med-motEDS

Alla inlägg den 5 november 2013

Av med-moteds - 5 november 2013 09:13

Vakna trött o stel/ÖM Men att gå gick över förväntan ändå. tom så jag tänkte på de när jag gick tillbaka till bilen efter att ha lämna barnen!


Funka ok här hemma tills vi skulle åka o jag hörde ett brak i garaget o sprang dit, sonen hade backat in sin cykel så den fastnat i en sak i garaget o flera saker hade vält. jag blev skogstokig o sa i stundens hetta "är du dum i huvudet". o genast ångra jag va jag sagt o bad om ursäkt. Men de slapp ur mig. Fruktansvärt att jag säger så till min egen son, jag skäms!

Sonen blev ledsen för jag skällde o för mina dumma ord så vi fick kramas lite.

o Ja tänk så kaos de är o mycket beror på att jag är trött i huvudet o då orkar jag sååå mycke mindre o de går ut över bl.a barnen:-(

Innan boka jag inte mer än max en sak/ dag o då funka de för de mesta, nu har de blivit flera saker många dagar o de funkar inte:-(  ja alltså de är så många saker runt om m läkarbesök, ortopedtekniska, bilverkstad, osv osv som jag inte kan styra över fullt ut o dessutom då arbetsträningen.


Jag mår dåligt över att de ska bli så här. vet inte hur jag ska agera helt enkelt:-( helt ärligt längtar jag tills mötet om sjukersättning nu o hoppas få igenom de, ja de e helt sjukt. Jag som innan älskat att arbeta o klarat de m bravur, nu orkar jag inte, för jag orkar inte med min familj om jag skall jobba. Herregud vart tar detta mig??


dags o byta om t träningskläder;-)


Träningen gick helt ok, testade en ny övning o jisses va den kändes uppe i utsidan av höften framförallt. Drar väldigt korta drag o har bägge benen innanför ett grönt gummiband. Skall ha korta drag för o skona fogarna.

    bild lånad av din träning.se



Upptäcker 5 min innna jag skall köra o hämta dottern att de skor vi köpte för typ 6 v sen o har fått hjälp o mäta osv är 3!! cm för stora för hennes fot o ortopedteknikern som inte gillade 2cm..... hmm panik, va gör jag?  

Vi skulle ha 32 o fått 33, ortopedtekniska ville tom ha 31..

Ringde maken o bad honom springa in i den sportaffrä som han jobbar nära men de sålde inte superfit. Ringde intersport i ett köpcenter o de hade o la undan en 32a till mig. Ringde maken igen på väg t skolan så säger han att han har nåt tråkigt o berätta, trodde han skulle säga att han får vänta på sin utbildning men istället säger han att han blitt sydd, varit på akuten. jisses alltså. Jo de han hade skurit sig på morgonen sluta inte blöda så han fick åka ti akuten o sys:-( Nu va han sjukskriven

Så han skulle möta upp på orropedtekniska, på väg t köpcenter blir dottern tyst o har fått halsbränna:-O trodde inte jag hade nån losec m mig o vi hade ju bråttom så visst de blev ju lite snabba accelerationer o inbroms, men nu fick jag köra lugnt o fint m öppet fönster o plåga i henne banan. Väl framme me 32or på ortopedtekniska hittade jag losec t dottern o alvedon t maken som började få ont. tur man e rustad i handväskan;-)


inlägg i skorna o hem, jisses min skallebank!


Softade i soffan de mesta på em innan de va dags för ridning. jag o donnan körde själva. O idag va hon inte riktigt i form. lite småledsen o ville inte gallopera, ridläraren sprang dock m henne. Sa sen att lille söte svarte e så snabb. lite ont i händerna efter o kalla tår:-(


När i kom hem o hade ätit fick hon lite ont i magen. Troligen delvis träningsvärk då de ridit mycke utan stigbyglar.


Kolla tv o somnade tidigt. Tog relpax till kvällscoctail.

Av med-moteds - 5 november 2013 09:03

Hua mig, nu var de sagt för o stiga upp innan sju igen. lovet är ju slut o älsklingarna ska till skolan.

De känns i kroppen, min kropp behöver få vakna av sig själv. Då mår jag så mycke bättre.

Men men inget att göra något åt utan fick snällt pallramig upp o få barnen att äta o göra sig skolklara.

Lämnade i skolan o hem för frukost o vidare till arbetsträning. på väg dit fick ajg köra inom skolan o lämna överdragsbrallor till sonen då de ÖSTE ner.


arbestträning o vidare in till makens jobb o plocka upp honom för sjukhusfärd o ul av hjärtat. Lämna älsklingen o köra hem o hämta de andra två älsklingarna på skolan, hem o försöka få fatt i arbetsförmedlingen.

gick ju så där. Direktnr t min handläggare : NN är sjuk för telefonost tryck 9 *tryckte 9 o frågade vad som händer m mig nu, ja din handläggare har varit sjuk sen 17okt, ok inte konstigt han itne hört av sig o svarat på mina mail...

Blev kopplad till en handläggare som inte visste vad som nu skulel ske. Vet du vem NN är sa hon o sa ett namn, eh nä sa jag, ja hon är inkopplad i ditt ärende o har skrivit att du gått ner till 1h pass. Men varför har då inte NN kunnat maila mig o bekräfta de då undra jag. handläggaren jag pratade med tyckte att jag skulle kontakta den personen på onsdag o höra vad som händer med mig nu. Sen kom jag på att NN nog var arbetterapeuten o tyckte inte att de var en så bra idé att hon skulel sköta mitt ärende... Nä ¨då fick hon letat fram en annan handläggare som jag kunde ringa o ja  jag ringde o ringde o ringde. Ibland va de upptaget ibland svarade ingen. till sist läste jag in ett meddelande om att hon ska ringa upp mig. får se hur de går...

Känns som att ajg är utkastad o står på enbart mina egna fötter just nu, ingen hjälper mig. har ju oturen att min handläggare på fk oxå är borta nu i 4 veckor. Så än är inte min ersättningsform eller något fullt ut bestämt:-O men när jag mailat honom har iallafall en kollega till honom tagit tag i det o skrivit in bokade datum osv i hans kalender. Sånt händetr tydligen inte på af?? Vi har ju möte inbokat nu den 7 nov jag af o min arbetträningshandläggare. Lär ju inte bli något, hur går vi vidare? bra fråga?


efter allt detta var jahg sååå totalt slut i kroppen o den värkte, ja de hade den gjort innan oxå men ajg tvingade den att kämpa lite till för jag vilel få rätt på de här me af. Ja o sen ville jag såklart finnas där för min älskling när han skulle göra hjärtul.


Låg i soffan under en filt hela kvällen. Förhörde tom barnen liggandes i soffan:-(

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards