med-motEDS

Alla inlägg den 6 mars 2014

Av med-moteds - 6 mars 2014 12:05

Huvudvärk redan när jag vaknade. Kunde inte somna om så ja har varit vaken sen strax innan 06 idag. Onödigt... Men vid halv 7 fick ja mysbesök i form av dottern i sängen.


Fördelen me o vakna så tidigt va att ja va tillräckligt vaken o pigg när de va dags o kliva upp vid 7 så ja omskolade några av våra blomsterbönor som skjutit iväg o blivit väldigt rangliga. Knipsa av dem oxå o hoppas att de förgrenar sig istället nu. Risk finns att de hillar in sig i varandra nu i odlingsklockorna om de växer, men va gör de. Ska ha några stycken i varje kruka även sen:-)

     



Teletid med läkaren om mitt gastroskopiresultat. Blev inte mycke klokare men men de hade ja knappt räknat med iheller sen ja fick brevsvar från läkaren som gjorde gastrot att porverna de tog var ua. ja skönt de inte va nåt farligt, men vore nice om de kunde medicinerat bort de lite snabbt o enkelt...

cke annat val än

På em eskalerade min huvudvärk o blev migrän trots citodon. så vid 4 hade ja inte mycke annat val än  att ta en relpax o lägga mig. skicka sms t maken om o väcka mig vid halv 6. Skulle ju va på möte halv 7. Föräldramöte i sonens klass o i detta läget fanns de inte på kartan att missa detta!

Jag somna som vanligt efter en halvtimme men vaknade typ 20 min senare av HEMGLASSBILEN ja ja borde inte ens skrivit ut deras namn, så irriterad ja e. Men ja vill inte smutsa ner nån annan glassbil...

Asså deras volym måste va hälsovådlig. Nä rman hör den INNOMHUS i minst 30 min o tom ungarna reagerar på att den spelar så högt att man får ont i öronen.

Maila de i somras då man inte kunde va ute i vår trädgård när de körde i området o de har en volym på mellan 1-9 o de ska själva (föraren) justera ljudet efter vilken plats o situation de är i. 

Ja köper att de spelar för de e en del av deras försäljning o marknadsföring. MEN VOLYMEN!! Den borde säljaren här justera. När ja påpeka de till säljaren i fjol svara han att han INTE kunde reglera. Men nu vet jag att de kan de... 

Ska bli intressant o se om ja får nåt svar på mitt mail o vad svaret blir i så fall.

 

Käkade kvällsmat o körde bort till skolan, mannen hade lämnat ungarna hos farmor redan innan. Skönt!

 

Intressant möte i skolan,men hur mycke gav/ger de? hoppas en del, men vågar inte hoppas för mycke...









Av med-moteds - 6 mars 2014 11:45

Efter gårkvällens toabesök o skakighet hade ja sovit hyfsat gott under natten. Drömde en runda annars sov ja gott när ja väl somnade. Vaknade av att mannen klappa på mig o fråga hur de var. Kände att magen inte var 100, så han betsämde sig för o bli hemma en stund o fixa barnen inför skolan. Tack älskling <3

Låg kvar i sängen o tog de lugnt. Tills ja hörde att sonen blivit av med sin klocka dan innan då de hade idrott på en annan skola med 2 andra skolor. Jäkla ungar, lär er mitt o ditt!!

Ringde till den skolan de varit på o hon skulle återkomma under dagen när hon pratat med städorska o gympalärare.


Åkte till ungarnas skola för besök hos skolsyster/skolläkare med dottern o hennes skolios. Eller ja nu va där ingen skolios. Men va ryggen fortfarande en aningens sne? ja vet inte, blev inte rikitgt klok om ja ska va ärlig. Hon skall åtminstonde kontrolleras en gång om året upp till pubertet o då en gång i ½året. Känns bra!

Men han kostaterade oxå att hon har benlängdsskillnad o att de satt i vänster lårben, så där va de överens....

Ja ja nu har vi koll på hennes rygg iallafall o ingen blir gladare än mig om de e så att hon inte har skolios. Tycker bara de e jobbigt m olika besked hel tiden!


hem o vilade o åt frukost. Bestämde mig för o ta bilen o shoppa på panduro hobby. Skulle ha pastafärg i svart o sugerpaste från ballina va tanken. Men ja kom därifrån enbart m pastafärgen. Ballinas sp va slut:-(

Kom på att cervera har lite sånt oxå så ja tog mig dit oxå. De hade wiltons o de får duga. aldrig testat jobba med den men den e mjölkfri iallafall vilket e viktigast enl. mig!

Köpte en korv i bröd på hemvägen o sen direkt till skolan igen. Pratade med sonens ena lärare om klockan o hon lovade att ta upp de i alla klasser som var me där för o höra om nån sett något.... Tyckte de va riktigt trist.


Sjöng för en födelsegris i telefon idag oxå:-) o barnen fick veta delar av en överraskning som plågat de ett tag;-)


Hem o vilade. Vid 5 snåret kom dottern o hade halsbränna o de blev värre o värre. Hon hade ändå fått losec på morgonen ju:-o Hade de riktigt kämpigt en stund. så hon fick losec igen o efter en stund rapa hon o sen släppte de mer o mer. För att hon skulle glömma av sig lite så gick hon o jag ut o planterade penseer i ytterkrukan. 

För när ja inte fick m mig allt ja skulle från panduro så shoppa ja wax till sonen (ja tåler den lukten) o lite blomster hem här hemma. Ranunkler, penseer,krokus o 2 riktigt stora ex av pärlhyacinter:-)

 

Sen gick tösen o jag en runda oxå, hennes lilla hand i min o så pratade vi på om livets viktigheter.

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards