte. …

Nä Vi sålde för 475kr o de va gratis o stå, vi stod endast i 2-3h för sen kände vi att nä de ger inte mer. Vi har för fina/dyrbara kläder för att de ska funka o sälja på en loppis så, folk vill betala nån femma plagget liksom…

Men då har vi testat på de.


3oktober fick jag avboka naprapaten pga feber o låg hela dagen


5oktober akupunktur. På kvällen åkte vi på bortamatch som var KALL!!


6oktober ridning

 

9oktober, serieavslut i fotbollen o vinst! Laget slutade 2.a i serien!!


11oktober naprapat

På kvällen, föräldra o spelarmöte som ändrades till föräldramöte i sista stund. Endast den tränare som skulle stanna kvar deltog o han ville att vi skulle lyfta om de var några problem. Vi var många som var överens om hur illa detta är o stöttar tränarna i vad som hänt. Vissa skyllde på pågarna, de ville nåt annat. Ja de må va så, men de är 13år o då har vi om föräldrar ff en hel del o säga till om anser jag!


12oktober akupunktur


13oktober, sonen fick sina omdömmen i matriserna. Jisses koss säger jag bara! De skulle ju va svårt o få annat än E & D…

Ridning på kvällen för snäckan

Packade klart husvagnen för en helg på tu man hand med min älskade!

 

15 oktober blåste de nåt så in i vassen… Men vi kopplade andra hemmet o körde mot fotbollsmatch med 02. En match som blev deras serievinst. Svärmor o hennes gubbe kom också o efter matchen fikade vi i vagnen innan vi susade vidare mot ullared! Ja kidsen åkte hem med farmor!


16oktober o shopping!


17oktober shopping på morgonen o sen rullade vi hemåt igen


18oktober hade jag utvecklingssamtal inbokat för sonen.  Tyvärr med hans ”mesiga” mentor, men de ser överlag bra ut för sonen.


19oktober tid hos barnläkaren ACA med loppan för främst hennes migrän men hon tog själv upp sitt knä som troligen är ett schlatterknä.

Innan vi åkte dit hann vi med o ha en liten värdering av vår kåk.

O på em åkte jag på akupunktur. Loppan var med mig då vi körde direkt från hennes läkarbesök via ikea o käkade o sen till akupunkturen


20 oktober ridning


23oktober stukade snäckan foten när hon cyklade. Hon hade riktigt ont.


24oktober fick snäckan va hemma med sin fot då hon bara kom i en foppatoffel med foten. Så undertiden jag var hos naprapaten så var hon hos farmor o mös. På seneftermiddagen hade  hon sen tid hos ortoptist o de visade sig att optikern slipat hennes ena glas fel så de behöver korrigeras…

 

25oktober fick vi en tid på vc för o kolla upp hennes fot, men de va lugnt- en rejäl stukning


26oktober akupunktur


27oktober ridning


28oktober hade jag tid inne hos loppans sjukgymnast för o hämta ut kryckor till henne att ha in case of. På kvällen var hon på kalas hos sin kompis TT


29oktober fick vi pälsa på oss för en utecup med fotbollen. Tyvärr gick det inte så bra för grabbarna.

 

30oktober hopptävling på ridskolan, 30-50 variant o donnan tog de högsta. Hon red skäcken som hon i höst blivit sååå glad för från att ha hatat tidigare;-) Mormor kom o tittade!

 

31oktober red snäckan ett dubbelpass igenridning. Lycka o få rida två timmar! O på favoriten! Skäcken va svettig därefter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Av med-moteds - 23 september 2016 10:28

…inlägg från septembers ljuvliga dagar. En september med härlig värme o massor av sol!   Sjuka barn 5:e,Skolsyster ringde o ”väckte” mig o sa att donnan va där o Ville ha Alvedon för huvudvärk. Knappt en timme senare ringde...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards