med-motEDS

Direktlänk till inlägg 3 april 2013

tisdag o tillbaka i vardagen

Av med-moteds - 3 april 2013 10:57


Idag hade jag tid att få lägga om mitt ben igen på vc.

Fick träffa sköterskan S o hennes sjuksköterske student.

sa till i receptionen att jag stött på en på lördagen som absolit int ekunde linda ben o då sa hon, fråga S, för om hon oxå har svårt för det är de något vi behöver få iväg dem på utbildning om!

Men S hade trots sin ringa ålder ( min ålder;-)) Jobbat en massa i hemvården o därför lindat måååånga ben o DE märktes!!

På första försöket satt lindan där o dessutom den bredare som sköterskan på lördagen inte fixade de alls med;-)

Hon gjorde en dubbellindning dvs vadd under hela den självhäftande lindan. De skulle hjälpa till o reglera trycket.

Sen hade jag ju bett om ett blodtryck eftersom jag hade de där troliga blodtrycksfallet förra onsdagen o att ajg ett par ggr känt mig snurrig.

De gjorde ont när hon pumpa upp trycket o jag försökte tänka på nåt annnat för o inte smärtpåverka blt.

Men lågt hade jag inte,snarare i högsta laget 130/70

Aldrig nån som sagt att jag haft "högt" innnan så jag blev lite förvånad, men fick nog förklaringen sen på kvällen...


Kände ju lite halsont på morgonen men trodde de va allergi så jag körde på.

Innan dotterns ridning låg jag på soffan o vila, tog losec för halsen, hjälpte ej. Hade tagit alvedon innan nu tog jag ipren o så en zyx. Åkte iväg m donnan, mannen o kryckan!

Mannen o dottern fick reda sig själva o jag fick bli nere i ridhuset under lektionen.

Ja så hände då de som inte ska hända! Dotterns häst blir rädd för fåglarn apå taket, far i väg i full galopp , dottenr lyckas nästa få stopp men då far två andra hästar iväg o ja då tror ju dotterns häst att de verkligen är farligt o far iväg igen:-( o av åker dottern:-( o va gör man då som mamma, JO man tar sig dit hur korkat de än är...

Kändes ok när jag kommit tillbaka till apllen men när jag sen börja stötta på foten kände jag hur ont de gjorde i mitt sår:-( Högläge i bilen o hemma resten av kvällen.

O dottern då, jo hon slog handen magen o benet/knäet. Men tuff som hon är så va hon snabbt uppe igen även om pappa fick leda en stund o även sen då de skulle rida utan stigbyglar, Men de e tufft ändå! Hon e bara 6½!!


Tror ni hästen fick godis efter lektionen?? yepp, de va ju inte hästens fel utan fåglarnas att dottern for av! Oj oj oj va jag känner igen mig själv, inte va de hästens fel inte, nä allt annat kunde man skylla på men inte hästen!

på 1½ termin har de varit avsittningar (ofrivilliga) ca 5 ggr, vår donnan står för 2 av dem, men de "roliga" i de hela är att det är samma ponny, den minsta av dem som står för alla!! 


På kvällen fick jag mer o mer ont i halsen o febrn steg till strax över 38* o jag gick o la mig m en alvedon tidigt. mne kunde ICKE somna. Mitt i natten hade jag 39.3 o då tog jag en ipren o lyckades somna om. tack gode gud så lämna mannen ungarna i skolan så jag sov till strax efter 8

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards