med-motEDS

Alla inlägg den 27 mars 2012

Av med-moteds - 27 mars 2012 11:05

Jaha så inne i bloggandes värld var jag….

Har inte helt glömt bort bloggen, men det har hänt en massa annat som puttat den åt sidan. Beroendet av att blogga har inte infunnit sig ännu, dvs det blev bortprioriterat.



Jag fick i alla fall som jag befarade sota för att jag kämpade på i trdgården på söndagen.  Hade rejält ont på måndagen. Febern fanns oxå kvar, sen gav jag upp o tempa, man blir ju bara less nrä man ser man e temphöjd. Halsonda gav med sig o då va de ju inte halsfluss direkt- skönt! På onsdagen hörde jag på nyheterna att det var höga pollenhalter oops, kanske var det därför vi mådde knas sonen o jag. I med en allergi tablett o hoppas på bättring! Senare i veckan kom de där känslan när jag känner mig iskall o jag ligger på strax över eller runt 37*, känns som att jag fryser o att febern stiger liksom, men istället e jag lågtempad. Skumt skumt som så mycket annat m denna skitsjukdom!


Smärtan höll i sig  även en bit på tisdagen.


På onsdagen tog jag o mina handledsortoser oss till mitt nya jobb o fick lite lärdom om de arbetsuppgifter jag skall sköta om en tid framöver. Några timmar där, sen var jag ganska trött i huvudet, kroppen var på lite bättre humör den dagen. På kvällningen kopplade vi släpet och körde hem till kompisar som har hästar. Barnen busade i halmen o med hundarna, mannen min lastade hästskit på släpet o jag, ja jag stod mest o snackade skit helt ärligt;-)

Hem o fyllde i varmbänken m hästskiten o sen var soffan min!


På torsdagen kom migränen så iprenen o alvedonen fick på kvällen sällskap av almogran nr 2 på kvällen.


Därav gick fredags fm. som i bakfyllans tecken. Precis som om migränanfallet inte varit allt för tungt så blir de medicin över i kroppen som ger mig bakfyllekänsla dagen efter. Lite läskigt, o visst vore de trevligarea o va "bakfull" om man faktiskt festat dan innan:-)

Fredagen gick också i husvagnspackandets tecken. Tanken var årets premiär där på fredagen, men nej jag orkade inte fullt ut.  Fick gödat gräsmattan med gödning/mossmedel i alla fall. Hoppas kunna få bukt på den förbannade gräsmattan detta året…. Lördag morgon vaknade jag med ont i nacken o huvudet så lite massage, en ipren o upp o röra på mig så under vi några timmar senare göra årets camping premiär-UNDERBART!

Vaknade någon runda på natten o var väldigt trycköm i höft o axel. Annan ställning o sen sov jag gott igen. Närmare bestämt blev det 12h sömn. Me like!

Söndag fm. i lugn o ro på campingen o sen körde vi hem till trädgården. Jag grävde upp lite maskrosor, grävde ner i grässvålen där vår nya bokhäck skall placeras, mannen fick gräva upp det. Grävde en rad i trädgårdslandet och småplockade lite allmänt. Gick en promenad med mannen, skata får det gå o inte var det långt iheller o en paus hos dotterns kompis blev det i mellan, men när vi var nästan hemma kände jag att si bältet skulle suttit på. Längtar också efter mina ilägg o nya skor! Hoppas remissen till Ortopedtekniska kommer snart.

Måndag vecka26 skulle jobba hemifrån idag fullt ös tänkte jag men nix anslutningarna fungerade inte fullt ut, nya tag imorgon. Åkte o beställde avenbokplantor hos trädgårdsmästaren. På kvällen tog jag en tur till köpcenter. Letade jacka men fann ingen, letade vårmössor till barnen men fann inga, letade gelésadel t min cykel, fann en men den kändes hård:-O letade liggunderlag, sånt där självuppblåst, tänkte ha det med i husvagnen istället för en gympa matta att göra övningar o ligga o sträcks ut på. De blir ju både litet o nätt o väger inte så mycket o dessutom ger de inte lika mycket ”sjukstatus” vilket jag gillar! Men tyvärr blev jag osäker på om de var den modellen jag sökte…. Sökte efter en inne/ute temp att kunna ha koll på varmbänken med – o se DET hitta jag o till det facila priset av 69kr-De gillas!

Ja de blev alltså inte många av de saker jag sökte som kom med hem. På hemvägen körde ja inom annan plantskola o köpte hem kakaoflis, nu ska inte mördarsniglarna få gotta in sig i mina rabatter på framsidan åtminstone! När jag sen satte mig i soffan kände jag att jag hade ont i nacken, mannen masserade lite, men nej de fanns kvar. Tidigt i säng o nu vaknade man stel som en pinne i nacken o ja stora delar av kroppen. Ont i fingrarna på högran. In m en ipren o på med vetekudden. Hoppas komma igång. Ska ner o köpa på oss en massa i sportaffären idag då fotbollsklubben grabben är med i har 20% där nere idag. Tycker vi om! Får nog allt gå förbi lindex o kappahl också med de där små växtmonstrena till barn som vi har. Just nu pausar jag från jobbet då jag väntar på att bli uppringd, behöver hjälp med att få rätt på en grej inte lätt att va ny på jobb;-)

Imorgon är det besök hos neurologen igen, hoppas få ut nåt riktigt bra! Min mamma ska med då mannen min är på kurs o hur det än är så hör 4 öron bättre än 2, så idag skall jag kika igenom min frågelista också. Den har vuxit sig ganska lång på sista tiden;-)

 Igår ringde jag o bokade in mig på sjukgympa här hemma i stan, blev en ny sjukgymnast, sjg H, hoppas hon e bra. Ska dit på måndag kl 9.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards