med-motEDS

Direktlänk till inlägg 2 december 2012

27,28,29 November & 1-2 December

Av med-moteds - 2 december 2012 16:51

Tisdag 27november vabbade mannen så jag äntligen kom iväg till träning igen.

Körde  på nästan som vanligt. Men har ont i fotlederna o känner mig småsvettig ganska snabbt. Funkar ok ändå.

Dottern e ganska risig ännu. Sonen hade lite ont i tummen men  skulle till skolan ändå. Fick bli lapp till idrottsläraren då han inte ville  hoppa över idrotten....

Fotbollsträningen fick han hoppa  över dock, sura o besvikna miner.  Dottern missade sin ridning:-(

Onsdag 28november va donnan hemma med mig o  mös. mycket bättre,men har fortfarande lite ont i sitt öra.även de andra örat klagade hon lite på.

PÅ em bakade barnen kladdkaka som vi fikade på  till bonde söker fru.

Grabbarna iväg på fotboll på kvällen.

Torsdag 29nov hade jag  egentligen inbokat läkarbesök hos neurolog U,men kvällen innan ringde sköterskan o  sa att U hade magsjuka:-O:-( O-:K ja då vill ju inte jag dit i vilket fall som helst. Ny tid en vecka senare.

Hade äveninbokat ett fikabesök med andra EDSáre så jag fixade med det o köpte hem blomster.

Ja de var tydligenvad jag orkademed,heltslut efteråt.

På väg in till storstan kände jag även illamående  men de släppte som tur var. eller ja inte helt för sista tiden har jag haft lite illamående lite tittsomtätt. o SEn doktorn på vc klämde på min mage en vecka tidiare har jag känt av "nåt" på min högra sida,främst uppe vid revbenshöjd men även lite neråt i magen. gör mig lite nervös.  VC läkaren ringde som planerat upp mig vid lunch o vi diskuterade framtida planer. har gyn inbokat nästa vecka förcellprov o ber om gynkoll o sen tillU påtorsdag.omdesen sitter i ska jag höra av mig tillvc fören läkar koll av buken.

vilade mycket påem/kvällen. Mycket värk,hoppas inte det är kylan som spökar....de blev nämligen kallt idag.

Våra stakar o stjärnor kom upp idag. e nog första gången jag fuskat så många dagar;-)    

Bild på nya stjärnan till sovrummet i förpackning & Live


Fredag 30november: mannen fickblihemmao vabba o jag sjukade mig:-( värk o jobbig känslai magen:-(

Dottern ärmycket bättre!!

Piffade till en orkidée o gjorde en plantering med amaryllis in imellan mina vilopauser.    

Fick 10 rödarosor av världens bästa man idag!  


Lördag 1 December! Sista PC för dottern.Jag mår stundvis bättre o då tömmer vi husvagnen.

Åkte snabbt ner på stan o hämtade ut 3par skor somjag beställt på brandos,stötte på en klasskompis till dottern o hennes mamma. 9 !!!! barn av 26 hade varit  borta i fredags:-O jisses va e de som härjar i klassen??? e de hals/öronont eller e de nån magsjuka?? skulle kunna va nåt fall av vattkoppor oxå. Men herregud dee mååånga sjuka.  Känns som att de hela tiden är ett par borta i hennes klass. Dels ny sammansättning av barngrupp o dels att folk inte håller sina barn hemma då de är sjuka o kanske nån somär bärare av pnenumkocker eller streptokocker då det varit en hel del hals o öronont....Måtte de inte vara nåt som hoppar på donnan nu när hon e extra känslig efter en penicillinkur......

Gjorde tillsammans med en trött tjej årets adventsljusstake.

 


Söndag 2december: vaknar upp till massor av snö:-O vi som skulle stalla in husvagnen idag, tji fick vi. Men ungarna är själalyckliga o är ute timmavis!!

Medan jag piffar med fotoböcker  o vilar så  tömmer mannen de sista i husvagnen o röjjer garaget så att min bil kan komma in. Efterlängtat, problemet är att fjärren till porten inte fungerar:-(

Själv känner jag av både mage o värk o så e jag "nere" känner mig lite deppig:-( Dessotom lite ont i vänster örat:-(

Funderar runt tisdagskvällen hur löservi de?? Det ärjulfest för dottern som krockar  med ridskolan. Dottern vill båda delarna. Jag känner mer för ridningen.framförallt om nu så många e sjuka för då e de ett typiskt ställe att dra runt sjukor ännu mer....många syskon o föräldrar o en del som går iväg just för att kunna gå på julfesten för att just deras telning inte vill missa. man tänker inte påde andra som riskerar bli smittade.... Sen missadeju tösensinridning itisdags o de är inte lättatt rida igen o var gång kostar ca 200kr...

Ja vi får väl se helt enkelt. Skall kolla i skolan imorgon va som gracerar....

Ja jag pratade meden mamma i klassennu ikväll,hon behövde overalltips;-) va inne på Gneis o visste att jag har de till mina gangstrar. Hon hade inte hört nåt om nån speciell sjuka nu i veckan. Hoppas på nån ledig nån mer m öronont o så några m vattkoppor;-) hoppas får man;-)

Nu är mannen o handlar o postar ett par skor vi sålt i helgen. Ja faktiskt har vi på en blocketannons som snart går ut sålt 2par skor denna helgen.Sen ska vi äta njuta i skenet av adventsljusstaken:-)

Veckan som kommer bjuder på fullt  schema så låt oss va friska o låt min kropp orka!! Blir att vila så mycket jag kan in i mellan.

Nej nu kallar tvättmaskinen, ännu en maskin med sängkläder från husvagnen ärklar för tumling;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards