med-motEDS

Direktlänk till inlägg 31 juli 2014

Del 7 av en händelserik & spännande semester- Danmark & skada

Av med-moteds - 31 juli 2014 13:00

24

Vakna o gick på toa; mens eländet hade börjat!! För tidigt! Rota i husvagnen efter tampong, hitta ja nån??? -Nä!! Jippie då.... papper i trosa varianten.

Käka frukost o kände mig lagom mysig. Gick t servicehuset o sen kolla ja i bilen, yes!!! 1ob i handskfacket!

Att man kan bli så glad för en ob;-)


Körde en tvätt o tumlare o fixa m lakan t liggunderlaget o då small smärtan i ryggslutet o domningarna på mig. Aj, oj fan! Blev ledsen o arg o tog mer Alvedon. Blev lite mer uthärdligt då. Skjutsa bort familjen för anmälan t cupen o skulle sen handla ob. Eller inte... fick bli tamponger m införningshylsa... aldrig nyttjat men de löser väl sig;-)


Nu ligger ja på sängen o mannen steker lax. Snart ska ja skjutsa bort dem o säga hejdå:-(


Fy fan för falska människor!! -"utagerat från vår sida, allt kommer va som vanligt" Jo tjena... hämta bort mig kunde man göra o vissa prata m mig medan andra gjorde sitt bästa för o slippa. Så gick ja o la mig. Surfa lite på mobilen när ja börja höra deras skitsnack! Fy för! Vuxna människor som inte kan bete sig ordentligt, hur ska man då kunna begära att våra 11 åringar ska klara de? Sååå glad att dotter sov de mesta o slapp höra detta!! 1;16 gav de upp o sen tog de tid för mig o somna. Vakna igen vid halv 7 svårt o somna om. Men slumra lite innan klockan ringde kvart i 8


25

Matchdags redan vid 10. Hjälp klockväckning o fix. Mådde så dåligt inombords av vad ja hade hört på natten. Fixade inte att sätta mig med de andra! Sonen va utespelare. Storförlust. När jag skulel fälla ihop min stol lyckades jag klämma mig på underarmens insida. Fick snabbt fint blåmärke som växte efterhand.

     

Fick besök av bror o fasters påg! Käkade pastasallad i vagnen innan vi åkte på nästa match. Satt för oss själva nu oxå. blev en förlust med 2-3 mot ett tjeckiskt lag. Sonen stod o va jätteduktig. Blev trampad på vristen i en närkamp.

Stötte ihop med skitsnackare 1 o konfronterade honom. Han e hal som en ål. Blä! Kallade sedan på skitsnackare 2 o konfronterade henne. Hon började brusa upp direkt men ja plocka ner henne snabbt. Hon o hennes son ahde lyssnat på skitsnack/ ryktesspridning o därför agerade hon så här... Fick nog rett ut en del.


Tvättade pågarnas svettiga matchkläder.

O sen grillade vi m brorsan innan vi körp in o mös i husvagnen tösen o jag!


26

Hade sååå ont i min kropp. Haltade mig fram till närmsta plats där ja kunde se matchen.

Sonen va utespelare o trillade i en närkamp så plåstret på de räliga skrapsåret från Holland lossnade. Fick göra ett byte. Sprang bort o plåstra om honom o sen gick han in igen. Han var grym på planen!


Tillbaka till husvagnen o åt lite o jag vilade. Hade som sagt ont men kände att dotra behövde sysselsättas. De andra hade dragit på utflykt. Skönt o slippa dem ett tag!

Mannen o tränarkollegan funderade på o gå m pågarna till havet så vi hakade på. Delade lite vattenmelon o packade strandväska innan vi körde dit. Tog en pilla o mina sista krafter (trodde jag)... Jätteskönt i vattnet, tom min aleder njöt. Busade o ksatade boll i vattnet m ett gäng härliga grabbar!

Körde o köpte bananer till dem innan vi åkte hemom o ja fick lägga mig o sträcka ut. Hade även ont i huvudet o dottern masserade mig när ja plötsligt upptäckte att klockan var mycket- Matchtime o denna gpngen skulle ju sonen stå!

Skyndade oss dit o inser att matchen inte startat, skönt! Tittar o ser målvakten på väg till målet- men de e ju inte sonen, eller? hmm titta igen- sonens tröja, kompisens skor, titta igen nä de e inte sonen, de e hans kompis. Men varför i sonens tröja? Va har han nu gjort? betett sig illa? ser inte mannen heller... har han slagit upp sitt knä? O sen ser/hör jag dem o inser att här har hänt nåt värre!!

Springer fram o sonen skriker min axel min axel. Mannen o en annan man står hos honom. Ja försöker lugna honom, han har rejält ont. Funderar på om han luxerat sin axel... Den andra mannen tittar på honom o tror inte han gjort det. Mannen går till röda korsetrummet o hämtar dit folk. Under tiden försöker ja lugna sonen o de kommer fram fler o säger att de finns sjukvårdare. Så kommer 2 röda korsare o en som nog är ansvarig på nåt vis. Tyvär snackar de danska men den ena ganska lättförståeligt. De tittar på hans axel o försöker få honom o röra men de går inte så bra. Mannen min får ju gå tillbaka o coacha laget o dottern får bli med honom, till sin stora besvikelse. Hon vill ju finnas med storebror. Storebror vill dock ha mamma för sig själv...

Mitella o ispåse på o så ska han in i deras sjukrum.  Dit är det en liten bit o gå o det är jobbigt o smärtsamt för sonen. Röda korsaren försöker prata med honom o ja oxå. 

Plötsligt illvårlar han MAMMA, jisses va rädd ja blir när ja inser att de är axeln som gör sååå ont. Hålle rom honom o han gräver in sina fingrar i min rygg. Rödakorset killarna börjar snacka o erbjuder bår till Sonen, men han vägrar o ligga så vi går så sakta mot rummet. 10 minuter tog de o ta oss dit. O sen skulle han sitta o vila i 10 min. Snoret rann, han va jätterädd o ja mina tankar snurrade en hel del! Så undersökte de igen o vi fick veta att den va ur led o vi skulle vidare till sjukhus. Ohh va ledsen sonen blev:-( Ja fick springa o hämta bilen. Försökte ringa mannen på vägen men han svarade inte. så tosog ja blev när ja såg honom o talade om att vi åkte till sjukan, nu. Han o dotter fick lösa o komma efter senare.

Upp till sonen som hela tiden haft sällskap av den snälle röda korsaren! Han hjälpte sonen ut i bilen o när vi precis skulle köra så kom mannen, dottern o en annan pappa. Så den andra pappan tog den madrass ja hade i bilen o sen åkte hela familjen till sjukan. I danmark får man inte åka till akuten utan att ringa 1813 o få de beviljat av dem. i 30 min satt ja i telekö till dme o då hade vi x antal samtal kvar före oss i kön. Så ja knata in o berätta situationen o då va de inga problem o få komma in! Snabbt gick de! inskriven, undersökt, röntgad o besked på 58min!!

De visade sig inte vara ur led utan det var nyckelbenet som var knäckt o dessutom låg lite snett. Sen har säkerligen muskulatur osv i området fått sig en ordentlig känga också. Återbesök i sverige om 2 veckor. Stilla o i mitella i 2 veckor va ordinationen os å smärtstillande. På sjukan fick sonen åka rullstol, han hade så ont när han gick. Tur mamman i familjen har rullstolskörkort;-)

    

Stackars älskade sonen var helt förtvivlad, ledsen över att inte kunna bo o spela med sina lagkompisar. O missa discot som va på kvällen. Vi fick köra o äta på mc donalds för middagen på campen va redan över. Sen åkte vi upp o sa hej på lagkompisarna som hade massor m frågor. Vidare bort o lämnade mannen på disco området så vi följde med in en liten stund. Av en av arrangörerna fick sonen ett gäng m tröjor "plåster på såren;-)" 


Hem i husvagnen, fick höja huvudändan, lägga kudde, min banankudde, huvudkudde o en annan kudde. Först då kunde han komma ner i sängen. Kollade film i min säng o min migrän eskalerade. Tvekade på om ja skulle våga ta pilla, brukar ju sova så hårt då, men kände tat ja va tvungen. Sonen fick ipren 400 på sjukan o nu panodil 500 av mig. Vid 4 vakna ja av att han fäkta m armen o hade nån skum panik av de. Fick trösta o ge ny ipren 400mg o gick på toa. Fick klia massor i håret för o få honom o komma till ro igen.


27

Upp o kollade på lagkompisarna som på nåt skumt sätt trots förluster skulle spela en match till. Sonen va smärtpåverkad o väldigt låg.

Tillbaka till husvagnen o där tittade han på tv medan jag packade ihop vad jag orkade. Han ville hem så när mannen kom från lägret packa vi ihop de sista o sen drog vi oss hemåt.








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards