med-motEDS

Alla inlägg den 9 februari 2014

Av med-moteds - 9 februari 2014 12:30

Jag har fått fortsätta sota för stall besöket mer eller mindre hela veckan:-(


På måndagen började sonen på trumkurs! Jättespännande. Han tyckte de va kul iallafall. Då trummorna kolliderade med dotterns utvecklingssamtal så fick vi involvera farmor till o hämta sonen. Körde bortom till farmor sen o kikade på hennes nya husbil oxå.

Utvceklingssamtalet gick jättebra. träna lite mer på att inte räkna på klossar blev målet o även o läsa böcker utanför läxläsboken. För o få fram njutningen med att hon ju faktiskt är en duktig läsare. Ska bara hitta bra böcker. Tycke rhon är i ett mellnläga. Lättlästa e ju för lätta o kapitelböcker har ofta mycke text om de ska va nåt spännande innehåll som hon gillar. Men snart e de bokrea, får ge mig ut på jakt då:-)


På tisdagen tog jag mig till träningen. Armövningar kändes en del ut i ryggen. Annars körde jag på rejält ca 7-8 min cykel + ca 6 i slutet. Grönt band till bendragen. Inga sidobendrag.


Tösens ridning på kvällen. De tränade inför caprillitävlingen. Först red de banan på led o sen en o en. De här ska du va mer än nöjd med sa ridläraren till dottern:-) Du red ihop honom jättefint! Känsn kul o höra.  Foten gjorde som vanligt ont efter lektionen. Hade kilen i v skon, men ingen fotåtta.


På onsdagen hade barnen studiedag o va hemma med mig o mös. Bakade kärleksmums på em.

Ja körde en runda på ärende nån timme eller två för o få tag på textilfärg till hennes fotåtta. gick så där med resultatet. Första va tänkt rosa, blev nån konstig lilaaktig feston typ o när ja sen körde på röd så sluta de som orange...

O den lila jag är på jakt efter finns inte. verkar de som... eller klart de gör men flera butiker är kollade o nää inte där:-( o Herdin svarar bara att man får ringa runt till butiker o kolla:-(

Köpte nya skrillor till mannen oxå eller ja ny strl då han behövde strl 47 o inte 46 som han fick i present....

   

Originalet såg ut typ så här & färgade...  skulle blivit som örngottet under va tanken;-) 




Torsdagen packade jag trots en ond rygg in mig i bilen för en tripp med städredskapsinköp på listan tillsammans med kik efter ribrallor o riddojjor till dottern o ffa textilfärg till fotåttan. Hem kom jag med städredskap, spolarvätska o en enorm trötthet. Fick tom lägga mig på sängen när städerskan va här. Ja skäms över o göra de:-( Känns dumt hon e mer än dubbelt så gammal som mig os å ligger ja på sängen när hon städar mitt hem:-O Men en fin EDS vän påminnde mig om att hon har inte eds o hon får betalt för att hon städar hos dig. o jo de e ju sant! O idag behövde jag vila en stund!

På senem kom smärtan stigande i kroppen också. Gjort för mycket:-( 3h borta funkade alltså inte:-(


Fredag o jag hade sonen hemma o mös me honom. Eller vem försöker ja lura? han e inte såå mysig längre o dessutom förkyld så vi hängde i soffan o han vid sin dator stundvis;-)

ja drog till gymmet en sväng oxå o cyklade utav tusan blev 15-20 min totalt, gröna bandet t bendrag, armdragen kändes bra o 3 *2 på sidobendrag m rött:-) wiiihoo 2 träningar somma vecka o ändå har jag ryggont. *nöjd m mig själv*

Köpte hem kött från köttbutiken o sen skulel jag köpa bakpotatis typ på ica o kom hem med 2kassar som jag i butiken BURIT i en korg o i famnen, mindre smart....


VC läkaren UG ringde upp mig så jag kunde fråga runt svamp i magen. de lär synas på gastron o att socker göder de nja jo kanske de tyckte hon men mycke blir socker när de bryts ner så i så fall blir de medicin.

Örat tyckte hon inte i dagsläge behövde droppar för rodnaden utan hon trodde mer de onda kommer fårn käkarna. Frågade om hur de funkar m remiss till bettfysiolog. Hon va inte säker men trodde de va tandis jobb. Hon tyckte ja skulle kolla m sjukgymnast om övningar o sen tandis o så fick de fixa remiss ifall de behövdes.


Sen på senem ringde de igen o en som presenterade sig som sköterska från en läkarmottagning o ville ta in mig på gastro på åb på onsdag. Hjälp nu skakar jag! Men jättebra sköterska som sa att hon tänkt på mig m tanke på att den doktorn va bra på o ge medicin o han hade tom strukit under att jag sagt att jag kan behöva stora doser. hon lovade oxå att mannen min får följa med mig o att ja får ta mig hem så fort ja kan! Känns ändå lite mer tryggt!


Lördagen vaknade med migrän kl 6 o tog relpax för o känna att ja fixar dagen! Somnade om några timmar.

Mannen o sonen är ju lite snoriga o dottern rastlös, jag ont i ryggen o kroppen o ligger i soffan.

Så får ja ett knäppryck o tänker inte utan frågar svägerskan om vi får haka på till stallet o absolut!

 Så ja säger de till dottern som skrek o jubla av lycka.

Hon o kusinen fixade iordning pållen o sen red först kusinen pållen o sen fick tösenrida. Hon red honom helt själv! O rätt va de var så bralla han iväg i galopp o bocka av henne i en vacker kullerbytta. Stackars tösen blev rädd o slog sig där hon redan hade blåmärke på höften. Halvsprang fram till henne o satte mig på huk, o Trillade baklänges ner på rumpan i geggan hahahha

Ja e huvudet dumt får kroppen lida eller va e de man säger...  

Gick med dottern något varv så hon fick trava, för de ville hon inte efter fallet. Ja va "elak" mamam som sa jo! Sen fixa jag inte mer o sa hon kunde rida lite själv, men så va svägerskan snäll o sprang lite med dottern när jag inte fixade mer. O dottern fick tillbaka glädjen!

Hjärtat va varmt som smör men kroppen mådde inte så bra.

La mig i soffan när vi kom hem. Kände att en varm dusch vore skönt när benen pirrade o småskakade o sen kom pirret i armarna o händerna oxå:-( Älskade make fick göra mig sällis från soffa till dusch ifall benen inte skulle bära. Så tog han in pallen i duschen o ja satte mig. *skönt*

Men när d ekom till o tvätta håret gorde de ont i armen, ont i nacke o rygg när ja luta huvudet bakåt så nä de funka inte:-( Donnan låg i badet bredvid mig. fråga henne om hon ville hjälpa mamma o absolut. Hon tvättade o körde balsam i mitt hår o sen mös vi sittandes där på pallen med varmt vatten rinnande över oss.

Att inte fixa att duscha sig själv fy för:-( ingen kul känsla alls! Men vi gjorde de bästa av de hela o fick de till en mysstund istället *kärlek*

Av med-moteds - 9 februari 2014 12:15

Ryggen fortsätter o jävlas o lägg till nacke o huvud oxå så e de jättekul o citodon smaka bra till frukost!

De hugger i har sig i olika delar av ryggen. När jag igårkväll la vetekudden längs ryggraden o la mig på den kände jag efter en stund att musklerna började rycka till/hoppa till.

Hoppades att de hoppade rätt då, men nä tydligen inte. Detta e inte kul!!

Så här ont i ryggen har ja nog inte haft tidigare. Inte fler ställen som pajjar nu tack!! Hoppas det beror på nån sträckning/låsning pga stallet i lördags så de e högst tillfälligt. Tillfälligt, hör du de MR eds...


Va soffan o jag som samarbetade på fm. At kom o hämtade tillbaka 2 av tumlekuddarna som ja inte nyttjar.


Kl 15 va de dags o köra min blivande rockstjärna till sin första trumlektion. jisses jisses, nu ska de övas noter, bankas bas o spela musik!

Direkt därifrån åkte vi o mötte upp maken i ungarnas kapprum. Dags o gå på första utvecklingssamtalet med dottern med denna fröken. Målen: klara o räkna utan klossar o sen tyckte fröken de skulle av med ett mål till då dottern e så duktig på o läsa så vill hon att hon skall läsa lite mer fri läsning hemma o i skolan. så ok, skriv upp de då...

Vidare till svärmor o kolla in hennes nya husbil o hämta sonen som blivit upphämtad vid trummorna av farmor.


hem till matlagning, men ja smet;-) fick samtal från en mamma i sonens klass som ja snacka med i helgen oxå! De e turbulent som sagt i sonens klass, så vi snacka om de o hur vi kan lösa de hela osv.


Fick prata med sonen om skolsysterbesöket oxå o de hade gått bra, han närmar sig sin mor m stormsteg i längden, som tur e inte i vikten ahhah Skolsyster hade oxå tagit upp lite runt min sjukdom o sagt att han alltid va välkommen till henne. Ja tolka henne som att hon skulle boka in ett til besök, men så tog ja inte sonen. ja vi får väl se.  Han säger att han inte har så mycke o prata om eller fråga, får ju verkligen hoppas de e så så han inte bär de med sig inombords.


Nya uppsägningar på makens jobb:-o han klarar sig med 2-3 personer till godo av 19totalt typ... Måtte de återanställa, annars hänger han lööst nästa uppsägning o nä de funkar inte, han måste verkligen ha ett jobb, ananrs får vi sälja hus o hem om vi ska överleva.... *skräck*

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards