med-motEDS

Alla inlägg den 4 april 2013

Av med-moteds - 4 april 2013 16:48

Ja tur man känner sin Kropp lite iallafall o åkte t farbror doktorn.
Hade ju dubbelbokad tid o blivit varnad för väntan...men trodde kanske inte jag skulle få vänta 40 min...
Kom 17.45 2 före mig o en inne. Ok gick ut o tog friskluft. Första mannen lämna vc, man 2 in efter 10 min. 2 kvinnor väntar i väntrum, men endast en ska ju enl uppgift va före mig o tänker att den ena e sällskap...
Går in efter en stund. Man 2 på provtag. Kvinna 1 in t doktor. 10 min senare skifte på man 2 o kvinna 1...
Man 2 får medicin av doktorn som sen tar med sig kvinna 2 in:-o va fasen....
Jag e jättetrött o benet värker, kan ju inte ha högläge på nåt vis:-(

De har värkt en del under dagen oxå o känns som att trådarna sticks. Hoppas inte på infektion i såret. O måtte de halsonda va halsfluss så jag får medicin...

Till sist e de min tur.
Berättar att jag haft feber sen i lördags o att vi ju sågs då pga såret. Att jag sen ignorerade halsonda...tills kvällen innan.
Han känner på halsen, inte jättesvullen o öm. Nä ömheten e ju mindre pga Ipren va extrem innan:-(
Kikar o halsen, lite prickar... Mm vi tar ett halsprov, pillar mig i halsen, aj o klöks.
Sköterskan får topsen i påsen o jag hör äggaklockan som ställs på tid.
Så piper de. Låt de va utslag!! O låt mig komma in t doktorn. Ytterligare minuter senare kommer han, jo då du har streptokocker!
TACK de betyder meducin o snart kry igen!!

En kapsel 3 ggr om Dan 10 dar!
2 dygn t smittfrihet.

Fick första 2 kurerna av doktorn i handen.
Imorse va en kapsel trasig, äh tänkte jag o la på tungan o höll på o Spy! Hjälp va äckligt o smaken höll jag på o aldrig bli av Me. Drack tup outspädd saft. Åt mackan, dr funka men kaffet nä irk o py.

Fi f.n vilken smak medicin kan ha o som man kan rysa av de....ohhhhiii
Resten av kuren nu uthämtad!

Mår mycke bättre idag även om de inte e bra.
Igårkväll fick jag värk efter allt liggande, la vetekydden i svanken o tog Ipren, somnade o vakna dyngsur! Vetevärme feber p Ipren, hjälp va kroppen jobba;-) men sen va typ febern väck;-) varit feberfri största delen idag. Ipren halv5 imorse för öron hals o lite bihålor. Fick migrän oxå så relpax i middags o efter nåra timmar somna jag sött 2 timmar dreglande i soffan;-)
Sängkläderna i tvätten o vädring av sovrum. Hoppas familjen slipper detta!!!

Husvagnen får vänta t imorgon:-( jag orkar nog inte...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards