med-motEDS

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av med-moteds - 20 augusti 2013 09:05

Jaha idag var det då dags, 10veckors lov var över o ett nytt läsår påbörjades!


Båda barnen var uppe ur sina sängar innan jag hann upp, undra hur länge de varar.... troligtvis enbart idag.

Dotter fick på sig vita leggings, lila kjol o en vit guesströja

Sonen jeanshighwater o en tischa m sprayflaskor.

Så fina så var de o de blev givetvs fotografering i trädgården innan vi cyklade till skolan. Väl där upptäcker vi till min stora glädje att deras klasser delar kapprum!!

Min store påg går nu i mellanstadiet o loppan i ettan:-)

Fick stanna kvar under uppropet i dotterns klass, sonen sa hej o drog m polarna;-)


Så cyklade jag hem o ringde mailade o fixa o dona m en massa papper/blanketter osv.

Gjorde nåt snabbt kalasärende o sen va de dags o hämta hem 2 lyckliga barn som sen va glada o nöjda hela dagen:-)

Dottern hade fått sin 1a läxa, lyckan var total när hon satte sig inne på stängt rum o gjorde den alldeles själv!

Sen blev de o läsa igenom en massa info lappar, skriva upp i barnens scheman här hemma när de har idrott osv.

Inga böcker med hem att klä ännu...


Av med-moteds - 20 augusti 2013 08:34

När sommaren planerades så visste vi inte alls hur vårt liv skulle se ut. Det blev en vecka pappadagar för mannen i slutet av sommarlovet för o minska ner ev ensama dagar för sonen.

Nu tog vi tillfället i akt att de skulle njuta ledighet ihop o jag kunde sitta ostört o kämpa vidare med sökningar osv.

Nu blev de tyvärr inte riktigt så då jag åkte på ett smärtskov o sen migrän ( se annat inlägg)


Men de blev avkoppling utan en massa måsten för de andra. O en liten sväng i bil klarade jag vid några tillfällen så det plockades Björnbär. Lite blev sylt o lite frystes in som hela bär.


Familjen gick oxå på upptäcksfärd på "öarna" o skogen runt campingen.björnbär13  

Björnbär13   björnbärssylt13  


PÅ fredagen 16augusti mådde jag äntligen bättre o fixade med några pauser trippen på ca 20 mil till trelleborg.

Dags för seriepremiär för sonen o hans ena fotbollslag. De vann!!!!! UNDERBART!

Men så irriterad jag kan bli på föräldrar som står o gnäller på att deras pågar spelar dåligt, passsar kasst, skjuter illa osv osv. Inget positivt alls mer än möjligtvis om de får in en boll i målet:-(

Men de värsta var nog när vår målvakt i en närkamp föll ner o höll m armen runt kroppen o låg platt på marken. DÅ kläcker motståndarförälder : nu kunde de ju skjuta då målvakten ligger så fick de in en boll.

Dommaren hade nämligen inte sett att målvakten låg ner direkt...

Men se då vände jag på mig o sa nåt i stil med att ja de e ju juste spel o skulla skjuta när målvakten e skadad. Ohhh så irriterad jag blir på fult spel från föräldrar. Går de hem o fortsätter gnälla på sina pågar där hemma sen??

Ja sen blev jag så klart inte mindre irriterad då målvakten i vårt lag faktiskt är min son;-)


ja sen tog vi oss ju så klart hem igen. Lite nervös va man allt.... Nån dag innan vi drog hade grannen drabbats av inbrott:-( så ja många grannar hade haft ögonen öppna o svärmor hade oxå varit här o kollat till en del.


Sen e de ju så att de ska kalasas en del  inom nån vecka så jag gav mig på att baka lite tårtbottnar, ska bli färgglada sådana....

Några är nu gjorda o några återstår. behöver uppenbarligen köpa rosa färg oxå då de inte funka så bra att blanda röd o vit o få fram rosa konstigt nog...färgadsmet   rosaooragnetårtbott

Skoafäärer har vi fått besöka oxå, dags för nya inneskor för båda barnen...

inneskor  


Gissa vems som är vems;-)

ja sen fick de ju fixas lite inför skolstarten, kläder tvättas, strykas o läggas fram. Skolväskor packas o barnen i säng liite tidigare.  Sen var 10 veckors sommarlov för barnen över.... 

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards