med-motEDS

Direktlänk till inlägg 31 juli 2014

Del 5 av en händelserik & spännande semester

Av med-moteds - 31 juli 2014 08:00


17
Sova t vi vaknar devisen gällde idag. Halv 9 va ja upp o tog medicin o la mig m smärta igen! Fågel på taket fick oxå upp mig en runda, säkert sura gubben som kastat upp bröd eller nåt på vårt tak;-)


Kändes i kroppen att ja gjort nåt mer igår, men ok ändå.

 

Men fy för när ja väl klev upp. Blicken som mötte mig i spegeln va allt annat än pigg o fräsch! Supertrött, ont, öm o stel i stora delar av kroppen. Som väntat men ändå trist.  Men som ungarna sa; de får va värt att du har ont idag för du gjorde så mycket roligt m oss igår. Tror minsann de hört "någon" säga de;-) o de har sååå rätt!! 

  

inte helt fel viloutsikt


Älskade mannen fixa o dona här o sen körde vi till stranden. Dryga 3h där o ungarna bada 95% av tiden, själv tog ja ett snabbt dopp. Resterande tid invigde ja nya strandmadrassen m ryggstöd. Vilken grej! De där o va nån längre stund på stranden har senaste åren mest varit smärtsamt o en plåga för min kropp. Nu kunde ja sitta ligga o halvsitta om vartannat! Hejja holland! 

 
Shoppa lite mat o grilla lax.  Tog en tvättrunda o hoppas slippa de tills vi ankommer danmark nu om nån vecka. Hoppas då att de inte har färdig doserat tvättmedel i maskinerna. De e ingen hit för doftallergiker vill ja lova.  Så de e handtvätt som gällt här. Pjuuuhh va slut ja blir i händer o rygg av de.


Tog mig en stund på toa för nu e de stopp i systemet.  Inge kul alls, hoppas de släpper imorgon om ja ger mig tid o sitta o slappna av en stund igen.1v e lite långt i mellan även för mig. 
Barnen bakade chokladbullar. Tänkt som kvälksfika men klockan e redan 10 o vi borde duscha av oss sand o saltvatten.  Tyvärr får nog min kropp, min säng o min man stå ut m de inatt. Ja orkar inte mer nu! Nedlagd i sängen m en tidning, fick en supersmaskig chokladbulle innan familjen gick t duschen. Gonatt!

18
Bingo!!!
Vaknade vid 9 sovit som en stock.  Solen sken utanför o värmde gött! 
Tog medicinen o drog mig sen t service huset för toabesök som äntligen lyckades. Här är de miljömedvetna så de spolas m vatten från swimmingpoolen. Vattnet e grönaktigt. En uppfriskande dusch senare sitter ja nu i skuggan bak vagnen o njuter min frukost. De e varmt idag så vi tar en tripp m bilen t en camping butik nu mitt på dan. Njuta i skuggan m go bok står oxå på schemat!

Hatar min mage! Nu när den fått fart får den totalt fnatt. Bubblar smärtar ger illamående o allmän olustkänsla. En känsla av att ja kan få diaree typ när som.  Sånt gör nog att ja lite omedvetet oxå håller mig ibland för att de blir jobbigt efteråt:-(

Körde t Hugo. ... o skulle kolla i en campingbutik, blev visst 3. För där låg de på rad va minst 5st!
Shoppa ny diskkorg, parasollfot, gummipluppar t spisen o sen slösa ja lite o unna oss nytt "porslin" vitt m röd utsida. Jättesnygga! Får diska de o sen slänga de gamla innan vi kör vidare.  Kul m nytt! Ibland får man slösa lite;-)

Hemom för en snabb macka i hettan sen begav vi oss t stranden för nån timmes mys. Strax kalvsnitzel igen. Passar på här där de har underbart kalvkött!
Har kokt en risgrynsgröt t barnen på nåt snabb dessertris. Klart på en kvart.  Hoppas de går hem hos barnen isåfall ska ja bunkra;-) ska bunkra chokladpudding oxå t snäckan!
Imorgon åker vi nog vidare m blandade känslor! Trivs i Holland!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards