med-motEDS

Direktlänk till inlägg 4 mars 2014

Söndag måndag 2 & 3 mars

Av med-moteds - 4 mars 2014 11:00

Söndag morgon kl 5 vaknar jag upp o inser att aj aj, här kommer bli migrän:-(

Upp o tog en pilla o sov några timmar till.

Som vanligt ömmar kroppen mer efter relpax o så även idag. Men vi röjde lite till här hemma, tvättmaskinen fick jobba undan tvättberget, eller en del av de.


Fick för mig o titta på hur min tunga ser ut, ja tungpressar ju nåt grymt.... Min sjg sa när ja bad henne om övningar att hon ville inte ge så många innan nån tandis kollat närmare på de. Men hon trodde att jag stabiliserar min överrörliga käke mha tungan o de kan nog stämma. Dessutom tror ja att min tunga e längre än andras o var ska den ta vägen liksom... kolla in mina märken på sidorna;-)  


Åkte sen för o hämta hem husvagnen från vinterförvaringen. Nu är familjen hel igen som maken uttryckte da hahah

     


På kvällen bakade jag o dottern tårtbottnar inför sonens kalas.  tanken var att de skulle bli röda... Körde i vad ja trodde va röd pastafärg i rejäl klick, så pass att burken tog slut. Men tårtsmeten va fortfarande rosa.....

Tänkte ja får se va ja mer har för färg om ja kan mörka till de o upptäckte då att den röda var där. Öste i rubbet från den också, o ändå blev inte smeten röd:-(

   

Bilderna är lite missvisande, för de blev mer mörktorange när de var gräddade... ja ja de får väl bli Nederländernas landslagsfärger istället för Milan o hemma klubblaget.... hahah som de kan bli när mamma ska göra sig till o fixa fräck tårta men inte har tillräckligt med pastafärg hemma....


Därefter sa min kropp, stopp stopp stopp!!!

Fick bli soffan med lite feber frös, skakade, mådde illa o hade ont. Fick knappt i mig nån hemgjord pizza:-(



Vaknade upp lite piggare måndag morgon o fick iväg barnen till skolan. huvudvärk idag oxå o vid lunch tog ja ½ citodon. De lugnade toppen på de. Duktige sonen cyklade själv t frissan o blev tillfixad i håret. Ja låg på soffan ja. Huvudvärken va nästan väck på kvällen. Skönt! Men ja va så trött så trött så under filten o kollade familjen annorlunda med barnen innan sängen kallade på maken  o därmed på mig. Han e så rolig min älskade, han vill gärna att ja lägger mig samtidigt eller innan honom;-) o ja jag brukar inte va senbedd, e ofta trött o gillar o få sova  

Innan på kvällen va ja o maken o hämtade ut sonens ena? present på posten. Nya målvaktshandskar! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards