med-motEDS

Alla inlägg den 14 november 2012

Av med-moteds - 14 november 2012 10:44

Jag hatar kräk, har kräkfobi som jag faktiskt jobbat på med kbt för flera år sen. Tyckte de blev bättre,men herregud ändå tänker jag runt kräk många gånger ändå:(

Så idag skulle jag träffa fritidspedagogerna för att informera om den medicin dottern ska ha vid ev allergiska reaktioner. Komemr till dotterns kapprum o träffar en av kompisarnas pappa, oh hälsar du på idag, nej jag ska hämta hem X hn har kräkt:-(:-( ohhh jag skakar, jag vill inte, jag tänker på vart de skedde, analyserar varje svar jag fått, varje tanke som poppar upp.

Var hände de, hur städade de, städar de inte en gång extra då, nahä stänger den toan tills städning imorgon bitti:-O Hur stänger de den iså fall, en dörr va tillputtad de andra två vidöppna, betyder de att hon kräkte i klassrummet då?? Använde de där pulvret som skall döda  bakterier?? va där barn närvarande. Min dotter va inte iallafall skönt!  Kan de innebära att de bara va tösen o fröken efterosm dottern o tösen är i samma grupp??

Säger de åt alla barn att sprita händerna extra nu när sånt här har skett??

Säg att tösen ätit nåt gammalt, de e ju lite småslarviga eller va man ska säga i familjen, säg att de e orsaken....

Den tös som fick diaree i skolan lyckades ju inte smitta nån annan, likaså den påg som kräkte över bänken eller den i skolbussen från sonens klass  säg att de blir lika nu!!!

Mannen min skall ju firas ikväll o på söndag, vågar vi de eller ska vi behöva ställa in nu o istället ligga o spy:-(

Måtte inte dottern få diarre så hennes problem startar om:-(

Måtte vi få till vårt besök hos barnläkaren imrogon o få prata ut om vår fasa, vår rädsla mitt dåliga samvete ....

Låt oss få till de.

O inte kan jag plocka hem henne tidigare idag iheller vi ska ha utv samtal m sonen o hon ska va på fritids= samma lokaler ett par timmar till:-( Hoppas de låter de va ute så mycket de bara går.....

Imorgon e de utedag på fritids iallafall.....

I mina smarta kloka tankar tänker jag va gör väl ett par timmar till o hon har säert ätit nåt dåligt o de har gått magsjuka förr som vi klarat, men de stunderna är tyvärr korta o boxas tyvärr lätt undan av de negativa känslorna:-( de som gör att ja bara vill lägga mig ner o gråta, ta hem barnen o låsa in oss hela familjen hemma inom 4 väggar o inte träffa på nån under dessa jävla kräksjukemånader. JAG hatar dem!!!!


Ja ni märker ju som jag grubblar:-( Givetvis tycker jag synd om tösen i fråga att behöva kräkas i skolan o synd om fröknarna som fick ta de, synd om föräldrarna som har 3 barn tills om de kan gå igenom, men jag kan inte hjälpa att jag tycker detta är fruktansvärt!!!!

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards