med-motEDS

Direktlänk till inlägg 10 december 2014

Första veckan i december

Av med-moteds - 10 december 2014 12:12

må 1 dec

Körde ner vagnen till verkstaden o avverkade julklappsinköp längs vägen tillbaka.

     

med mera


ti 2 December

Tränade, jobbigt m cyklingen o bendragen. ont i rumpan av o sitta på sadeln o stråla ner i benen.

Blev slut när jag kom hem o mådde kymigt. pirrande i hö skuldra. måste ha nåt m nån av övningarna o göra...

bakade sista sockerkakan till sonens klass.

Sonene klass gick första lussetåget!

Fick veta om sonens fröken...


o 3dec

käka frukost, släppte massor m luft o sprang på toa. ja som varit hård ett bra tag nu var inte de idag kan ja säga. sorry for details. Måde bra efteråt. efter ca 2 h lite småont i magen o lite småillamående.

Tror ja dragit igång en del av magproblematiken igen när ja käka lite apelsin här i veckan.... syran där o min magslemhinna är inte vänner tyvärr.

Fyllde i formuläret t dotras smärtrehab, mannen ska lämna in sitt o han fyllde i det igår o vi känner väldigt lika runt dottern! När det sen kommer till hur vi som förälder tar det/ mår runt de osv så skiljer det sig en del, men de vore konstigt annars!

Reagera inget när vi fyllde i det, konstigt...


To 4dec

Satte bulldeg till sonens klass försäljning.

O samtidigt som ja skulle baka ut det lyssnade jag på radion där en kompis o en annan tjej med EDS var o pratade om EDS. När den andra tjejen berättad eom hur de var när hon var liten bara total brast det för mig. Jag hulkgrät o skakade:-(

Bakade klart bullarna som nog kryddades med sälta av mina tårar, men va gjorde de när ja ändå brännde de:-(  

Gick in på dottern o skulle hämta en bakhandduk, då hade ja lugnat mig lite i tårarna men när ja kom in där föll ja ihop på hennes kudde! stackars tös va har ja gett dig för arv:-(

Ja va så förstörd att ja ringde mannen som bestämde sig för o köra hem o ta hand om kidsen när de kom från skolan. Det är jag honom evigt tacksam för!

Hela dagen va ja helt slut i kroppen efter min urladdning på fm.

Ridning på kvällen o de va tur maken körde... Donnan red den lille svarte för andra gången denna rundan o gjorde de tjusigt!

Hon for ju av gången innan så hon bjöd på kaka efteråt, fick en mysig stund m föräldrar o barn där måste jag säga:-) o så va  där en mamma som kom in på smärta när ja sa till dotra o låta bli o snurra fingrarna o de visade sig att hon hört på radion o ja berättade att de e den sjukdomen jag har o hon var väldigt intresserad av o veta. Kul när en person som man inte tror de om faktiskt frågar!


Fr 5 dec Hände vad? 

Tog uppenbarligen en runda i trädgården iallafall för denna lilla pärlhyacint bodde i min hörnrabatt tillsammans med en kompis.... Hmm pärlhyacint i december.... yupp yupp  


lö 6dec

Mannens födelsedagspresent: ridlektion stod på schemat. Jag vaknade med ett rejält tryck i hela pannan o misstänkte bihålorna o tog rinexin med vanliga morgonmedicinen.

Åkte till ridskolan o både den store hästen o den lille vite som dottern skulle rida var på lektion så vi mös bara lite i stallet. Så var det dags o han var jätteduktig må jag säga! Fin sits o kunde både få igång o göra halt, svänga o tom trava även om takten blev lite si så där;-)                                                                      Hem o käkade lite o min huvudvärk eskalerade bara, sonen masserade o de kändes som de la sig liiite. La is i nacken o så åkte grabbarna på fotboll. Jag ställde mig m massagestrålen en lång stund i duschen o insåg sen att sonens match börjat så vi for upp där. O ja ont hade ja men ja stod ut m hjälp av isen i nacken.

Men nrä vi körde hem for migränen på mig riktigt rejält. Skulle baka några kolasnittar till, men ja kunde inte stå på benen knappt efter att ha tagit en relpax. Slumra till på soffan men vaknade ganska kvickt igen o kände att medicinen inte rört smärtan i huvudet ett dugg!! Tog en till o bäddade ner mig i sängen. Visste int ehur ja skulle ligga för o lindra de hela:-( Fy sjutton va ont jag hade o de gav sig inte med relpax nr 2 iheller. Nu började ja bli lite rädd att det var nåt annant som orsakade huvudvärken o tom övervägde att åka in när mannen kom hem. Han fick lördagsöl förbud in case of;-)

Tog till sist en ipren oxå o tydliegn var det den kombon som krävdes för att de skulle lugna sig lite så ja kunde komma upp o få mat i mig o sen la de sig sakta men säkert under kvällen! Tur!! 

Somnade gott igen på kvällen!


7december

Tog ett röjryck hela familjen på nån timme o bakade en ägg o mjölkfri kladdkaka med päronmousse ovanpå.

Fick besök av fina vännerna K & A. givetvis var A& E oxå med! K är dotras gudmor o K´s E är min o makens gudson!

Läääängesen vi sågs så de va härligt o träffa dem! Massor att ventilera:-)

O efter de åkt bakade barnen pepparkakor o ja fick ett ryck o designade ett pepparkakshus så ungarna gjorde väggar till det.    

Resterande del av kvällen var soffan min. har ajg sagt att jag älskar våra soffor??    







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards