med-motEDS

Direktlänk till inlägg 11 april 2013

stygn borta & nyduschad!!

Av med-moteds - 11 april 2013 19:39

I morse hade jag efter 16 dagar tid för stygn borttagning.
Ja i jo visst längta Haag inte efter plockandet direkt men efter att få bort bandage o kunna duscha.
Visst visste jag att jag skulle tycka de va lite obehagligt, men inte att jag efter 3 stygn skulle be om paus. Känna hur de snurra, be om vatten o efter stygn 5 ta emot den spypåse som erbjöds mig o få sköterska att hämta nycklar o öppna fönster...känna hur jag kalksvettades o allt.
Ja jisses alltså! Kände mig jättelöjlig, men sköterskan skötte de hela perfekt o hjälpte mig o fokusera på annat o stressa mig aldrig. Berömde henne sen!
Sved lite när hon tvätta av de, men enligt henne såg de fint ut!
Jag va ju dum nog o titta när hon tog av stripsen va antagligen där allt de jobbiga börja..fy f.n va räligt sa jag, men sköterskan tyckte de såg jättefint ut.


Ja nu ska de tejpas i flera veckor o täckas för sol hela sommaren:-(


Bokade också tid till MF för koll av min misstänkta nöt/ mandel allergi. O nästa fredag skriver han ut recept på betapred, Alvedon o Ipren t mig för o fylla på föråret;-)


Nu börjar jag tuvärr känna av min hals igen:-(
Skippa pc i tisdags då magen balla ur ju. Igår tog jag 2 eller 3 ggr o idag har jag hunnit med 2, får ställa klockan o ta inatt för o komma ifatt lite. Hade ju planer på o avsluta kuren då magen inte vill. Men nu när jag känner av halsen igen får jag stå ut.... Sköterska tipsa om o testa ta postafen innan o hoppas de hjälper mot de där störiga illamåendet...
Håll tummar att de inte blir mer sjuka nu!


Duschen va underbar men jag stod inte alls lika länge som jag trott. De sved nämligen som sjutton i såret. Trodde de kommit in vatten innanför plasten jag tejpat på, men jag vet inte stripsen va torra sen så jag bytte dem aldrig.

Får nu ett tag duscha då mannen e hemma för o strips om såret de tänker då int ejag sköta om;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards