med-motEDS

Alla inlägg under december 2016

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00

1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan.

På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o dricka medan jag fixade hästen.

Svar på vårt brev till ACA kom idag. Nja inte helt nöjd över svaret.


2december fick snäckan va hemma igen, 39*feber


3december skulle sonen spela match hemma, men när vi kom för o titta så hade motståndarna glömt bort att de va match… så de blev träning. En träning där flera föräldrar som varit där från att de lämnade åkte hem i frustration. Flera hade nu bestämt sig för o lämna laget o ffa en pappa va helt crazy med sitt snack. Ja blev irriterad mer än en gång på honom också.


4december 4 veckor sedan snäckan fick feber o idag blev hennes första feberfria dag.

Jag väldigt låg o ledsen. Låg nästan bara i soffan hela dagen.


5december FH ringde o gav mig besked om B12 brist. Kom in på loppan o precis som ja trodde så fick ja till svar när jag nämnde fredagens feber att de kanske va nytt virus… Men ja vi pratade om hur vi hade känt när vi fått veta att fler prover inte skulle tas o hur det hade levererats. Hon bad om ursäkt o mena att vi inte skulle ta de så som vi gjort.

Ja ja bröt hur som helst totalt ihop. Så pass att mannen min faktiskt körde hem från jobb för o ta hand om mig o även dottern när hon kom från skolan.


6december var det åter dags för föräldramöte. Denna gången mer positivt då det bara var vi som stannar som var med. Vi satsar på en bra säsong o tar hjälp av 04.orna Fick en ny spelare idag o ev kommer 2 till från ett lag som lägger ner.


7december var jag helt slut i kroppen, hade 39* när jag vaknade o låg på sängen hela tiden som städerskan var här. Men telefonen jobbade frenetiskt. Var det inte jag som ringde så ringde någon annan mig. Kollade upp kring kodlås bl.a

 

8december var jag feberfri igen o vågade mig på att ta influensavaccinet som planerat på em. Ridning på kvällen.Fjordingen igen


9december hade jag planerat in att julshoppa en del på ett köpcenter. Inte bästa dagen för min kropp o dumt nog tog jag varken kryckorna med mig eller en varuvagn från mataffären till min hjälp. Gick o asade kassar o kände till slut att NU måste jag få min finkaffe. Så ut till bilen m kassarna o sen satte jag mig m finkaffet o scones. Bara de att ja hade så ont att ja hade svårt o njuta av de. Gick i ett par affärer till o fick faktiskt med mig i princip allt ja hade tänkt mig. O lugnt o skönt var där på köpcentret också!

 

10december var dottern hos kompisen EJ på bakkalas. Undertiden satt jag o gjorde en fotobok för ett par av snäckans år o grabbarna spelade dator ute på stora tv´n.


11december en kall match mot laget som glömde matchen sist.


13december skulle jag haft akupunktur men sjg va sjuk. Jag hade ändå en del ärenden inbokade så jag körde trots allt iväg. Var på biltema o köpte en julklapp som bud åt svärmor, köpte en begagnad skrivbordsstol till loppan, marsipangris i julklapp till sonen från dottern osv.

Betade även av julklappar till julklappshoppningarna på ridskolan.


15december ridning o hoppning. Dottern skulle ha fjordingen idag också men hade sagt ända sedan förra v att ja vill inte hoppa med honom. Han e så stark. Så vi bad om byte o de gick så bra! Blev den store lugne snälle brune istället.


16december naprapatbehandling o sen lunch med mamma innan jag susade hem igen.

 

18december firade vi minijul m svärmor, hennes gubba, mannens låtsas syrra o hennes familj. Vi käkade lite julbord o mös. Inga julklappar denna dag. Sonen fick smita ifrån en stund för träningsmatch mot 04.


20 december akupunktur


21december o sista skoldagen. Sonen kom hem med sitt 3e betyg. Jag var otroligt stolt o nöjd med honom.

 

22december terminsavslutning på ridningen o hon red den bruna c-ponnyn o de red kadrilj. Glögg o pepparkakor efter o gruppen överlämnade en julpresent.


23december hade vi svärmor o hennes man här på uppesittarkväll o spelade bingo o delade julklappar. Mysig kväll.

Sista gången vi ser dem på ett par månader.

Dottern vann 100kr på sin lott o ”svärfar” vann 50.

 

 

24december satte vi klockan o packade in oss o klapparna i bilen o for till mina föräldrar. Käkade gröt till lunch o sen var e fika innan kalle. Julklappsöppning till o slå till fanken trots att vi dragit ner på antalet klappar då de blir dyrare o dyrare klappar för vart år som ungarna önskar sig. I väntan på julmaten så brakade jag ihop en stund o låg o grät i soffan så tyst jag kunde o fick ta kvällsmedicinen tidigare än vanligt. Efter julmaten begav sig övriga gäster hemåt o vi landade i soffan en liten stund innan sängen kallade. Som vanligt när det blivit mycket har jag svårt o somna o vaknar lätt under natten.


25december blev en lugn dag hos mamma förutom att vi åkte in en runda till farmor o monterade hennes julklapp. Dottern o morfadern åkte först på bio o senare var det mannen o sonens tur. Spelade lite sällskapsspel på kvällen.


26december begav vi oss hemåt igen på seneftermiddagen. Det blev storm på kvällen/ natten.


27december dags för mannen att jobba igen. Vi andra mös omkring hemma o ja vilade nog en del.


28december dags för årets första julklappshoppning, 30-50 där donnan fick skäcken o hoppade 50 med henne. Gick jättebra även om hon var besviken på sig själv att hon inte hoppade i galopp. Men samtidigt inte så lätt på den banan då de ”minskat ner” ridhuset för o få plats m servering osv.


29december hade vi sällskap av mannen här hemma! Vi passade på o sova länge o sen på em tog vi en snabb runda till elgiganten bl.a o köpte en ny ip kamera som ser i mörker samt nån förlängare till wifi.


30december vaknade jag av migrän vid 5-6 snåret o tog relpax, trots det var den inte borta när jag vaknade några timmar senar.

Så jag ringde mannen o kollade läget med honom, jo de hade massor men när han fick höra om hur jag mådde så tvekade han inte en sekund utan bestämde sig för o komma hem till 15 när vi behövde åka till julklappshoppning nr 2, det betydde att jag även kunde ta lite morfin för o få de o ge sig av. Denna gången 60-70 o dottern fick den store brune lugne hästen, han som man måste driva ordentligt, men å andra sidan hoppar högt. Det blev 2 stopp i grundomgången så omhoppningen fick hon aldrig testa på. Men å andra sidan hoppade hon banan i galopp!! Hon ska va nöjd!

På kvällen kände jag av lite halsont.


31december. Vaknade o hade ont i halsen, öronen o bihålorna. Va uppe o tog tempen o mina 665 o somna om. Låg i sängen hela dagen i princip. Bihålorna tryckte så pass att de blev migrän o de tog en evighet innan  relpaxen hade tagit bort värken. Låg i sängen o planerade att ta morfin för o reda av att komma upp o äta m familjen åtminstone. Men relpaxen o sömn kickade in o jag kom upp vid 4-5 snåret o åt m familjen o låg sen mest i soffan. Men ja var med o spelade bingo även om ja tog en nap i soffan en stund.

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards