med-motEDS

Direktlänk till inlägg 25 februari 2016

SPORTLOV 2016 Del 1

Av med-moteds - 25 februari 2016 23:45

20feb lördag o lov!

Ja hade under veckan upptäckt att sonens kläder va för långa o hängde ner på backarna under så ja börja planera hur där skulle se ut istället. Drog ut en massa grejer ur hans garderob o börja mäta o kolla.

På em hade ja hunnit kolla upp produkter o fick mannen med mig till en affär 2 mil bort o köpte Pelly utdragbara ramar. De visa sig nämligen passa perfekt med elfa. Så vi akn använda befintliga elfa backar där i!


21feb, vaknade med den där yrseln, mattheten, hjärtklappning o lite illamående. Men kom på att ja nog glömt några mediciner dagen innan så ja tog de o drack rejält med vatten, tog på nackkragen o sen lugnade de sig!

Mannen fick skruva upp nya väggskenor o så byggde ja dit backarna o så sorterade vi hans kläder o så insåg ja att namän han behöver inte ha 2 backstativ på varandra, bättre då med byxhängare. Så då åkte den också ut o så börja ja kolla efter byxhängare.

Gjorde handlelista till IKEA, va sugen på o åka dit på kvällen men insåg att ja inte skulle orka de. Planerade de till morgondagen istället.

Möte m fotbollen o beslut e taget.


22feb,  satte klockan trots ja sagt ja inte skulle göra de på lovet;-)

Men ja fick för flera v sen ett brev av min vc  läkare att ja skulle ner o ta nya prover för B12 o folsyra som tydligen inte va bra sist. Ville ta de innan alla flunsa fallen kom till vc;-) så 7,45 va ja på plats o blev av med ett rör blod.

Hem o åt frukost o duschade innan ja begav mig till IKEA. Var där när de öppnade o tog mina grejer efetr vägen genom varuhuset. Kunde gena en hel del, skönt för ja hade ont i benet o fogen. Fick plötsligt ont o fick faktiskt hänga mig över kundvagnen en stund. Kom till kassa o upptäckte servetter ja inte lagt i. …

Fick en tanke i huvudet- finns alla mina grejer med i vagnen? Svaret blev så klart NEJ….

Antingen har jag eller nån annan tagit fel vagn på köksavdelningen… Attans, men där va en av sonens födelesdagspresenter så ja kunde inte bara skippa de. Bara på de igen, o jisses va de hade fyllt på m folk på den timmen. Tur ja bara skulle ha grejer från en del o kunde gena direkt till kassan senJ

Körde vidare till en butik o kolade efter byxhängare men de hade bara 60 bredd o ja ville ha 45. Vidare till tygaffär för o köpa lite tyg o materiel till ett fodral ja ska sy till plattan som ja får låna av sonen nu när ja ska gå fotokurs.

Vidare till pandurooutlet o shoppa bl.a en glasskopa o lite fimolera där.

Sen bar de hem igen. Nu va ja trött, så de fick bli vila på soffan. O snälle sonen lagade lunch till mig. Mådde lite illa, va säkert för ja va slutkörd.

På em åkte vi o köpte potatis på väg  till stallet då loppan hade igeridning med dubbellektion.

Tyvärr fick dottern lite bry m åksjuka på väg dit då de blev en längre tripp. Hon verkar känsligare nu för hon fick en illamående tur inom stan häromdagen också.

 Fick den lille svarte första lektionen. Är JÄTTE längesen hon red honom. Han fick hälsoproblem m nån kramp på lucia o fick sen inte gå lektion förrän för ett par v sedan. Lektion 2 hade hon den lille vite. Köpte ägg på hemvägen o sen fick de bli köpemat då klockan var mycket.


23feb,

 Loppan fick på kvällen va ett par timmar hos farmor då storebror skulle provträna för första gången för ett annat lag. O jag skulle ju på första fotokurs tillfället. Ett tillfälle som blev riktigt bra men med mycke info o snurr i skallen.


24feb, Mannen min mådde inte bra på morgonen utan hade huvudvärk o blev hemma från jobb. Tror minsann han haft lite mycke m skolan sista dagarna. Suttit sent om kvällarna o jobbat m skoljobbet. Så aj lät honom  sova till han vaknade vid 10. Själv drog ja iväg m donnan o köpte nya underställsbyxor till henne o anteckningsblock till fotokursen till mig.

Satt även en del m bruksanvisningen till kameran. Fick de flesta av mina leveranser vad gäller tillbehör till plattan.

Vid 3 tiden va de läge o göra sig klar för ett par timmar i ridhuset på tävling.

Donnan hade tävling med den lille vite. Hon borstade o fixade honom så fint o ja fotade o fotadeJ Tyvärr har ja inte hunnit sätta mig in i inställningarna så de fick bli på ia+ mestadels. Fick till min läxbild i alla fall! En bild med glädje i!

Tävlingen gick toppenbra förutom stopp ett par ggr på nåt hinder, dressyrdelen gick jättebra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards