med-motEDS

Alla inlägg under januari 2017

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016.

Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt trist för jag vet jag tagit mycket migränmedicin senaste tiden, men HUR mycket?? har dessutom vid ett par tillfällen fått ta halva morfin för o få bukt på de.

Oxå under denna perioden fått en del migrän som kommer från vänstersidan.


Städningen var lite annorlunda under denna period. Vår städerska gick o bröt foten under sommaren. Vi fick en vikarie, men när man inte känner folket så avbokade jag när vi inte mådde toppen, så hon kom bara två ggr innan ordinarie var tillbaka i nov/dec igen. Med henne kan jag ligga på sängen medan hon städar när min kropp protesterar riktigt o e nån snuvig bekommer de inte henne.


Fotbollen Sonen stod 3ggr för 02 som hade en skadad målvakt. Bl.a stod han när de vann serien o fick va med o få ”champagne” sprutat över sig full storm. Fy sjutton va de blåste o va kallt!

Turbulens runt laget o tränarna. Från att en ska sluta till att den andra slutar istället. Tillsammans med ett gäng grabbar, men de som är kvar är positiva o kommer kämpa snyggt ihop!


Sålde en hel del kläder på tradera o en säljsida på Fb.

 Testade oxå att stå o sälja på en stor barnloppis, men nä de e nog inget för oss o vår typ av kläder tyvärr.


Ridningen har gått toppen, stor utveckling efter sommarens ridläger o töserna är så jämna. Donnan har fått testa ett par för henne nya stora hästar. Hon har oxå ändrat sig om skäcken som hon förr inte alls gillade, tyckte hon gick för snabbt till att nu ha henne som favorit!
Hon har tävlat i 3 hopptävlingar under dessa månader.

Även fått testa we som hon älskade även om hon fick rida cponnyn som hon inte är stormförtjust i.

Vi har även hon o jag hunnit med o rida islänning o hon fick en av sina riddrömmar uppfyllda: att få rida i vatten! Den lyckan i hennes ögon smittade verkligen av sig på mig o jag kunde leva länge på den känslan! 


Från November har vi haft de tufft m tösen som haft feber först i 4 veckor var dag o sedan flera ggr/ vecka därefter. Väldigt många känslor har passerat under dessa veckor o min kropp hade de extra jobbigt när hon började skolan igen o jag kunde slappna av lite igen. Få tid för MIG. För inte för att de e ansträngande på de viset att ha henne hemma så e de ändå nån mer som ska tas hänsyn till o dessutom oron man hade som ändrades som en bergodalbana med hur hon mådde, vilken hjälp vi fick respektive inte fick. Brev o samtal från läkare. Ja man är inte mer än människa o med EDS oxå så tog de hårt på min kropp som rasade rejält ett tag.


Varit en ganska tuff höst överlag för min kropp en del smärta o väldig trötthet. Sovit mycket o de där 20 min passen har inte gått att hålla. Får hoppas att högre dos B12 nu skall påverka det hela i rätt riktning. För från att i Februari haft lågt b12 till att i april ff ha lågt men mycket bättre o då få minska på medicinen ( 4 först o sen ner till 1) till att i december nu ha lågt igen trots att jag korrigerat från 1-2 tabletter i somras då jag märkte av mer håravfall igen. Nu äter jag från december 3tabletter.  Dock släpar B12 efter så resultatet ser vi först i mitten av januari.



För lite närmre beskrivningar har jag gjort ett inlägg/ månad för att kunna gå tillbaka o kika i de vid behov.




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards