med-motEDS

Direktlänk till inlägg 4 mars 2014

Fettisdagen

Av med-moteds - 4 mars 2014 15:43

Trippelboll för grabben idag. Aldrig hört om de innan, men tydligen är det 3 skolor som mixar lagen i en årskurs o sen spelas bandy, handboll o fotboll. Lite frukt o dricka skulle med o de fixa vi. Så ringde telefonen, en annan mamma som inte hade koll på detta. Ja e visst känd för o ha koll på saker;-) Inte första gången nån annan förälder ringer/sms mig för o få info. Brukar va så att käre herr son är duktig på o snappa info o lämna den vidare oxå!


Iväg till skolan o där va de kort m folk tydligen som kunde hänga med dem så de fick gå bort till parallellklassen o samlas där. Styrde upp lite stirrighet i kapprummet innan dottern kom o hade fått sin stol på sin fot o va ledsen:-(


pep till i fickan, sms från maken m frågan om hur ja mådde, kunde han träna fotbollen ikväll. Fixa ja ridningen själv. blev gensat mer stressad. Press på mig att fixa ridningen själv. Hade vaknat m huvudvärk igen o dessutom hade ja planerad träning som vanligt på tisdagar.. vanliga veckor hade ja kunnat skippa träningen i värsta fall, men denna veckan blir de bara träning idag. Måste låta kroppen få ta de lite lugnt resten, har annat inbokat inför kalaset så de räcker nog.

Ja ja blev lite irriterad där o då...


Fettisdagen ska firas m semlor! så ja o tösen gjorde semla t mig o sonen, donnan ville bara ha glass m lite grädde. O så fick ja nåt grymt sug av grädde:-o o slickade av ballongvispen där de satt en del grädde kvar o sen grädde i semlan ju. Gu va ja saknar mandelmassan.

Undra om ja blir smal nu hahha LCHF med mycke fett, fanken oxå att ja åt semlebullen oxå;-) Mitt gräddsug kunde väl gett mig nåt bra typ


Bestämde mig för o ta ridningen själv idag så ja tog de lite lugnare på träningen. Cyklade 8 + 5 min, armdrag m rött o tänkte verkligen på o få ner axlarna.  grönt biceps, rött sidobendrag o grönt bendrag o då kände ja mig stark.


Vågade inte lägga mig i soffan av risk att inte orka mig upp så ja satt o chatta o surfa en hel del. 


Vid 4 åkte vi till ridningen tjejen o ja. Peppade henne o våga gallopera. Men hemsk som ja e så peppa ja tydligen för mycke, för när hon borstade såg ja att hon vart ledsen. Fick fram tårar o fick pratat lite. MEN hon galloperade sen!

Hon hade täten idag, har inte skett många ggr o vägarna hade hon stenkoll på! Red den nye vite o ville inte alls byta mot den lille vite trots att både ja o ridläraren sa att de e lugnare ponny t galopp.

Fröken sprang med vid galoppen bitvis o de gick toppen. Första fattningen va klockren o sen spännde hon sig lite mer. fick ont i huvudet där innan galoppen, nervositet o hårt spänd hjälm i kombo skulle ja tro.


Mat i soffan o då gick kraften ur mig o smärtan in lite. Kunde knappt äta:-( Somnade i soffan m donnan liggande på min arm innan klockan slagit 20:-O Vakna av nån låsning eller nåt i axeln o som de hoppa till när ja flyttade axeln.

Gick in o somna om i sängen o vaknade vid typ halv 11 m magknip o gaser utav denna värld... fick springa på toa o sen va ja nervös så ja skakade, Frös ju oxå trots ja hämta in en filt i barummet. Så rädslan för magsjuka i kombo m frusenhet gjorde att ja skaka en del:-(

En timme senare körde ja ut maken på soffan o bädda ner mig. Magen pratade o spännde till in i mellan. Men ja va nog hungrig oxå efter att ha ätit så dåligt m kvällemat. Somnade först efter 01

Misstänkte att den stora gräddmängden va boven för en chock för magen.

Vaknade nån gång efter 02 o ropade på maken att dottern hade gnytt, hahah han hade inget hört men gick in, kom tillbaka o sa att hon sov gott. hahha ja hade antagligen drömt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards