med-motEDS

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2013

1oktober

Av med-moteds - 2 oktober 2013 09:27

Redan i oktober, men vilken helt underbar höst vi har/haft.

Frisk o klar luft o inte många dagr med regn o rusk inte.


jag vaknade med huvudvärk vid 6tiden o tog en ipren, funkar ju inte med relpax när jag skall upp så snart efter.


Körde o släppte av barnen vid skolan o vidare o lämnade in donnans urinprov på vc. undra hur många som undra va jag var för en tok;-) Jag hade nämligen vetekudden på axlarna/nacken hela tiden;-)

Hem o käka frukost o värmde om kudden o så vidare till ortopedtekniska.

Fick nya sulor gjorda, skulle gjorts i sommar men jag glömde bort...

Pratade med ortp. tekn. om ev inlägg till donnans vinterskor o visade upp de vi köpt o frågade runt dem.

 

Var en bra sko sa hon, men tyckte 2cm var för mycke i växtmån. När jag förklarade mitt tänk ang detta

1) nån mån innan de använda

2) dottern växer äntligen, antagligen i foten oxå

3) sulan bygger på en del

4) de skall vara till mars/april helst

5)det rekomenderas 15-20mm av skoaffärer

Så köpte hon mina tankar men jag skall mäta o se växtmånsutrymmet i strl mindre för o jämföra.

De tycker ju inte där att man ska ha så mycke växtmånsom de i skoaffärer. Men herregud de e en lång tid de behöver dem eller ska vi behöva köpa 2 par skor a´närmare en tusing var??

Bara för man har barn med särskillda behov så är man gjord av pengar eller??


Men hur som helst så testar vi sulor m dämpning i hälen för tösabiten.


Hem o köpte lite lökar till den nya rabatten längs vägen. Vill ju gärna att det skall blomma i den rabatten från tidig vårvinter till sen höst. Så nu först så preppar jag nför kommande vårvinter o sen till våren får jag preppa för nästa höst! Ville ju inte sätta allt nu i våras/somras utan se lite hur det blev där i o hur mycket de jag satt växte o fyllde upp. Fick bli några sommarblommor/annueller oxå i år som uppfyllare.

har sedan tidigare satt krokusar, pärlhyacinter o lite snödroppar.

Nu kommer jag komplettera med fler snödroppar, vårstjärna o klocklilja.

Försäker köra isiga färger på våren så då vill jag att det går i blått o vitt på ena sidan. Så egentligen kanske inte klockliljan blir bra där men jag kunde inte låta bli den så ev får den vara på annan plats;-)

Annars kommer jag nu ha blomning från feb-mars till maj nån gång med dessa lökar o sen tar ju andra blommor över:-)


 vårlökar

Hämtade hem donnan från skolan o hem o vilade lite. jättetrött va jag på em så jag tom slumrade till i soffan en stund. Längesen nu måste jag säga. Mne så gick jag ju oxå på ipren hela dagen pga huvudet.


Till ridningen med tösen. Hon red gammeltanten o äntligen har hon kommit på de där m o rida självvständigt lite mera. Hon vände över, voltade osv. Bra jobbat tjejen!

Så skulle de gallopera men de var svårt o få gammeltanten i gallopp utan nån som drog igång henne framför;-) så ridläraren hjälpte till men sen gallopera hon nåra galloppsprång helt själv o va super nöjd!


Blev minsann snabbt rejält kallt när vi kom ut i stallet så snabbt av m grejjerna o så in i bilen o hem för kvällsmat. 


Till "kvällsfika" fick de bli en relpax för mig:-( Trist men sant, men jag ska inte klaga.

1) längesen jag hade migrän 2) va en lindrig sak

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards