med-motEDS

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2013

4 oktober kanelbullensdag vaknar tidigt

Av med-moteds - 4 oktober 2013 10:05

varför i hela friden skall jag börja vakna vid halv6 om mornarna o sen ha svårt o somna om+ somnar jag om så är de typ 06:20 så de e 20 min o sova tills klockan ringer:-(

Nä idag gav jag upp omsomningen när klockan var 06;15 typ o kolla lite på mobilen o halv7 klev jag upp o gick o stoppa i en maskin tvätt. Tänkte ju få tvättat upp alla ungarnas kläder så vi akn prova o se vad de har o vad som behövs inför ullared. har gjort en lista lite slarvigt med en kolumn för dem var o så plaggen i en olumn så får jag strecka i för vart plagg de har som funkar i var kategori helt enkelt. Har gjort så nåra ggr o de e skitbra för när man väl står i affären så blir man så där hmm fundersam på om de var jeans eller fodrade som de hade eller inte hade av, hur va de m tischorna, fanns där tillräckligt eller va d epå bristningsgränsen i strl?

Va de store eller lille som behövde koftor. ja ni vet förr har mitt minne funkat super, visst har jag antecknat men de har mycket varit för en säkerhetsåtgärd o så kan man bocka av så känns de skönt när listan minskar, men Nu....


pausar i mitt skrivande för sjukgympa


Klockan är 11 o jag har precis kommit från träningen som gick mycke bättre än förra tisdagen. SDock är jag itne tillbaka där jag var innan:-(

Men man får väl va glad för de lilla;-)

Cyklade på bra på nivå 7 o de kändes bra förutom ömhet i rumpan;-) rejäl stoppning räcker tydligen inte för mig  

men ja sen när jag var på 5 minuter bestämde jag mig för att till 7 min skulel ajg cykla, tyvärr kom samtidigt smärtan inne i skinkan som strålar ut i benet + att min högra ljumske började kännas av. bestämde mig för o ge mig på 6 minuter.

Bollen funkar bra, tror bestämt den tar på magmusklerna, brukar känna av magen efter träningen;-)

Bendrag m blått va lite småkämpigt men funka helt ok ändå.

Armdrag m rött väldigt försiktigt o med raka armar mot låren så som jag blev visad förra tisdagen. Jag e fortfarande stel o de gör ont när jag sträcker ut o ska tänja nacken. smärtar liksom i arm/handled då.

Gjorde enbart ett par stycken med 2 reps.


stod o hoppa på studsmattan, testade idag att hoppa mer o jisses vart e balansen;-) borde ha tjockmatta runt studsmattan;-)

Får gå av o pausa mellan hoppen jag blir som sjösjuk när jag hoppar...


Biceps funkar okej men min vänsterhand sen jag lyfte stekpannan igår kändes av. alltså, de e ju ehlt sjukt att amn inte ska kunna lyfta upp o hälla av nåt från en stekpanna, har ni hört så löjligt. ja jag tycker de e sjukt men så svag o smärtande e jag i händerna nu:-( De small till i handleden o jag fick kämpa för o inte släppa pannan rakt i glashällen:-o


Cyklade sen en stund till emn fick ge upp på 3.30 då strålandet i skinkor/ ner i ben o ljumsekn kändes av igen:-(


ja jag har iallafall varit igång o rört lite på mig o gjort vad jag kan helt enkelt, får va nöjd med det även om de nu strålar o dummar sig i skonkorna mest på vänster:-o sida, nacken ömmar o handleden värker, ja alltid e de nåt...


Men de positiva som jag sa till sjg e att de känns som om jag börjar komma närmare de utgångläge jag hade i slutet av sommaren!!


Nu väntar jag på att mannen skall ringa o ge besked om han fått höra nåt från vc om ekg resultatet...


va e de med våra fredagar o vården??

2veckor sen = vc + akuten m mannen

1v= vc igen m mannen

idag = tandis halvakut m sonen som lyckats slå sin framtand i klasskompisens panna. Tydligen hårt då klasskompisen inte mådde så bra.

Kom till jourtandis på folktandvården o när hon skall undersöka gnäller hon på att han ahr beläggningar. Ja han har en helt jäkla creapystor fläskläpp sne i söndags då syrran knocka honom på stundmattan så han har svårt o borsta ordenligt o han har int eborstat sen i morse men ätit liksom.. SKÄRPING säger hon till min 10 åring som redna innan ogilla tandläkare... då for mammadjävulen fram o sa till tandläkaren att v kom inte hit för att du ska läxa upp honom, vi kom hit för en potentiell skada!

ja men de  e viktigt för läkningen sa hon, De e möjligt sa jag men för de behöver du inte ryta o läxa upp honom. Berätta istället sakligt att du förstår att de gör ont men att det är bra o försöka så gott man kan för de e viktigt för läkningen.

herregud hur opedagogisk får man va?? inte konstigt många e rädda för tandläkaren för när mna kommer dit blir man utskälld.

Hahah udnra om de står i hans journal nu att maman hans blev arg ....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards