med-motEDS

Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Min vecka 45 2012

Av med-moteds - 12 november 2012 08:44

   Måndag 5november: Klockan ringde vid 7. Då vaknade jag i husvagnen bredvid min älskade man. Alldeles tyst o lugnt var det o när vi kikade ut genom fönstret hade vi sällskap av 4 husbilar. -Vi vaknde på Ullareds ställplats:-)

 

Som tidigare skrivit körde vi upp till ullared söndag morgon efter att ha lämnat barnen hos farmor:-)

Så ja Söndag em shoppade vi tills jag fick TVÄRONT i fötterna o bara måste ut nu nu nu!! Får lite skylla mig själv då jag gick i mina bruna stövlar där inläggen inte passar:-(


Måndag morgon knatade vi in igen o hade tur med parkering nära.  

Shoppade vidare ett par timmar o skulle sen gå utanför i de butikerna, då strejkade min högra höft en del, inne i butiken kunde jag ju hänga på kundvagnen hahha, nu fick kryckorna rycka ut o hjälpa till. Men va händer då..... jo då börjar de knaka o hoppa i framförallt höger axel som sen inte varit på hugget därefter:-( Ja ja vi fick med oss de mesta vi skulle o åkte sedan hemåt igen.

Stannade till på laxbutiken o köpte med oss mat som vi åt i husvagnen på en rastplats, bara mannen o jag-MYS!!!


Även om vi var i ullared o även om de tog på min kropp så va de så mysigt att få egentid. På söndagkvällen käkade vi lite o sen kröp vi ner i sängen o kollade tv tills jag somnade i princip på mannens arm:-P


Så hämtade vi hem busungarna som hade haft de toppen hos farmor o lämna hämta i skolan hade gått bra:-)


Tisdag 6November skulle vi haft samtal med dotterns fröken men de hade dubbelbokat så vi fick samtal om de på måndagskvällen-Inställt.

Hade tid hos kuratorn som tyckte att jag verkade mycket mer i balans nu o vi pratade om mötet med fk o af bla.

Nu pausar vi besökstiden där några veckor o ser hur de går.


Tränade oxå men tog det lugnt pga den belastning jag hade från ullared. Vet inte vad jag tänkte på då jag bokade in träning OCH kurator dagen efter ullared, jag var SÅ trött o hos kuratorn kändes de som att ögonen trillade ihop hhahah. cyklade 5 min i början sen körde jag bendrag, biceps, armdrag, armhävning, bollen o cyklade 5min igen.Känns skönt men jag fick inte den där kicken efteeråt som jag brukar, kroppen va nog för trött för o känna de;-) Men ny träningströjja hade jag iallafall;-)     


Onsdag 7November va dottern svårväckt o snuvig, fick en dag hemma. Skulle egentligen åkt o "utbildat" fritidspersonalen på hennes allergimedicin om hon får i sig kiwi, men när hon klagade på öronont ville jag inte lämna henne själv. Som tur var blev de inte mer med örat men lite gränsfall till feber o rälig hosta.

Bakade frallebullar till mellis, Båda barnen gillade dem, wow kryss i taket!!!  

Jag hade ont i huvudet hela dagen o knapra ipren var 4e timme, på kvällen gav jag upp o tog relpax.


Torsdag 8:e Hoppade över min träning eftersom dottern va hemma krasslig o jag hade haft migrän dagen innan

Mös hemma hela dagen.Barnen bakade nya frallor:-)


Fredag9:e Dottern hemma även idag.


Lördag 10:e tog barnen med ner på stan o letade present till mannen som fyller år på onsdag....

Tyvärr lämnade hon bara 3 dagars öppet köp o de hinns inte med så nej de fick va så. Barnen köpte varsen bukett m blommor till far på farsdag oxå:-)

På kvällen skjutsade mannen  mig o sonen till en av hans vänner o så tog han kompisens lillasyster med sig hem till oss. 3 pågar lekte o kollade film, 3 mammor snacka skit i 5h o en pappa o två töser hade mys, filmtittande o teckningsfixande:-) Underbar kväll som jag kommer sota för sen m trötthet o så, men ibland måste man för att må bra i hjärtat  


Söndag 11november, vaknade först vid 9tiden:-) Å andra sidan somnade jag väl vid 11 snåret o sov en-2 timmar innan jag vaknade o icke kunde somna om, tankarna snurrade hejvilt. Vi hade pratat en del sjukdom osv under tjejsnacket då en av mammorna har en dotter med en allvarlig sjukdom oxå. så visst snurrade de att vi skall till barnens läkare angående att jag befarar eds på dottern oxå osv. Mitt i natten plockade jag upp mobilen o fb, o en av vännen M satt uppe med öronont:-( så vi chattade där mitt i natten hahha, men skönt för oss båda:-) 2:40 bestämde vi oss för att nu får vi va trötta nog för o sova, o ja de funkade;-)


Upp o väcka barnen o plocka fram blommorna för o väcka mannen.

     

Dotterns bukett till pappa                                             
    Sonens bukett till pappa:-)


SEn körde jag till köpcenter för att fixa hans 35års present, köpa träningsbyxor till mig själv o lämna termobyxor i retur på stadium. Dock glömde jag termobrallorna hemma.....   Nu är det bara en sportbh oxå, sen e jag nyfixad till gymmet;-)


Hittade fin fina presenter till mannen o så hem igen en sväng.

Sonen skulle på kalas hos klasskompise I, hon har fyllt 9år nu. de hade haft riktigt skoj med sonens första ryska posten:-o hjälp e de sååå stora nu:-o 2kramar hade han fått men själv nöjt sig med att välja klapp;-)


Undertiden han var på kalas satte vi oss i bilen o körde o kikade på säkerhetsväst till dottern. Hennes börjar bli för liten så vi tänkte tomten kunde komma med en ny;-)

   Detta är en väst från equipage



Bild lånad från www.myone.se


Hon har tidigare en sån här från airoawear, modell 010:   Från www.rideaway.se, men de har inte den storlek hon behöver o hemma i sverige kostar den nästan 1800kr:-O  Skulle nån som läser här va intresserad av en väst i strl xs i fint skick så lägg en kommentar vet ja:-)


Så lämnade vi tillbaka termobrallorna på stadium oxå.



Smärtstatus; väldigt stel i nacken o tryck i pannan. Känns som en inflammation men magen ballade ut efter 3 ipren o en relpax i onsdags så i torsdags hade jag konstigt ont i magen o känndes som jag skulle få diaree men inget hände, lite av de hängde i i fredags oxå:-( I fredags kändes de nästan som en uvi på g. lite halsont ena stunden, örat nästa, förkylningskänsla o uvi i tredje stunden, J.A.G blir knäpp på detta hattande:-(

sö i ullared small de till i vänstersidan i nacken, inga ipren m mig, men lugna sig lite o tog ipren i vagnen sen.

må=0 men tog ipren för smärta, ti=1, o=3 ipren & relpax,to=1, fr=3/2, lö=1/2, sö=1 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards