med-motEDS

Direktlänk till inlägg 6 mars 2014

Tårtsaksshopping o 5 mars <3

Av med-moteds - 6 mars 2014 11:45

Efter gårkvällens toabesök o skakighet hade ja sovit hyfsat gott under natten. Drömde en runda annars sov ja gott när ja väl somnade. Vaknade av att mannen klappa på mig o fråga hur de var. Kände att magen inte var 100, så han betsämde sig för o bli hemma en stund o fixa barnen inför skolan. Tack älskling <3

Låg kvar i sängen o tog de lugnt. Tills ja hörde att sonen blivit av med sin klocka dan innan då de hade idrott på en annan skola med 2 andra skolor. Jäkla ungar, lär er mitt o ditt!!

Ringde till den skolan de varit på o hon skulle återkomma under dagen när hon pratat med städorska o gympalärare.


Åkte till ungarnas skola för besök hos skolsyster/skolläkare med dottern o hennes skolios. Eller ja nu va där ingen skolios. Men va ryggen fortfarande en aningens sne? ja vet inte, blev inte rikitgt klok om ja ska va ärlig. Hon skall åtminstonde kontrolleras en gång om året upp till pubertet o då en gång i ½året. Känns bra!

Men han kostaterade oxå att hon har benlängdsskillnad o att de satt i vänster lårben, så där va de överens....

Ja ja nu har vi koll på hennes rygg iallafall o ingen blir gladare än mig om de e så att hon inte har skolios. Tycker bara de e jobbigt m olika besked hel tiden!


hem o vilade o åt frukost. Bestämde mig för o ta bilen o shoppa på panduro hobby. Skulle ha pastafärg i svart o sugerpaste från ballina va tanken. Men ja kom därifrån enbart m pastafärgen. Ballinas sp va slut:-(

Kom på att cervera har lite sånt oxå så ja tog mig dit oxå. De hade wiltons o de får duga. aldrig testat jobba med den men den e mjölkfri iallafall vilket e viktigast enl. mig!

Köpte en korv i bröd på hemvägen o sen direkt till skolan igen. Pratade med sonens ena lärare om klockan o hon lovade att ta upp de i alla klasser som var me där för o höra om nån sett något.... Tyckte de va riktigt trist.


Sjöng för en födelsegris i telefon idag oxå:-) o barnen fick veta delar av en överraskning som plågat de ett tag;-)


Hem o vilade. Vid 5 snåret kom dottern o hade halsbränna o de blev värre o värre. Hon hade ändå fått losec på morgonen ju:-o Hade de riktigt kämpigt en stund. så hon fick losec igen o efter en stund rapa hon o sen släppte de mer o mer. För att hon skulle glömma av sig lite så gick hon o jag ut o planterade penseer i ytterkrukan. 

För när ja inte fick m mig allt ja skulle från panduro så shoppa ja wax till sonen (ja tåler den lukten) o lite blomster hem här hemma. Ranunkler, penseer,krokus o 2 riktigt stora ex av pärlhyacinter:-)

 

Sen gick tösen o jag en runda oxå, hennes lilla hand i min o så pratade vi på om livets viktigheter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards