med-motEDS

Direktlänk till inlägg 24 juli 2013

Örebro 1-5 juli

Av med-moteds - 24 juli 2013 12:30

Måndag 1juli

Körde bort på Gustavsviks camping http://www.gustavsvik.se/?page_id=6


Här blev det simträning i dagarna 3!

Vi Fick vagnen på plats, upp m tältet, tvättade 2 maskiner o storhandlade o ändå hann vi med att simträna några timmar. Det var en flitig o effektiv dag.


Målet vi satt upp för tösen nu är att simma 50meter. Föra våren/ sommaren simma hon 10-20meter.

Först när vi kom i på den grunda delen tänkte jag,… oj oj här har vi att jobba med då rumpan o benen bara sjönk. Men så bad hon om o gå ut i mellandelen o Plötsligt så bara simmar hon jättebra! Minns inte hur långt hon simma.


Tisdag 2juli

Barnen fick sommarpeng av både mormor o morfar o av farmor. Dottern har ärvt sin kickbike från sin bror dvs. det var en med blixten mc Queen, så den ville hon  byta ut. Gjorde klipp på XXL sport som hade kampanj. 

Men först var vi givetvis o simtränade några timmar. Även ute o åkte rutschbanan. Dottern är mer vild än tam i vattnet!


Onsdag 3 juli

Simträning o då simma tösen 110meter!!!!! Om det sen var på onsdagen eller torsdagen som hon lyckades ta simborgarmärket-200m minns jag inte men det är på plats på skölden!! O hon simmade inte 200m EN gång utan minst 2 då hon tog ytterligare ett märke som krävde 200meter med blandat bröst o rygg! Jisses såå stolt jag är över henne, inte fyllda 7år o tar simborgarmärke.

Litegrann till storebrors förtret… han var året äldre när han tog de första gången, nu simma han 350m i sträck o så fick vi ta andra märken som inte syrran skulle klara för att han skulle få känna sig större!


Torsdag 4 juli

Idag kom belöningen till dem efter simträningen, de fick gå in på äventyrsbadet o leka av sig ett tag o sen köpte vi alla märkena!! Det blev en dyr sejour för mormor o morfar som lovat att betala simmärkena;-) runt450kr gav vi...

Shoppa lite på xxl på kvällen, bl.a en sportbh till mig.



Så här ser deras märkessöldar ut numera:-) Dottern tog 9 märke o sonen 4 om jag inte missminner mig!


Dotterns märkessköld   Sonens märkessköld     



Fredag 5 juli

Dags o lämna Örebro för nya destinationer. Körde till Nerike Camp o köpte ny pall o sen via Ikea o köpte ny gryta, nåt stekjärn som passa oss hittade vi inte.

Som tur var testade mannen pallen vi köpt o inser att dörren inte går o stänga när pallen står på plats. OPS vi står ju ofta så på en rastplats o då vill man ju kunna ha pallen utanför o dörren ska va öppningsbar. Nahä bara o köra tillbaka o byta modell.


Körde genom Skövde o där passade vi på o handla mat för närmsta dagarna.

Men precis innan vi kommer fram börjar tösen klaga på att ”de känns konstigt i halsen” så vi fick fram med skorpor o Losec o lite vatten till henne. Sen lugna de sig.


Kom fram till rastplatsen där vi tänkte övernatta. Där stod en utlandsreggad bil o en äldre svensk husbil o vi ställde oss mellan dem.

Lagade mat o käkade o undertiden skedde lite ”skumma” saker. De tömde bilen på allt, 2 av kvinnorna va borta var för sig ett bar tag o kom ut från toan med blött hår o blöta kläder i en kass som de hängde upp på fika möblerna…. Vi tyckte de kändes kymigt o eftersom husbilen kört valde vi att göra desamma.


Sov sen på en parkering utanför en skola innan skara.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards