med-motEDS

Direktlänk till inlägg 16 maj 2016

2/4 Maj 2016

Av med-moteds - 16 maj 2016 09:30

9maj

Följde med sonen till skolan o pratade med hans fröken. Hon förklarade lite hur hon trodde hon tänkt, hann inte prata klart så hon ringde upp sen. Förklarade då hur hon tänkt o de va lugna killar i från A, de var högpresterande o VILLE lära sig, därav hade hon satt sonenn & H i den klassen för de va lika varandra när de gäller skoljobb. Så ja förklarade de för sonen på em som köpte de hela precis som jag när ja fått höra att de inte handlade om att M som e lugn ska " ta hand om stökiga" för de har han fått höra många ggr förr.... O de e f-n inte rättvist!


Donnan hade ont i sina fötter när hon kom hem så inget löplopp för henne i år, nä ja vill ändå inte sa hon. Skönt de så inte foteländena ska hindra henne!
Förkylningen eller rättare sagt de halsonda ja börjat känna hastigt kvällen innan va ett faktum o ja hade rejält ont o vaknade med 38,4. Febern försvann under dagen o kom tillbaka om än lägre på kvällen. Febern har varit skum under dessa förkylningsdagar o ja har inte direkt varit påverkad av den, skönt nog.

10 maj hemma o bihålorna främst höger kind gjorde sjukt ont. Ingen rinexin hemma, glömd i husvagnen... Fick ta kortisonspray fler ggr än ordinerat. O även vanlig nässpray trots att de gör så sjukt ont i mina slemhinnor. Ja mitt i detta o trots feber så ställde ja mig o bakade 80 kanelsnurror till ridklubben.

De va idag ja fick sååå ont i nacke axel skuldra. Blev migränkänning , på kvällen. Tog RELPAX men de tog inte allt så natten mot

11 maj gick ja upp o tog 2 oxascand o då släppte de under natten.
Barnen hade idrottsdag men skulle bara ha frukt o vatten med sig. Skönt för denna mamman vill ja lova!

Skrev t doktorn i mina vårdkontakter o bad om extra recept på rinexin o fick de. Dock ej i förmån så en kartong m kanske 30 st kost mig 240kr, men de va de värt även om bihålorna lugnat sig så hade de inte  mått bra utan rinexin. När sonen kom från skolan bakade ja 40 bullar, hälften m rabarber vanilj o hälften m riven choklad. Sonen fick kavla för de fixar inte min axel.

På kvällen åkte vi på släktträff vid en å. Barnen va så klart o lekte i vattnet.

12 maj städning men innan dess va ja m tösen på vc hos sköterska för hennes nageltrång. Onödiga 40 min väntan på vår tur... O på vägen hem fick ja ett trist sms. Hata att folk inte vet skillnad på mitt o ditt!

Tur ja lagt ut nyckel till städerskan då vc va så sena.

Va inte alls i stöt när städerska va där.

Vilade en stund på em innan ridningen m loppan. Hade gamla ridfröken då vanliga hade fullt upp inför stora tävlingar.
De skulle ha samma hästar som sist, dvs den store för donnan o om de ville va de barbacka o de gjorde donnan toppenbra. Tom galopp flera rundor.


Fredag 13 maj.hoppas den inte är en oturs dag...
Efter frukost körde ja ut m 120 kanelsnurror t ridklubben o Vidare till bla ikea o Shoppa grejer t husvagben. Bla filtar till dynorna o nya kuddar t soffan o donnans säng. 
Investerade oxå i ett badmintonnät. Vi står så bra på campingen nu att ungarna oftast kan spela badminton precis i anslutning t vår vagn.

Packade till husvagnen o direkt när gubben min kom hem så körde vi till vagnen. Korvburgare i förtältet, sen fick vi gå in i värmen o kolla lets dance.

Mysig kväll i vagnen o sen va de gött  krypa ner i sängenJ


Lördag 14 maj vaknade o tog de lugnt. Ungarna sov vidare medan mannen o jag käkade frukost.

Trist väder så vi bestämde oss för o köra till en liten småstad i närheten o kolla. Ja har haft släkt där så ja ville se hur där såg ut nu.

Men medan ungarna käkade frukost o vi surfade på bankens sida så ringde mina föräldrar o fråga om de fick komma o de va klart de fick! Medan barnen städade av i hsuvagnen så körde mannen o ja o handlade mat.

Så kom päronen o vi grillade korv till lunch, sen begav vi oss till den andra staden o pappa guidade oss runt där. Va supermys!

Tillbaka i vagnen blev de grillat med potatis o sallad o så fick vi ta eftermiddagsfikat till efterrätt istället innan de begav sig hem. Längesen de varit hos oss så länge o bara myst! Va välbehövligt för oss alla  

Kollade mellon i vagnen, eller ja ja satt m i soffan o kolla in i mellan tills ja va för trott o gick o la mig.


15 maj vakna ja redan strax efter 7 o ja klockan stod på halv 8 så inte lönt o somna om. Upp o packade våra saker, käkade frukost o ut m allt i bilen för idag va de hemmamatch m samling 10.30

En match m måååånga mål för vårt lag medan sonen  endast släppte in 2 mål  

Fick höra efteråt av tränarna att han lossnat mycket, hittat sin plats i gänget o blommat ut både i mål o som utespelare, kul o höra!

Hem o vilade en stund innan vi begav oss till stadens park med donnans klass. I kyla hade de vikingatema där som klassträff. Jättegulligt av den mamman som hade arrangerat! Trist de va så kallt bara men skönt vi slapp regn!

På kvällen hände inte så mycket. Klockan va ju redan närmre halv 8 när vi va hemkomna.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards