med-motEDS

Direktlänk till inlägg 21 mars 2014

17-20 Mars

Av med-moteds - 21 mars 2014 11:18

Tappat suget totalt o blogga. Vet inte varför, gillar ju o berätta gillar o ha de nerskrivet.

Ja har flera ggr kommit på mig själv m o behöva blogga, blogga ikapp.

Men ja orkar inte. 

Ja vill inte.

Har inget sug.

Har ingen ork.

Bläää

Här kommer iallafall några inlägg med snabbresumé där ja glömt hälften, värk o mående e typ inte med alls, vilket ju är huvudsyftet med denna bloggen...

Men ja håll till godo m gamla nyheter

Så hoppas jag verkligen att orken o lusten att blogga kommer åter snart:-)

 

 

Måndag 17 mars

Hade ungarna studiedag så vi sov lite längre, eller de va planen,men ja vakna av sms från mannen vid 8…

Ring när du vaknat.

O ja vaknat hade ja ju nu gjort så ja ringde.

Men på väg till telefonen så insåg ja att de storma rejält ute o antog att de va de han ville säga till mig. O tänk ja känner honom så väl;-)

Han ville inte att ja skulle lasta in ungarna o koppla vagnen för o köra ner den till verkstaden.

O nä de hade ja inte heller nån lust med när ja hörde hur vinden slet i huset…

Det blev en soft dag hemma, så soft att vi tom glömde sonens trumträning. Ops ops…


Eftersom vädret var som de var igår så fick tisdagsmorgonen börja lite tidigare o maken fick lite sovmorgon. Vart va rättvisan där då?

Kopplade vagnen o så lös den inte, sen lös lite o en del lät bli. Hm intressant.

I med elektronikspray i kontakterna o fick de till o funka.

Körde iväg o kom nåra hundra meter när allt slockna o ja fick vacker musik från elektronikboxen istället. Stannade o rucka på kontakten. Så höll de på o komma o gå, kom på att när ja bromsa tills å kom de tillbaka hahah. Men kändes lagom läbbigt o köra 5 mil o inte veta om ja skulle ha belysning eller ej..

Körde väldigt lugn to fint vill ja lova;-)

Fram kom ja, fram kom bilen o fram kom vagnen o vi va nog ganska hela alla tre! Lämnade av vagnen o prata med ena verkstadskillen om vad som skulel kollas o om min el osv

Så vände ja o körde hem igen.

O på vägen ner ringde mannen o fråga om ja hade nycklar vilket ja inte hade… blev lite bråttom o hinna inom hans jobb innan ja skulle  till vc också.

Stressa som en toka t vc, vilket ja inte behövt gjort då doktorn som vanligt va 20min sen…

Men ja fick mitt intyg om läkemedel när man ska resa utrikes o så bad ja om stesolid, vilket hon sa ja till direkt. Men när ja sen såg va hon skrev så skrev hon nåt annat. Trodde de va samma då hon sa de, men när ja kolla upp de så har de olika verkämnen men jobbar hyfast lika men ändå olika.

Ringde upp vc o ville kolla läget hamna så klart hos pucko sköterskan. Men hon kolla åtminstone läget m läkaren o återkom till mig på telefon.

Ja fick de andra då man e försiktig med o få ut stesolid i samhället pga hög narkotisk klassning.

Jahopp, hoppas ja funkar lika bra på dessa som på stesolid… Nu fick ja 5 mg, när ja opats har ja tagit 20 mg.

Blivit lite trött o vinglig o fnittrig. Nu senast slumra ja till typ 10 min men va sen inte fnittrig direkt.

Hoppas 5 mg räcker för o dämpa kramper o lugna mig om ja får rejält ont… Tänker främst på flygresan nu…



Onsdagen började med att ja lämnade ungarna o sen körde ner o hämtade hem husvagnen igen.

En ny adaptor köpte jag o om de va pga den eller att ena teknikern hade öpnnat kablaget/kontakten vet ja inte men Lyset lös hela vägen hem;-)

Ja varför öppna han kablage/kontakt jo då hans son hade inte talat om för honom att ja berättat att elen är omkopplad i vår vagn så att vänstersidan lyser några minuter efter man koppalt loss vagnen. Vilket gjorde att han trodde att vagnen hade elfel hahah.

Tydligen hade vi även ett pytteläckage i expansionskärletsslangar. Så vi måste hålla koll på de o så va ena däcket slitet, bara o skaffa nytt… Kul *not*

 


Torsdag 20e o träning inbokad, blev ju ingen träning i tisdags pga läkarbesöket.

Va sugen på o omboka torsdagen till fredag istället.

Men nej hej o ivaj o cyklade 10 minuter på nivå 8-9 o sen körde ja övningarna en del.

Vanliga bendragen känns lätta m grönt band nu men vi kom överens om o avvakta lite med o öka så ja får hålla mig stabil ett tag istället. Cyklade igen i 5min i varierande nivåer innan ja hasta hem för en snabbdusch o sen till frissan för nya vårlooken!

tanken min var sedan att vila på em då de varit lite mycket i senaste veckan o de kommer fortsätta SÅ nån vecka till liksom...


När ja sen hämtade dottern ville hon leka m en kompis  ja sa nej, men sen blev de kaos i grabbens klass igen så ja gick in o agerade o pratade med en av killarna där en stund o sen kom fröken o då prata både jag o dotterns kompis mamma.

Den mamman o jag fick våra första barn m 3 dagars mellanrum o gick i samma f-grupp på mvc o bvc o våra män heter lika o har jobbat ihop förr, sen fick vi varsen tös igen 06:-)

Hur som helst prata både jag o den mamman m fröken o de visa sig att fröken skulle av själv i klassrummet vilket inte kändes relevant efter denna kaosen, så den andra mamman erbjöd sig o stanna kvar i klassrummet under den lektionen o då tog ja hennes dotter m mig hem.

Men hjälp som här såg ut hemma.

Mannen hade varit grymt trött kvällen innan o inte tagit undan som han brukar så ja fick köra en snabbröj med tallrikar o kastruller från gårdagen, tvätt som låg slängd, filtar från golven, en halväten macka på soffbordet från morgonens dotterfrukost osv osv.

Men töserna va nöjda o lekte på fint.

Så ringde mamman o vi pratat lite om de storas klass o bestämde när tösen skulle hem, de hade inte alls lekt färdigt då tyckte de;-)

Sen ringde en tjejkompis till sonen o ville kicka boll. Tycker de e kul att de kan va både killar o tjejer ihop o uppmuntrar detta. Hade inte alls tänkt att han skulle sticka ut mer igår men ibland får man ändra sig;-)


På kvällen la mannen o jag jord i drivbänken som nu tappat graderna lite väl häftigt snabbt tycker jag:-(

Va uppe på dryga 50 innan o nu 38 ca. Hoppas den orkar upp lite igen så ja har nån nytta av den till min sådd. Men de ska nog inte va nåra problem, där e ju knappast nåra 30grader i marken utanför;-)

Funderar på lösning nu när vi ska resa bort om ja ska plantera ut en del av de vi förkultiverat i drivbänken, får nog bli så. O potatisarna som ja fick av mamma måste oxå ner innan dess:-)

Ska försöka köpa mig en droppslang o montera i drivbänken så att ja kan ha bevattningen på timer när vi åker bort. Likaså i helger när vi är iväg m husvagnen då de torkar ut kvickt om de e varmt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards