med-motEDS

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Trött men testar att blogga med bild idag!

Av med-moteds - 29 mars 2012 16:27

  Halloj!


Idag vaknade jag trött, tyckte jag la mig i helt ok tid o att jag sovit gott i natt. Men kanske blev de lite mycket igår kanske med läkarbesök o allt. Jag har trots allt jobbat en del i fm, blir ett nytt tag i kväll tänkte jag. I em hämtde jag barnen på skola o förskola. Dottern som vi upptäckte allergiska prickar hos igår under ögar o på ögon locket hade kvar prickarna men lite ljusare. Ingen klåda o de är inte upphöjda. Hon fick ingen loratadin idag för jag ville se om de ökade, men verkar inte så.


Idag var det molnigt o lite kyligt på morgonen. Nu blåser de friskt men solen lyser så pollenhalterna är nog inte så snälla:-( Får se om de ger sig annars får det bli ett telesamtal till bästa barnläkaren o få lite tips eller mer medicin:-( Stackars mina barn med alla allergier:-( Vilka föräldrar, vilket arv:-O tur vi har många andra bra egenskaper att föra vidare  

Sonen min vaknade imorse o hade ont i sin stortå, jodå, han hade klippt naglarna själv o de blev visst lite väl korta   Det hade blivit rött runt om nageln men de fick bli ett alsolsprits omslag o en kattatvätt efter skolgympan då man tydligen inte har någon skolsköterska på skolan (endast förebyggande skolhälsovård) som kunde lägga om det under skoltiden:-( Nu ser dte lite bättre ut men ett nytt omslag får de bli ikväll. Inget nageltrång här inte, de e ju fotbollsmatch på söndag!


Igår Fick jag föresten ett mejl med artiklen om tjejen med eds som allas skrev om. För några veckor sedan var hon ju med i allers. Hamnade oxå på en blogg idag där man länkade till ett radio inlägg, jag länkar vidare den.


http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=275&grupp=3564&artikel=5036061


För även om eds visar sig olika o denna kvinnan har drabbats extra hårt som barn så kan den ändå vara nyttig att lyssna på. Några aha grejjer blev det faktiskt för mig. O en del påminnelser, jag är ju trots allt ny på detta så kunskapen är inte så stor, men den ökar sakta men säkert:-) Tycker det är bra med info som komme rut om sjukdommen o kommer jobba på de. Kunskap äger!

Vi är ju trotsallt bara 1på 5000 eller ja 2 på 10000 då som får den här sjukdommen, eller rättare sagt bär på den där genen som är dominant. Så har man fört den vidare så träder den igenom och personen får eds (om jag fattat allt rätt)


Med detta inlägget tänker jag ta ett nytt steg, hoppas jag. Jag ska försöka få in en bild!  Håll tummarna att jag lyckas, sen ska jag o mannen åka ut till stallet med dottern. lite hästmys o kanske en ridtur för dottern o sen hem o städa av huset. Imorgon ska sonen fira sina 9år med 2 kompisar med ett filmparty:-)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards