med-motEDS

Alla inlägg den 15 november 2012

Av med-moteds - 15 november 2012 10:59

Framförallt för de läkarbesök7samtal som mannen o jag skall på i em. SEn givetvis även en del för kräksjukan i skolan... Klappar mig själv på axeln som lät henne va kvar på fritids o även lämnade i skola o fritids idag *stolt*


Men jag skulle ju berätta om min andra nervositet, vi skall alltså träffa barnens läkare idag o prata om Ehlers danlos syndrom -EDS med henne idag. Jag/vi befarar ju att dottern ärvt skiten o de tynger mig nåt alldeles fruktansvärt:-(

Idag skall vi prata med läkaren om de, ta upp de tecken vi ser, lyssna på va hon tror/säger om de hela o helt enkelt diskutera hur vi skall kolla henne, skriver kolla för jag vill ju inte diagnostisera;-)


En del tycker de är onödigt att kolla henne redan, låt henen få leva o va som vilket barn som helst tills ni märker mer. Ja de skulle vi kanske tänker jag då, emn samtidigt-NEJ vi vill verkligen att hon får hjälp i ett tidigt stadium o så långt de går undviker att skada sig o sina leder osv så länge som de bara går OM hon nu får en diagnos....

Det är vad jag som arvslämnare o mamma är skyldig henne i så fall.


ja jag vet inte, har skrivit ner de tecken vi ser, i sig inget anmärkningsvärt men tillsammans o med en mamma med EDS där ärftligheten är minst 50% blir de mer allvar i leken:-(


Ja om 3h e vi mitt i en diskussion o känslorna lär va utanpå kroppen, näsdukar e nog smart att ha med e jag rädd. så får vi se hur de går. En sak e iallafall säker o de är att vi har DEN bästa barnläkaren o jag e sååå trygg med henne o barnen oxå, så OM de skulle vara nåt vet jag att hon kommer agera o göra allt i sin makt för att hjälpa oss!!


Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards