med-motEDS

Direktlänk till inlägg 26 november 2015

SMS v 48

Av med-moteds - 26 november 2015 12:31

23:e

Måndag o donnan hemma. Hon målade papperskassar från mataffären i guld o silver o gjorde sig en robotdräkt... Ja fantasin är där då inget fel på;-)

På kvällen hjälpte ja henne o beställa julklapp till brorsan.

Gjorde för första gången nånsin pepparkaksdeg, gjorde en variant till pepparkakshus denna gången. Lite mer mjöl bl.a i den.


24:e

På fm begav jag mig tillsist ner på stan för shopping. Va inte alls på hugget egentligen, men så skönt o ha de gjort! Shoppade klänning till mig inför julafton. En klänning till loppan o skjorta till sonen som de ska ha på julafton oxå. Samt en pyjamas som ska ligga i kassen på julaftonsmorgon till loppan. Ska ha fatt i en till sonen oxå.


Efter sonens trummor begav vi oss iväg till panduro o sonen köpte julklapp till lillasyster. o så köpte vi mjölkfri nougat. herre min jé va dyrt de blivit! 59kr hg o vi köpte 2½hg= 159 riksdaler för lite nougat!


Sen va ja slut i rutan på kvällen


25:e

Blomstershopping tog på krafterna, låg på soffan hela em sen;-)

Men fina blomster från min fina väns butik fick ja med mig hem iallafall:-)

o så givetvis lite smått o gott plock;-) Hon har så himla mycket fint i sin butik. skulle kunna gå loss riktigt mycket där alltså om ja haft fritt m pengar;-)


Känner mig riktigt nöjd med att ja ligger så bra till på julklappsinköpen. De ja inte köpt vet ja typ vad ja ska köpa. Underbart!!

Bakade ut den hemgjorda pepparkaksdegen o våra husdelar som sen fick ligga kvar i ugnen på eftervärmen o torka till ordentligt. Blev riktigt fina delar


26:e inställd bettfys, han va sjuk- manlig förkylning;-)

Så ja tog bilen till shoppingcentret men via skogen för o se om där va nåt graneris o jo lite ska vi nog kunna få ihop från en nerfallen gran:-) Köpte 3 buntar ädelgran för 100kr. Inga stora buntar de inte... Så annars får ja nog ner på torget o se om de har graneris eller ut till en gransäljare.

Köpte en till julklapp till fasters påg o ett par strumpor till loppan. 

Twilfit, min favoritbutik vad gäller underkläder hade 20% så ja passade på o skulle köpa mig en ny svart bh. Men se de va slut i min strl. Fanns däremot i Leo o när ja fick hjälp m strl tyckte hon ja passa i leo o ja varför inte go wild and crasy ibland;-) så de fick ju bli ett par trosor oxå på de;-)

O eftersom ja vill ha en vit oxå o de nu va 20% så köpte ja en vit i fel strl o ska byta strl sen, tips från butiksbiträdet;-)

När ja köpte graneriset sprang ja på små orkideér för 60kr o en julros, kunde inte motstå dessa trots ja shoppade blomster igår;-) Men de blir nog snyggt här hemma ska ni se;-)


27e

Loppan började få några nyastacker.

Dagen idag var ju black friday så ja tänkte passa på o göra en del fynd. Tyvärr kom där inte erbjudanden på allt ja ville ha;-) o sen laggade många websidor av belastningen...

BR leksaker gick miste om mitt köp o istället fick Toysrus sälja till mig tex.

På kvällen påbörjade vi våran dekorering av pepparkaks"husen" för året.



28e

Donnan har under en tid nu klagat en del på huvudvärk så de e nog läge o kolla synen. Åkte ner till optikern o medan hon provade glasögon så såg ja hur röd hon blev i ögonen o de rann mer o mer. Plötsligt va hon prickig både under o över ögonen. Så nån synkoll va ju inte aktuellt. Kollade in bågar o bokade tid.

Hemma sen fick hon en allergitablett o de gick en stund innan hon nös igen.

La sig tidigt då de va jobbigt med ögonen


jag som vaknade med ont i hividet på vänstersidan fick bara me ro mer ont, de dunka minsta lilla ja gjorde o inte hjälpte is eller en till 665 så till sist gick ja o satte mig i sängen o svalde en oxascand. den hjälpte inte heller utan ja fick ta en till för de skulle lätta skapligt.


Mannen min han höll på med antenninkoppling o grejer här hemma. o ja, va gjorde jag? lite allt möjligt plock tror ja. Bl.a gjorde jag årets julmiljö på symaskinsbordet.

O så dekorerade vi ju lite till på våra hus, monterade vissa delar.




29e

1advent, tänk så kvickt de går.

Jag vaknade o mådde ok, men sen kom mitt dåliga humör fram, jisses så ledsen o irriterad ja kände mig:-( O när ja adventsfixade så slog hjärtat i 110 o ja blev så matt. Fick pausa flera ggr o vågade int klättra på stolar mer.


Satte fast siffror på ljusen, enklaste aventsljusstaken i år;-)

Adventspyntade o fick upp stakar o stjärnor o på köpet blev här en grym röra hemma....

Donnans ögon rann mer o mer o hon tyckte de sved o va jobbigt. Provade ringa 1177 men där va för lång kö så man kom inte ens fram...

Chansa på att apoteket hade öppet på skyltsöndagen o hade tur så ja köpte allergiögondroppar o droppade henne med. Lättade lite av de.

Monterade de sista på "husen"

Tänkte åkt till skogen o plockat graneris, men lagom till att ja skulle klä på mig VRÄKTE regnet ner. Senare på em blev de klarblå himmel  o sol, men ja ville inte lämna loppan hemma när hon hade så jobbigt m ögonen så skogen får bli en annan dag.


På em/kvällen blev de storm, en storm vid namn Gorm

Tog bra i huset när mannen o ja låg nedbäddade i sängen för o kolla på sista avsnittet av BRON.










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards