med-motEDS

Alla inlägg den 16 juni 2014

Av med-moteds - 16 juni 2014 13:38

12 Juni

Dags för Mr röntgen. Fick åka till ett nytt ställe, men de var jätte smidigt! Lätt o parkera o hitta dit. Fick ta av mig allt utom strumpor o trosor o så lånade man en snygg orange tischa där o sen in på britsen till MR. Här åkte man med fötterna först så först sa den första sköterskan att ja inte behövde ha huvudet inne. men de fick jag visst. 90 cm in skall undersökande delen o ja e för kort för o va 90 cm över ländryggen;-) Men jag blundade o andades lugnt o de gick toppen! Till o med tjuvkikade upp lite snabbt ;-)

Tog max 15 min. Tyvärr funkade nog inte volymen på radion i hörlurarna för jag hörde allt banket från Mr´n men med tankar om semestern så gick de toppen ändå! *klappa mig själv på axlen*

Däremot var de hemskt när smärtan o rycken kom i ländrygg o ben. Fick verkligen koncentrera mig på o ha högerbenet stilla. de ville hoppa o dansa efter en stund. Den smärtan satt i sen ett tag.

På hemvägen fick ja därför stanna en runda. Passade på o köpa en staketsektion till, till vårt poolstaket.

Snälla mamma hade hämtat dottern så här hemma var de lugnt.

Kom hem till nyköpt kött, nyrensade rabatter o lapp o blommor!



13 juni

Sommarlov, så jätteskönt mitt sooooommarlov ska bli....

Himlen blå, vill ja nå, när ja fångas utav vinden, Sommarlov....


Ja så var de dags! Ännu ett läsår har passerat o det är dags för skolavslutning. I år fick vi gå på 2 skolavslutningar i rad i kyrkan. En för låg o en för mellanstadie. När Mellanstadiet hade sin var det 4orna som sjöng så sonen var i kören o dessutom sjöng han o 2 kompisar själva en vers i en låt. *stolt mamma*

Men fy att sitta i en kyrbänk en timme o därefter stå hängandes mot en stolpe va ingen hit alls vill ja lova. Men verkligen värt de för ungarnas skull <3

Efteråt blev de köpemat o släphämtning. Mannen lastade jordmassor o körde en runda till tippen innan vi begav oss för grillkväll till svärmor.


Lördag 14 juni

Trädgårdsdag för fullt. Jag rensade lite till ogräs i trädgrådslandet, satte upp nät till sockerärotrna, rensade i rabatter på framsidan o la halkmedel på marmorgången.  Dottern hade en kompis här, eller ja de va både här o där, smidigt när de cyklar själva. Det blev premiär att cykla själva den biten men den kompisen E.J är väldigt lugn av sig så de kändes helt ok.

Sonen va på fotbollsplanen m ett gäng kompisar i säkert 5-6h först o sen hemma o åt o sen iväg ett tag igen. Jisses, att de kan va så kul m fotboll....

   


Söndag 15 juni

ÄNTLIGEN va de dags!! Dags för de som donnan längtat efter sååå länge: ridläger!

Lämnade henne o lite kompletterande mat där vid 9 tiden o sen åkte jag hem. Kom på en sak runt maten så ja försökte ringa ridskolan men fick inget svar. Så ja susade dit när mannen o sonen susade till seriens sista match.

Men de hade löst maten så ja körde vidare o reklamerade sonens målvaktströja som hade blivit alldeles "noppig"  "trådig" efter bara ett par timmars användande:-( 

Köpte lite gångjärn o så till grindarna vid poolen.

Så kom man o son hem från matchen o de hade blivit vinst 6-3. Underbart!!!

Em fortsatte i trädgården, ja va ganska mör, men fy sjutton va lycklig jag va. Smärtan e ju delvis tillbaka men e de inte mer kan ja hantera de o ja e så lycklig för allt jag har! Tänk att ja valde o släppa in medicinerna o kan må så här, jätteskönt!




Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards