med-motEDS

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2013

21-25 augusti värsta smärtan

Av med-moteds - 28 augusti 2013 09:53

20 Augusti  tisdag

Kom äntligen igång med träningen igen, men efterosm jag kände den där pirrande känslan i skuldran, haft mycket huvudvärk o inte tränat på lääänge tog jag det väääldigt lugnt o försiktigt!


21Augusti onsdag

Ringde en massa samtal, betade av maillistor o kollade upp företag när jag inte vilade vill säga;-)


22 Augusti Torsdag

Tog mig till annan stad o mötte upp Kompisen M där, tillsammans gick vi o handlade lite kompletteringsgrejjer till dotterns kommande födelsedag o nån present. känns tryggt o ha nån med när man går i stan med kullerstenar;-)

Lunch ihop o sen åkte jag hem o fixade lite från att göra listan o vilade.


23 Augusti Fredag innan dotras kalas...

Tyckte mig ha portionerat ut sakerna som skulle göras ganska bra. Men hur det nu än är så blir de alltid en massa in i de sista ändå.

Vilade mycket o tog de lugnt, men på kvällen när jag hade lagt ihop 2 tårtor o två smörgåstårtor krampade de väldigt illa i höger skuldran. De gjorde ont så jag fick tårar o jag kunde inte lyfta armen, den löd inte mig.

Bästa sonen "bankade" mamma på skuldran o så in m ipren. Bankandet o sen lite massage verkar göra att musklerna lugnar ner krampandet lite. Så länge armen var i rörelse gick de liiite bättre, men om jag försökte sträcka ut i axel/skuldra så kom krampen igen.


24augusti, glad att kalaset var först på seneftermiddag för de gjorde att ajg unde ta de lilla lugna.

O de va tur de för HJÄLP va ont jag fick i skuldra/axel idag. Så ont att jag stundvis skrek till av smärta. Återigen var sonenen en räddande ängel! Ja dotran vill ju inte va sämre hon utan vill oxå hjälpa mamma när jag har ont så hon gav lite massage hon oxå:-)


Nåt som gladde mig mitt in i detta var iallafall att jag blev sååå nöjd med mina tårtor o även smörgåstårtorna blev helt ok.

Mannen sa att jag skulle upprepa vad jag precis sagt då han ville spela in mina ord;-)

För o va första tårtan som jag dekorerar så får jag va riktigt nöjd! ( lägger ett separat inlägg om tårtorna;-)


Kalaset blev oxå väldigt lyckat o tösen fick en massa fina o välandvändbara saker o va väldigt nöjd med sitt kalas- SKÖNT!!vimplar  

    

Gjorde en massa vimplar o hängde i taket ihop med ballonger. Vimplarna är gjorda av servetter, skitenkelt o göra, men vilken härlig stämning det gav!


Söndag 25Augusti

Vi kör på med mer kalas när vi ändå är igång, ska jag falla kan jag falla rejält;-)

Barnkalas med 9 töser totalt. Gick över förväntan både smärt, trötthets o smidighets mässigt. Skönt!

Sen fick de bli vila vila vila för mig! Hade egentligen flera grejer som behöver bli gjorda, men näää vila var vad som behövdes!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards