med-motEDS

Direktlänk till inlägg 30 juli 2014

Del 4 av en händelserik & spännande semester- Amsterdam

Av med-moteds - 30 juli 2014 20:00

16

Dags o vakna till klocka:-o fy attan alltså. 7.30 rena natten ju .. Men upp o stekte pannkisar t barnen, packa de sista vi lagt fram o käka frukost.

Såg till att medikamenterna kom med. För nu va de ja som skulle styra, INTE mr eds. O vet ni! Ja lyckades ganska bra m o jaga bort honom;-) ja han knacka så klart på in i mellan, MEN ja kunde mota bort honom en hel del m medicin, närheten av min familj, glädje, shopping, pannkakor? Blommor o mumsig middag. Först när vi kom t bilen släppte ja efter o lät honom komma fram mer.

För ja va gjorde vi då? Jo vi bilade t en by lik holland förr i tiden o vidare t förort t Amsterdam.

Där skulle vi ta tåget men p platsen va full så vidare t nästa... där fick de bli tram t Dam square istället.


Stora M idag igen. Tradigt men enkelt m barn m matallergier när de ska va snabbt o smidigt. O ja ungarna älskar ju de;-) Promenera på inner sidan ner mot ett ställe där ja hämta min medicin. Som snälla päron skickat ner;-) andra sidan på vägen upp igen. Shopping på c&a!

Vidare t pannkuikenhuise upstairs.

         

Besöker ni nångång amsterdam o gillar pannkakor e detta ett måste! Ja åt där för många år sen. Sist vi va nere hade de stängt:-( men denna gången fick ja ge barnen den upplevelsen! Både m atmosfären o ffa pannkakorna.


Blev allt lite ledsen i ögat när ja tänkte på att de kan ha varit sista gången ja va där! Men ja kommer vi åter o ja inte kan komma upp får nån hämta ner pannkaka som ja kan njuta nedanför iallafall.

Alla sätt e bra utom de dåliga!

För som namnet anger så e de upstairs o då menar ja uppstairs.!! Riktigt brant trappa. Fundera ett tag på o kasa på rumpan ner men m min rumpa i modell större så hade ja inte fått plats på de smala stegen utan kört rutchkane varianten. Landat hade ja i o för sig gjort mjukt i 4unga pågars famnar;-)

O på tal om pågar stod ja o väntade på toanyttjande familj senare på kvällen då 3 grabbar passera o sa nåt om att ja skulle hänga med. Eh tror inte de va.... O i en affär sa en man nåt t dottern nåt om söt om ja fatta rätt o ja sa hej. Då börja han o en expedit skratta o prata holländska. Trodde de skratta åt att ja svara på de där m söt. Så plötsligt säger han nåt på holländska t mig. .svarar i dont understand o han blir jätte generad. Ja va visst lik nån så han trodde ja fattat allt de sa. Nästa runda vi passera butiken hejja han o vinka på mig. Haha


Nu va vi nära himmelriket: blomstermarknaden! Ja shoppa loss på lite olika lökar t trädgården. Grannen ska få lite fina tulpanlökar         som tack för de passat vårt hus!

Så vandra vi neråt IGEN o nu blev de bråttom för sonen som ville köpa fotbollströja för de börja stänga butikerna. Vanliga butiker kl 19 tydligen. O vi som tänkt va o käka vid 18;-) gick ju sådär;-) först vid 20 va vi på restaurangen men duktigt gott var de när de kom in. Mums!

       

Frågan va sen; gå till Dam o ta tram eller t stationen o ta bussen till p+r? Valet föll på Dam då vi visste tram nr osv. Men de va lättare sagt än gjort o hitta stationen o m en trött tjej blev de lite tufft. Min kropp skrek oxå men ja lät de inte överrösta utan skrek tillbaka! På tram o så lyckas vi missa att trycka så vi kom av på de vi trodde va rätt station. Bra nog visa se sig för vi kunde åkt 2till;-) ännu en promenad o lyckliga o trötta nådde vi vår bil!! 12h parkering o 4pers tor in t stan knappt 80kr! Skillnad mot att 1h för 2 vuxna o 24h för 2 barn gick på över 100 lappen! 23.30 anlände sovande barn o trötta föräldrar husvagnen igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards