med-motEDS

Direktlänk till inlägg 14 februari 2016

Resan

Av med-moteds - 14 februari 2016 11:35

Torsdagen: Börja dagen m huvudvärk o en relpax in case of… Packa de sista, fick veta tråkigt besked. Duscha o gjorde oss redo. Körde o hämta upp plastsväris o drog t flygplatsen. Vänta in de andra o sen checka vi in o satte oss i loungen o käka lite.

Flög t tegel o sonen va yr o mådde illa stackaren. Hela planet svajja lite. Kanske för vi satt vid vingen? Gick bra ändå.

Hämtades m rullstol av en konstig kvinna o kördes t nästa gate. Väl på planet o de andra hade kommit så fick sonen postafen i fall i fall. Donnan hade fått starkare grejer innan första flyget.

Nu gick de toppen trots att de va lite luftgropar o vi fick ha bälte mesta delen av flygningen.

Va ganska mör när vi landa vid 4 fredagmorgon svensk tid. Fick rullstol där oxå,skönaste rullstol ja åkt på flygplats. Käkade frukost o vilade sen ett par timmar. Tog dagen som den kom o kollade in hotellet. Hittade en bra restaurang m enkel mat o goa burgare! In hos mamma o pappa en runda på kvällen men somna tidigt.redan 7.

Vakna sen av barnen 9 att de inte kunde sova. De somna sen. Men efter ytterligare timmar fick ja lägga mig hos dottern o låg där hela natten.

Vaknade på lördagen av att nån knacka på dörren o insåg att kl va 9 på morgonen. Dags o stiga upp o käka frukost. Blev poolen ett gäng timmar innan vi käka på samma restaurang som dan innan. Åkte sen till malen o kollade en runda o köpte frukt o vatten. Hem t mams o paps hotellrum.

Klockan ringde för frukost söndagmorgon o ja va sååå trött fortfarande! Men bara ner o käka. Upp o gick på toa, hade halsbränna o lite ont i magen. Mötte upp de andra o pappa hade körigt mage. Hoppas inte min blir värre. Åkte till stort inomhustivoli eller nöjespark e nog bättre ord. Vissa åkte världens snabbaste bergodalbana. Fy fasiken. Sonen min åkte minsann bergodalbana!! Efter typ 3h där önska ja trots att ja pausat innan att ja haft mina kryckor med mig. Jobbiga steg t bussen mot hotellet. Vila på rummet innan vi kör 3e gången gilt på samma restaurang.

Måndag 8feb o solen skiner ännu en dag! Dags för frukost men min rygg skriker som fan!!

Poolen denna dagen, tur de har vadderade solsängar!

Vår stackars tös har ju reagerat på något o käkar allergimedicin mot klådan o alla utslag. Mailade till barnens läkare o fråga angående tavegyl o hennes åksjukemedicin. Hoppas på svar innan hemresan. Nu får hon dusca efter var gång vi använt solkräm. Hon reagera nästan värre av lotion så de e antagligen inte solkrämen hon reagerar emot som vi trott utan troligtvis blir de som om huden kokar när den är insmord o sen utsätts för värme. Vissa mornar va klådan extrem så sen drog vi ur täcket så hon sov m enbart påslakan, då funka de lite bättre. Men stackaren e så torr i sin hud o så kan vi inte smörja henne:-( i ansiktet va vi tvungna så hon smordes m olja.

Tisdag blev de läxläsning på fm innan vi åkte till stranden ett par timmar.

På kvällen käkade vi på en italiensk restaurang. Plötsligt när jag varit uppe o hämtat allergimedicin till loppan möttes ja av en mörk man vid vårt bord o fattade direkt- de va mannen som bar runt på vår lille påg när han va året gammal o vi va på semester. Mannen som tog vår son ett antal ggr o försvann in m honom i restaurangköket o ut kom pågen m ett STORT äpple;-) Skitkul o träffa honom igen!

Onsdagen besökte vi ett vattenland o barnen o några av de vuxna lekte av sig. På kvällen åkte mannen, sonen o jag o shoppade i malen igen. Donnan va för trött för shopping.

De mesta va dyrare än här hemma o massor m märkeskläder. Men vi hittade en butik. Lite HM stuk eller va ja ska säga om kläderna men själva butiken innehöll ALLT. Typ Åhlenshållet + barnbutik osv.

Mannen o sonen slog till på en del kläder där.

T donnan shoppa vi i desigualbutiken;-)

Ja köpte mig en klänning o nåra tröjor.

Torsdag o dags för massage. Mamma o ja gick på spa istället för ökensaffari m aktiviteter som de andra åkte på. Min massage va underbar! Första gången ja varit m om att nån dessutom masserat min mage;-) en skum känsla hahah

Va lite stopp i högra näsborren vid massagen.
Stackars donnan hade blivit åksjuk o mått riktigt illa trots åksjukepilla på ökenturen:-( Skulle tydligen gett henne den starka åksjukepillan istället.
När de kom hem o min massage va slut gick vi till poolen o hängde ett par timmar. På kvällen käkade vi tapanyaki o de andra testa sushi oxå.

Vakna m lite tryck i bihålan o lätt kill i näsan. Förkylning på G?

Poolhäng, packning o en sov/vilostund innan vi hämtades sent på kvällen o kördes till flygplatsen. Som tur e så kunde vi hänga i loungen o de va en flott lounge m bra mat o tom ett eget dessertbord o en bar. De minsta kiddona somnade liggandes i soffan i loungen.

Min näsa rinner o ja fräser ut snor. barnen nyser emellanåt o pappa har täppt bihåla....

Väl på planet somnade ungarna en efter en. Hann inte lyfta förrän den minsta somnat o inte kommit upp helt förrän den älsta knoppa in. Sen tror ja minsann ja somna innan vår loppa;-)

Sov gott den mesta delen av resan. Va kanske vaken en timme eller nåt, men ja missade frukosten liksom resten av min familj. Fick bli lite "frukost" i ett litet kafé i väntan på nästa plan då vi inte hittade loungen.

Kom på sista planet o där blev vi sittandes i en timme efter lyfttid då de visade sig att isningsmaskinen inte funkade... Själva resan gick sen bra o sonen som fått åksjukemedicin innan första planet va lite skraj för Denna tur men mådde som tur va toppen!

Fick sitta kvar lite extra när vi landat då stegen till planet inte funka riktigt. Så vi missa chansen att komma m vårt tåg hem. Fick bli en korv o fikainköp på flygplatsen i väntan på nästa tåg o hejdåkramar med resten av  resesällskapet.

Varit en underbar resa, lagom värme runt 25* skulle ja tippa. Ja nån dag mer o nån dag nåt mindre. Lätt vind så man har inte svettats. Poolen höll över 31*. Min kropp har trivts. Visst har ja haft ont stundvis men inte som hemma trots att ja nu sovit i en hård säng o inte fixat ligga nån ängre stund i samma läge pga tryckömheten. Ingen sån där massiv trötthet. Tagit alvedon 3ggr om dagen ett par dar när vi skullat göra nåt extra men inte annars. Inte använt mina kryckor även om ja nog skulle behövt de på nöjesparken i slutet.  UNDERBART!!!