med-motEDS

Alla inlägg den 15 november 2013

Av med-moteds - 15 november 2013 14:11

Måndag11 November

Ifredags fick jag mail får min handläggare på af att han ville att jag skulle maila lite om allt som hänt sista tiden.  Påbörjade det på fredagen o slutförde på söndagskvällen.

När jag så vaknde på måndag morgon kände jag att nä jag orkar/klarar inte både arbetsträning p fm o sen möte på em. Så jag ringde arbetsträningen o sa som de var.

Sista dagarna har dotten inspirerats av minimello o gjort egna dockor till dockteater som hon sen spelat upp för oss.

 

På em tog jag mig ner på möte iallafall o han trodde typ att jag ville ge upp. Men så lätt ger jag inte mig;-)


Höften strular o ont i hälen på vänsterfoen insidan av foten . aj j vid belastning på det benet o vissa andra lägen. Minn inte vilken dg de hnd  ja skulle sätta på mig skorna o då bara strålade det i min häl.


Tisdag 2November

Skulle egentligen tränat dag men jag vågade inte för höften. Tänkte att jag kunde träna armarna. Men så ringde ju maken till vc ang. sin tumme i gårkväll men inget svar så när han nu fick kontakt med dem ville de att han skulle komma 10.15, mitt i min träning o då bestämde jag mig för o träna lite hemma de lilla jag fixar nu.

Så vi var ner till R.V.V o han sa helt enkelt att nä inga stygn på fredag, fröst på måndag o sjukskriven i 2 v till… Akuten e jätteslarviga med läkarintyg sa han de e bekvämast så för dem. Böjsidan ska man va rädd om sa han.

OK liksom Här går vi två halta o lytta hemma….

Vid lunch kom två trevliga kvinnor från en städfirma o kikade på hur vi har de o så bokade vi in dem på varannan veckas städ. När de hade gått var de såå stora sten som släppte från mina axlar! Det är så skönt o veta att de då blir riktigt rent o fint igenJ


På kvällen var de ridning för donnan. Den lille svarte hade hon bättre koll på idag o hon till o med sa upp till oss att de här e roligt när de travade utan stugbyglar o jisses sicken skillnad sen sist. Nu fick hon till de med att få ner hälarna o slappna av o då studsar man ju inte alls så i sadeln!


Onsdag 13 november

Ringde arbetsträningen o hoppade båda onsdag o torsdag. Jag har möte med kuratorn o de tar på krafterna i samarbete med höft o fotsmärta känns de inte lockande.

Ner till kuratorn som kändes bra o jag fick bra feedback på lite saker från mötet m af bla.


Torsdag 14 November

Iväg m barnen till barnläkaren dit hon flytta nu.

Blev pef mm blås för sonen o lite exemkoll osv. ja de där vanliga återbesöket.

Donnan diskutera vi en del runt o jag o maken o läkaren pratade själva en stund om sjg osv. Kommer bli ny remiss till sjg.

Sen kom städerskan o gjorde så fint hos oss! Bjöd på fika då vi hade födelsegris.

På kvällen kom svärfar o åt med oss.

Inbakt fläskfilé med potatis o svampstuvning. Kladdkaka med grädde o citronkräm till efterrätt.

Under dagen fixade jag också till den tårtan som maken skulle bjuda sina kollegor på under fredagen.


Fredag 15 November

Fick hoppa träningen idag oxå men tänkte testa liten promenad.

Maken skulle lämna sjukskrivningspapper etc till jobbet o passa på o smöra lite;-) Bjöd på en tårta;-) Ja passade på med en lite promenad, inte smart på kullersten,,, o shoppa sugerpaste till morgondagens tårta.

vittårta   blåtårta   rödtårta  

Så här såg smeten ut till de olika bottnarna


färgadeMMF  

 Hemgjord MMF färgad med pastafärger i rött & Blått

MMFtårtaHIF  

Tårtan är ihoplagd med ett lager citronkräm o ett lager med sk glasskräm, grädde& Marsan men på det lagret blev det också hallonsylt. Spacklad med smörkräm smaksatt med en gnutta kaffe




Dags att göra dekorationen! Printade ut loggan & klippte isär.


HIFmall   HIFmärke   HIFdekor  

Målade dekoren med pensel o pastafärg. de där med att använda sprit för o lösa upp färgen är visst att

lösa upp;-) Inte supermjöjd med bokstäverna. men husen blev ok


Ekkransen runt om loggan är gjort med smältchoklad o var allt lite piligt att få till

  hiftårtapåbörjad   insidaHIFtårta  

Så här såg en vårdslöst skuren bit ut;-)


Så nu är det fredag em o förberedelser för helgens kalas o vila som gäller

Av med-moteds - 15 november 2013 14:09

barnen kom o grattade mannen med en mugg. en mugg tänkt att ha på jobbet för här hemma gillar vi inte de där med udda muggar;-) hihi     Bilder lånade från www.hemtex.se



Softade en hel del. jag hade ont, minns inte i detalj men höften krångla.


Dumt dumt dumt o inte blogga direkt!!!

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards