med-motEDS

Direktlänk till inlägg 23 juli 2013

High chaparall & Ullared 31maj-2juni 2013

Av med-moteds - 23 juli 2013 10:30

High chaparall & Ullared 31maj-2juni 2013


Svärmor fråga oss redan i våras om vi ville med till HC helgen då runt den 2 juni.

Vi vart lite tveksamma till det pga. olika orsaker.

Bilresan, promenaderna där inne för mig men även för donnan, skulle barnen uppskatta de? Va iväg hela gänget m släkten, ingen hit, mycke pengar osv.


Men hur som helst beslutade vi oss för o hänga med o ta de som en helgtripp avslutad med Ullared på söndagen. Skulle jag bli slut skulle jag lika gärna kunna bli de rejält;-)


O ja bilresor är ingen hit längre för mig. Vet egentligen inte varför, men måste bero på nåt tryck i sätesmuskulaturen som trycker på nån nerv. För de gör ont i ryggslut/bäcken o ner i benen.


Kom fram vid 8 snåret på kvällen o ställde upp. Gick en LITEN med betoning på LITEN runda på campingen m svägerskan o hennes barn o svärmor m man. Sen hamna vi utanför svärmors husbil o fikade lite. Eller ja jag fikade inte, skona magen så den inte skulle kivas på lördagen.


Vi hade ju tidigare i veckan varit inne på IKEA o provat ut ny bäddmadrass till husvagnen o på den gick jag sen o la mig.


Vaknade upp utan att ha vaknat en massa på natten pga. tryckömhet, härligt!!


Packade fikakorgen men hoppade jackorna då yr visade på strålande sol o inget regn o himlen sa desamma!


Började mindre bra då vi precis kom innanför grindarna o ångloket kom, så small de till lite i huvudet på mig av doften:-( Var rädd att ajg skulle behöva uppleva den doften/odören hela tiden då svärmors man sa att ja så här luktar det:-o Men som tur var hade han fel!


Gick runt inne i parken o kollade lite shower, köpte attiraljer till barnen o käkade lite.

                                 

Sen kom regnet. De ÖSTE fullkomligt ner…. Höll nog i sig nån timme eller så o sen var de helt ok väder igen;-[


Vi var i parken i princip tills de stängde o sen hoppade vår familj in i bilen för vidare färd medan de andra återvände till husbilen o grillen.


Vi körde mot Ullared o ställde oss på ställplatsen där.

Så kom där en gubbe när vi betalade biljetten o sa

 ” ja de e ju inte för husvagnar egentligen, men där står ju en så ja de funkar väl då”

Jäkla översittarklassare många av de där med husbil.

Jag svarade givetvis att nä de är för husvagnar oxå, de tom står där på tavlan o pekade, jaha ja sa han ja de brukar ju inte vilja de typ


Ehh näää vi vet att det är så att husvagnar ofta inte är välkomna på ställplatser, korkat nog, även vi med husagnar kan vilja bara stanna till för natten utan att böka in på camping o många av oss har faktiskt vagnar som kan ta hand om spillvattnet precis som husbilarna. OK, våra fordon bli kanske lite längre, men inte sagt med automatik.

O i Ullared är det verkligen inte platsbrist, eller åtminstone inte då de inte är högsäsong. När vi kom låg där kanske totalt 10 fordon på en gigantstor grusplan liksom. Gubba f-n va irriterad jag blev! O Ja irritationen var ju klart inte bättre just för att jag hade ont;-) Han ska va glad jag satt i bilen;-)


För ja mitt humör är hemskt när jag har ont/ e trött:-(



Söndagen tillbringade vi i alla fall i Ullared. Hade vagnen med på parkeringen o gick ut där o luncha, men nä de där med o åka över dagen är inte ok längre för mig:-(

 Åtminstone inte i kombo med annat….

MEN vi fick shoppat de vi skulle o kom hem igen på kvällen med roliga minnen o värkande kroppar,

                                           

Donnan vår var också trött o öm sedan high chaparall så hon åkte kundvagnen den mesta tiden på Gekås….

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards