med-motEDS

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

Ja må hon leva, ja må hon leva....... 6 faldigt leve

Av med-moteds - 29 augusti 2012 18:31

Vaknade återigen med en dotter i sängen.... Tassade upp o gjorde pannkakssmet medan mannen monterade ihop skrivbordet o fick in de på hennes rum.

Va inne o kollade läget återigen med sonen ( ställde kl flera ggr unde natten) han orkade hänga med upp o gratta (37.8) Så ja må hon leva ljöd o klingade av med 6faldigt leve o sen öppnades presenter:-)


Mannen vabbar m sonen idag så han lämnade tösen i skolan då jag strax efter skulle på möte m hennes fröken.


Kom till skolan o fick i från kapprummet höra hur de sjöng för henne*värmde mamma hjärtat*

Tydligen satt hon på speciell stol m ett litet bord o tänt ljus oxå o så fick hon massor av teckningar från klassisarna.

Jag o fröken pratade sjukdommar/alergier o mediciner vid de läget.

Men innan vi hann böja fick jag va med på skolans brandövning..... jisses vilka hönor.... Ska prata brandövning själv m min dotter tror jag allt.....


Dottern fick slippa fritis idag oxå, hon orkar inte efter så sena kvällar som de blivit sista veckan:-(


Sonens feber har hållt sig bättre idag, va uppe på 38,7 o då hade han som vanligt vid feber ont i huvudet o bad om ipren, efter en stund hade han ont i magmunnen o fick losec som hjälpte. Lilte lite ont i halsen på vänster sida har han oxå o när donnan kom från skolan klaga hon på smärta när hon svalde. Jag har oxå lite lite halsont o mannen har i fler adagar varit krasslig o irriterad i halsen m lite rethosta in i mellan. Hoppas de ger sig nu. pratade m en mamma till sonens klasskompis o där hade båda barnen haft hög feber o efter 2 dygn kräkt pyttelite när febern återigen stigit. Hoppas vi slipper de.... Känns som att vi fått tillräckligt nu, jag pallar inte mer......


Ringde o pratade m min mamma i går fm o då brast de, mitt samvete e gigantiskt o då kontrar hon att då ska hon känan likadant eftersom de troligtvis e via henne jag fått de, men hon har inte direkt symptom så därför tycker inte jag de....


Nu ska vi strax äta kyckling potatis o brunsås med gele enligt dotterns önskan o till kvällsfika blir de (köpt) kladdkaka o glass. Jag orka helt enkelt inte baka... Blir en kväll i soffan idag o hoppas att dottern slipper skiten idag. Medicinerade när hon kom hem o de gick över förväntan o sen skippar vi de ikväll o ser om de e medicinen som delvis triggar igång de hela....


Hoppas på att få sova gott inatt!


// Trötta hälsningar J

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards