med-motEDS

Direktlänk till inlägg 29 juli 2013

Barnfri vecka v 30

Av med-moteds - 29 juli 2013 11:20

Måndag 20 juli

Fick kaffebesök av mannens kusin A, skulle bli ett kort stopp, men de varade i flera timmar. Längesen vi träffades o snacka skit, då blir de så!

Tömde klart på sonens rum


Tisdag 21 Juli

Tog bilen o åkte för o köpa lack till sonens golv. Gick mindre bra, men skam den som ger sig. Fick dock åka till en butik där jag helst inte sätter min fotL Hämtade en golvslip o gjorde en massa andra ärenden, men ogjorda ärenden på flesta butikerna.

Surfat runt efter recept, tillbehör, vinterskor, höstskor o höstjackor på kvällen. Mannen slipade o lackade golvet.


Onsdag 24 Juli

Tvättar upp barnens vinterkläder…De hade bara åkt in i garderoben. Tänkte fota dem sen o förbereda för o kunna lägga ut på nån annonssajt. Kommer även göra desamma me deras höst& vinterkängor.


Samtidigt har jag provat på att göra marrängbottnar o tänkte prova göra olika lime o citronkrämer. Jag har ju fått för mig att göra en lite annorlunda tårta till dotterns födelsedag!


Surfat runt efter recept, tillbehör, vinterskor, höstskor o höstjackor har jag också hunnit med!

  spritstyll  


Torsdag 23 Juli

En sväng m mannans kusin A till shoppingcenter C.  Köpte skolväska till sonen på rea *gillas* Sen orka jag inte mer, helt slut!

 


Fredag 24Juli

Vila vila vila o telefonsamtal o surf, nätshoppa jacka till sonen o sen fixa jag till mig o tog buss o tåg in till the big city.

hh  

O nu förstår jag varför läkaren sagt o skrivit i mina intyg att jag inte skall åka buss/ tåg. Ja förutom alla dofter då. För alla vibrationer, skakningar o hopp fortplantar ju sig rakt upp i mig o de rycker o kränger till utan att jag kan parera/ rätta till de.

Vi gick i alla fall på restaurang då vi fått en smartbox med mat i julklapp av svärmor. Trevligt. Mycke gott var det o sen åkte vi ut i hamnen o tog en promenad, eller ja en liten en m lång paus på brygga. Kolla in en camping på hemvägen. Uppfräschad rejält sen sist! O vilket väder, vi blev riktigt avis på de som campade!! 12dar ifrån de när de e sånt väder e 12 dar för mycke….

Hem o bara vilade oss i soffan. Jag hade tagit ut mig för mycke:-(


Lördag 25 Juli

Kände av gårdagen o ändå trotsa vi de o åkte till loppis. Jag var på jakt efter springform modell mindre . Barnen får ju en egen tårta o formen jag har till dem nu är i minsta laget. O så tårtfat, gjärna på fot o ett STORT så man kan göra en stoor tårta. Vi blir ju ofta många på kalasen.

Mannen sökte stephen king böcker. Vi kom där ifrån med varsen korv o läsk i magen o 2 kakformar varav den ena var vändbar!

      

den sista är STOR-27cm diameter!


SEn mös vi mest hemma. Jag fick ett ryck medan mannen satte tillbaka lister på sonens rum börja jag röjja o slänga, sortera o städa ur på dotterns rum. Blev jättefint!

Mitt i när jag draigit fram alla dockkläder o sorterade skicka jag ett mms till min pappa- Pratade sen m dem i telefon nrä han visa bilden för min dotter. hennes reaktion* VEM hars tökat upp så på mitt rum*??? för så hade inte jag det!!

Hihi ganska kul o höra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards