med-motEDS

Inlägg publicerade under kategorin Shopping vt 2013

Av med-moteds - 21 maj 2013 15:02

Vaknade med öm nacke o huvudvärk i pannan.

Träning 9:30 så jag betämde mig för en ipren.

Hällde ut lite jord i jordgubbsbänken innan jag körde o då dunka de rejält.

Körde därför försiktigare på gymmet idag. Blev 6+5 min cykel o totalt ca 75-80kcal

bollen med riktigt tänk på magmuskler. Bendrag m grönt gummiband o tåhävning. Skippade allt m armar pga huvudvärken.


Öste i nåra säckar jord till o planterade jordgubbsplantor. Nu är de snart klart för jordgubbarna att växa!


Magen kändes konstig, hungrig tänkte jag o kokte två ägg o majjo. Lite vaniljglass m chokladkross ( laktosfri) Men blev lite illamående o skum i magen efter. Fick tom spotta ut en sked m glass då jag va illamående.

Väldigt trött i kroppen oxå. tog losec. Rapade oxå en del o gick en extra gång på toa med fick kämpa för o få resultat....

Undra om detta beror på mer mediciner i helgen o dåliga toavanor o tyyp ingen losec på ett tag??

Måste bli piggare till ikväll då donnan nog kör gallop....


Har beställt ett gäng m skor!

Både från www.brandos.se  :

ArtikelBeskrivningPrisAntalSummaStatus
Skechers: Bikers - Step Up 21571 EW BBKSkechers: Bikers - Step Up 21571 EW BBK             Artnr.: 11352             Storlek: EU38             Färg: Svart             Bredd:W489,00 kr1  
Merrell: Lorelei J88862 Emme/BlackMerrell: Lorelei J88862 Emme/Black             Artnr.: 91883             Storlek: EU38             Färg: Svart             Bredd:Normal899,00 kr


Från www.footway.se 

som hade tag 3 betala för 2 beställde jag varsen sandal till barnen o en lågsko till mig.

http://www.footway.se/jolene-blk-svart.html Skechers Jolene

http://www.footway.se/mad-river-2strap-black-royal.html sonens sandal13

http://www.footway.se/viking-savannah-junior-20005-00.html dotterns sandal 13

 
 
 

ja alltså jag skall inte behålla alla skorna utan jag ska testa vilka som passar bäst med inlägg.

jag fick ju remiss till ortopedtekniska med både inlägg o sko denna gången av min läakre för o slippa att skorna skulel bli så rysligt dyra. MEN för de första hade de inga skor av den typ jag vilole ha i min strl hemma o sen va de flesta riktiga tantaskor o jag får ändå betala 700kr för dem. Då lägger jag hellre till nån/nåra hundra till o får en sko som jag åtminstonde tycker e lite snygg.. jag e drygt 30 inte drygt 80.




Hämtat ut mitt paket m timer o vattenfördelare:-) snart ska jag kunna programera bevattningen i nästan hela trädgården:-):-)

handlade via en kanonhemsida o fick suverän hjälp via mail! Tack för de www.hyrep.se ! !

Lånar bilder från deras sida o visar vad jag köpt

http://hyrep.e-line.nu/svG/Automatisk_vattenfordelare?id=01198-20                                   

vattenfördelare           


http://hyrep.e-line.nu/svG/Produkter/Sprinklersystem/Bevattning_styrsystem/Bevattningscomputer_C_1060_plus?id=01864-28   


                                                  
           bevattningsdator


Detta tillsammans med nedgrävda bevattningsrör, nedgrävd sprinkler samt aqua contour  o en lös spridare + droppslang skall göra bevattningen i princip självständig här hemma. under vår semester kommer trädgården att vattnas enligt mina förprogramerade tider. När vi sedan fått vattenutkast på andra sidan oxå så kanske jag kompletterar med en fuktsensor för riktigt komplett system!


Bygger vi nån gång nytt skall alla rör o sprinklers grävas ner från början så det täcker ehla trädgårdens behov:-)


Av med-moteds - 31 januari 2013 09:54

Jag berätta ju för typ en månad sen att ungarna skramlat ihop till varsen surfplatta.

Tror även jag berättade att jag o manne skulle sponsra med skal till dem

Ja det var ju inte de enklaste.... Vi valde ju Samsung galaxy tab 2 10.1 Valet stod mellan den o Ipad 2 eller 3. Det som de hela föll på var att Ipad är svårare att nyttja till att kolla film med, allt måste gå via deras Itunes eller va de nu heter. Tanken är ju att ungarna sak kuna ha plattorna med sig i husvagnen o kolla varsen film eller så.

Ipad har ju dock fler tillbehör o framförallt här hemma i Sverige.

Min bror e Ipad/Iphone tok o har ett juste skal till sin platta. Ett skydd som är gjort i silikon ytterst o så har de även ett skydd för glaset.

Tyckte vi verka mycket smart för att behålla så lång livslängd som möjligt...

Tyvärr va de supersvårt o hitta till samsung. Hittade ett men vid närmare koll så skulle de bygga på plattan till en grotesk tjocklek o då tappar man ju smidigheten.

Till sist hittade vi Gumdrop och deras tech serie. Googlade runt o hittade Expansys som kunde skicka o ja de kosta ju en slant, MEN sååå bra de är!

http://www.expansys.se/gumdrop-drop-tech-series-samsung-galaxy-tab-10-1-case-black-black-220379/ 

Kika in på länken om ni vill se mer om dem, vi akn verkligen rekomendera dem efter dessa veckor i barnens ägor!

     

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards