med-motEDS

Direktlänk till inlägg 3 maj 2012

Det blev ännu en paus

Av med-moteds - 3 maj 2012 09:05

Ja alltså jag gillar att blogga, men ibland blir det en paus, men så i efterhand ångrar jag mig, det är ju för min egen skull o för mitt eget minne som jag skriver (iallafall en av anledningarna). Då e de retfullt att missa flera dagar, därför blir det återigen en summering:-)


Onsdag 25 april vabbade med dotterns om inte är riktigt kry från sin förkylning o magen säger till i mellanåt med knip:-( Mitt samtal med sjukgymnasten har jag ju skrivit om i ett annat inlägg!


Torsdag 26april, dottern fick va hemma med mig idag oxå, kändes som att hon behövde extra tid för att kurera sig o imorgon är hon ju ledig ändå


Igår satte jag in ett gäng annonser på blocket

  • Brio sitty ( mina barn e stora nu, 6åringar får inte åka vagn;-))  såldes på torsdagen
  • crosstrainern (som jag inte kan nyttha pga edsén)        såldes på fredagen
  • Dotterns allra första 12" cykel                                       såldes
    på fredagen 
  • Barnsadel, stödhjul o 2 cykelhjälmar                               barnsadel o en hjälm såldes på söndagen

Jisses så bra har de nog aldrig gått för mig på blocket o jag fick in en liten trevlig slant till den nya cykel vi nog får köpa till käre herr son som växer så de knakar o nu är på tok för stor för sin 20" cykel. Hade ju tänkt vänta tills han fyller 10, men nej de  e nästan ett år kvar, de känns faktiskt elakt att han ska cykla på för liten cykel så länge. 


Fredag 27 april åkte vi givetvis till vårt älskade andra hem, husvagnen! Hade en mysig kväll i vagnen innan sängen kallade.


Lördag 28 april matchdag för grabben så en pastasallad rördes ihop o vi packade in oss i bilen för en timmes tur. Dottern o jag åkte uppom mitt gamla jobb o handlade en ny fjärr till husvagnens larm o snacka med en gammal kollega en stund. Ja jag fick tjänstgöra med tips / problemlösning vid ett felaktigt förtält oxå;-) Vi hann inte prata så mycket då de var en hel del folk i butiken.

ner på matchen som spelades halva första halvlek i regn:-( Sonen släppte in nårga mål o efter 3.e kastade han iväg bollen o man såg hur arg han var på sig själv. ..... Sen fick matchen brytas en sväng för älskade sonen fick en boll i revbenen o höll sig först men vek sig sen av smärta o tårar som forsade, jisse va mitt mamma   fick de tufft där, jag visste inte om jag fick gå in på planen så jag stod vid sidan om o såg på:-( tur älskade mannen är tränare o snabbt var på plats. När alternativet att byta ut sonen kom vägrade han dock o spelade vidare;-);-) fotbollstok! 


Ja pastasallad skulle vi ju ha till lunch som picknick, jo eller hur allt va ju blött efter regnandet så vi körde en bit mot husvagnen innan vi hittade vart vi kunde sitta o äta, var ganska kyligt så maten slank snabbt ner;-)

Blev en mys em/kväll i husvagnen o dottern, ja hon av så klart på lekan med en massa nya kompisar, Översocial som mannen säger;-)

Sonen va trött ( o besviken) tro hans pollenallergi spelar honom ett trötthets spratt oxå, för fy av pollen har varit tuffa nu, min förkylning tyckte jag hade gett sig ganska bra, men sen kom pollen igång på allvar o som jag fräser....



Söndag 29 april, stannade i vagnen tills kvällsmaten var uppäten o sen körde vi mot huset.

De har vuxit nåt enormt i drivbänken under helgen!


Måndag 30 april skoldag för sonen, arbetsdag för mig o mannen o förskola för dottern.

kl 11.30 hade jag optiker tid för synundersökning..... hade bättrat synen sen dec 07, men fortfarande behöver jag brillor;-)  



Igår tyckte jag flödet på blocket va så lyckat så jag satte in grabbens cykel oxå o idag fick jag napp så även den såld! Nu har vi en grundplåt till den nya som farsgubben min var o bokade åt oss igår!

När mannen kom hem från jobbet åkte vi till husvagnen o kikade på majbrasan o grillade.


Tisdag 1maj tänk att man kan glömma så fort o inte ha koll på vilka bågar man ska ha till glasögonen, o vilka skulle kunna passa som slipade sobrillor??? får nog ringa o få tips imorgon, kanske beställa hem fler provbågar....

Vi slog ner förtältet idag, fullt av pollen var de, helt grönt när vi torkade av taket så de blev att skölja av de med hjälp av fyllda vattenspannar. Solen sken som bara den o ja vi lyckades alla 4 (minst dottern) att bränna oss....

På seneftermiddagen packade vi alla in oss i bilen o åkte med dottern till simskola:-) Synd man inte får se på mer än några minuter i slutet. Hon berättar lite men, ja de låter skumt, men de har säkert kolla på att de är bra taktik för att lära sig simma om de nu gör som dottern säger.... de kan jag ju inte va säker på....


onsdag 2 maj, dags för träff med dotterns blivande skolkompisar på lekplatsen igen. Hon tycker de e kul men hon kom återigen i samma grupp som en av de 2 hon känner sen innan o de flamsar lite o kompisen tyckte inte de skulle komam när de va samling o då lyder dottern min, inte bra. fick vi prata om lite sen efteråt o hon vet att hon gjorde fel.



Skall även uppdatera en liten smärtuppdatering, men nu måste jag verkliegn jobba lite!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards